عمومی

دلایل فرهاد مجیدی برای جدایی

دلایل فرهاد مجیدی برای جدایی

فرهاد مجیدی و استقلال هر دو به پیشرفت یکدیگر کمک کردند و حالا مربی جوان فوتبال ایران می خواهد گامی متفاوت برای تبدیل شدن به یک چهره بین المللی بردارد.

به گزارش دنیای 77 و به نقل از “ورزش سه”آنچه که فعالان استقلال طلب از آن می ترسیدند بالاخره به پایان رسید. فرهاد مجیدی سرمربی جوان و موفق آبی ها پس از یک فصل قهرمانی و قهرمانی با رکوردی فراموش نشدنی با هواداران خداحافظی کرد و برای ادامه چالش های دوران مربیگری خود راهی امارات شد.

فرهاد مجیدی در فصل گذشته بالاخره از ابتدای فصل فرصتی برای شروع کارش در باشگاه استقلال پیدا کرد و طعم خود را چشید و در نتیجه این برنامه ریزی دقیق به مقتدرترین قهرمان تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. گروهی از هواداران استقلال حتما از دست فرهاد مجیدی عصبانی هستند و فکر می کنند او با شرایط خوبی از این باشگاه رفته است. مطمئنا این مسیر سختی برای این مربی جوان در امارات است اما ویژگی «فرهاد مجیدی» بودن او را مجاب به پذیرش این پیشنهاد کرده است.

مهم نیست که یک مربی یا بازیکن چقدر در مورد یک باشگاه و عشق به رنگ و لباس صحبت می کند، شکی نیست که در نهایت الهامات شخصی و تمایل به پیشرفت شخصی برای همه افراد مهمتر است. در فوتبال ایران بعد از انقلاب، یک سرمربی هرگز فرصت کار در خارج از کشور را پیدا نکرد و با وجود شایعاتی که در مورد امیر گله‌نویی، یحیی گل محمدی یا علی دایی شنیده می‌شد، هرگز این اتفاق نیفتاد.

هر فردی در هر موقعیتی در فوتبال همیشه به پیشرفت شخصی و در واقع قدم بعدی چشم دارد. پیوستن به یک تیم محبوب یا تیم ملی در یک کشور یا مهاجرت به خارج از کشور. شاید در مقطع فعلی و با وجود پیشنهاد، حضور روی نیمکت تیم ملی برای فرهاد مجیدی اتفاق خوبی نبود و به همین دلیل تصمیم گرفت برای ادامه چالش های دوران مربیگری خود در لیگ امارات حضور داشته باشد.

الاتحاد کلبا (اکنون مقصد احتمالی سرمربی سابق استقلال) یک سال پیش با برانکو به توافق رسید و البته ناکام ماند. حضور مربیان بین المللی و بازیکنان باکیفیت در لیگ امارات، امکانات فوق العاده و البته آرامش فراوان، فرهاد مجیدی را مجاب کرد تا از این فرصت استفاده کند و در چنین مسیری برای موفقیت در مربیگری قدم بردارد.

تاکنون این اتفاق روی نیمکت تیم ملی یکی از رقبای احتمالی فرهاد مجیدی (مثلاً به عنوان یکی از گل های پایانی) رخ نداده است و موفقیت او در امارات او را در موقعیت بهتری برای حفظ آن قرار می دهد. لوکیشن دیگر تیم های مهم فوتبال امارات نیز به احتمال زیاد روی نیمکت ها حاضر خواهند شد و در واقع در صورت موفقیت فرهاد مجیدی به جایگاه بالایی در بازار مربیگری آسیا دست خواهد یافت.

این یک علاقه شخصی است که در تمام طبیعت انسان وجود دارد، حتی اگر احیا شود. فرهاد مجیدی و استقلال هر دو به پیشرفت یکدیگر کمک کردند و حالا مربی جوان فوتبال ایران می خواهد گامی متفاوت برای تبدیل شدن به یک شخصیت بین المللی بردارد.

اما هواداران پرشور استقلال این تصمیم ناگهانی را نپذیرفتند و شاید مربی جوان و محبوب تیمشان ناراحت شود. اما پاسخ طولانی نخواهد بود و فرهاد مجیدی حق دارد راهی را که می خواهد طی کند.

اما چالش ماندن در استقلال نیز می تواند به او کمک کند تا به جلو برود. با این حال تیم او فصل بعد باید اولین شانس قهرمانی را داشته باشد، حتی هواداران آبی با فرهاد مجیدی آرزوی موفقیت در آسیا را داشتند. درستی یا نادرستی این تصمیم تنها به مرور زمان مشخص خواهد شد. حتی مربیان موفق فوتبال ایران مثل برانکو یا استراماسیونی روزهای سختی را در خلیج فارس سپری کرده اند و گاهی این عدم تحمل می تواند خیلی زود از فرهاد مجیدی هم پیشی بگیرد.

«فرهاد مجیدی بودن» باز هم همه را شوکه کرده و تصمیمی متفاوت برای آینده اش گرفته است. این ستاره جذاب و کاریزماتیک در سه دهه گذشته با تصمیم ناگهانی خود همه را شگفت زده کرده و حالا فوتبال امارات را برای قدم بعدی انتخاب کرده است. “البته چند ماه دیگر زمان خوبی برای ارزیابی صحت تصمیم سرمربی موفق و محبوب استقلال خواهد بود، اما شکی نیست که فرهاد مجیدی روز درخشان و جایگاه مهمی در فوتبال را در بخش مربیگری متصور بود. ذهن او. “

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا