عمومی

دود اقتصاد نا به سامان رسانه‌ها بیش از هر کس به چشم خبرنگاران می‌رود

دود اقتصاد نا به سامان رسانه‌ها بیش از هر کس به چشم خبرنگاران می‌رود

دنیای 77 / سمنان رئیس خانه مطبوعات کشور معتقد است که دود اقتصاد خصمانه و هرج و مرج رسانه ها بیشتر از هر کس دیگری توسط روزنامه نگاران دیده می شود.

مصطفی کواکبیان در نشست گروهی خبرنگاران استان با استاندار سمنان اظهار داشت: ما همیشه شعارهای خوبی می دهیم اما در واقعیت مانند گذشته رفتار نمی کنیم: اصلی ترین مشکلات روزنامه نگاران مربوط به مشکلات اقتصادی رسانه ها است. گزارشگران در حال ترک هستند.

وی با اشاره به لزوم توجه روزنامه نگاران به امنیت شغلی خاطرنشان کرد: اولین کاری که وقتی یک روزنامه یا هفتگی اتفاق می افتد دچار مشکل مالی می شود ، قطع آن است.
رئیس خانه مطبوعات کشور گفت: اخیراً به دلیل همین مشکلات اقتصادی ، یک روزنامه در کشور طی دو ماه 30 کارمند را از دست داد و خبرنگاران شغل خود را از دست دادند.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: روزنامه نگاری شغل سخت و مضر است ، افزود: این شغل استرس و فشار زیادی دارد و امید است اکنون که موضوع تناسب بازنشستگی در سطح ملی مطرح شده است ، آنها مشکل روزنامه نگاران در این بخش را حل کنند. “”
رئیس خانه مطبوعات با اشاره به مشکلات روزنامه نگاران و مددکاران رسانه در آستانه روز خبرنگار ، گفت: خانه مطبوعات بیانیه ای را در این رابطه تهیه کرده و مشکلات و مطالبات روزنامه نگاران را بیان کرده است که به زودی منتشر می شود.

کواکبیان با تأکید بر لزوم توجه روزنامه نگاران به صداقت و بیان آن اظهار داشت: روزنامه نگاران نباید نگرش ذهنی خود را در اخبار گنجانند زیرا این امر در پخش تبلیغات دروغین در اخبار بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به برخی از روایات ائمه اطهار (ع) گفت: تواضع و فروتنی نسبت به مردم کیفیتی مطلوب است و مدیران و مسئولان همیشه باید در برابر مردم فروتن باشند و اگر اتفاقی بیفتد این عزیزان صادق هستند و اخلاص برادر عدالت است. و اگر می خواهیم شیعه امام علی (ع) باشیم ، باید صداقت و عدالت را بدست آوریم.

خانه مطبوعات بیانیه ای را در روز خبرنگار منتشر کرد
مدیرعامل مردامسالاری خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران باید با اشاره به جایگاه والای رسانه در دنیای امروز ، از کیفیت صداقت به عنوان معیاری برای کار خود استفاده کنند و افزود: “از چند قرن قبل رسانه به عنوان ستون چهارم رسانه یاد نشده است.” این در حالی است که با ظهور فضای مجازی ، نفوذ رسانه ها بیشتر شده است.

وی گفت: روزنامه نگاران با انتقاد از آنها از مسئولان انتقاد می کنند: “روزنامه نگاران با صداقت بیشتری صداقت دارند و باید از این روش مهم به عنوان معیار کار خود استفاده کنند.”

رئیس خانه مطبوعات استان سمنان با تقدیر از فرماندار سمنان اظهار داشت: امسال مراسم روز روزنامه نگاران به دلیل کرونا به این سبک برگزار شد و استاندار سمنان هدیه ای را آماده کرد که به زودی ارائه می شود.

کواکبیان خواستار توجه بیشتر رسانه ها در دوره کرونا شد و افزود: در شرایط کرونا باید امکانات ویژه ای برای روزنامه نگاران و مدیران و مسئولان برای این بخش از جامعه فراهم شود.

نماینده پیشین مجلس خواستار همکاری بیشتر مسئولان و رسانه ها شد و گفت: “رئیس شورای اطلاع رسانی استان باید به صلاحدید خود دستور دهد كه دستگاه اجرایی در بخش های مختلف با خبرنگاران بماند.”

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به انفجار بزرگ دیروز در بیروت گفت: “دولت و مردم ایران همیشه در کنار مردم لبنان ایستاده اند و از آنها حمایت کرده اند.”

وی با ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان ، افزود: جمهوری اسلامی همیشه در کنار شیعیان لبنان ایستاده و از حقوق آنها حمایت کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا