جامعه و خانواده

دلایل روانشناختی ترس برخی زوجین از فرزندآوری/ آگاهی نسبت به فرزندپروری؛ لازمه فرزندآوری

دلایل روانشناختی ترس برخی زوجین از فرزندآوری/ آگاهی نسبت به فرزندپروری؛ لازمه فرزندآوری

در نظریه بوئن (روانشناس خانواده) ، یکی از اعضای گروه ویژه کودکان و نوجوانان در انجمن ازدواج و خانواده ، آمده است: آنها می توانند بچه دار شوند به شرطی که شخصیتی کاملاً بی عیب و نقص داشته باشند ، اما زوج هایی که خود و اهداف زندگی خود را می شناسند و آنها می دانند که در کوتاه مدت و بلند مدت به چه اهدافی خواهند رسید و از مشکلات رشدی ، رشدی و والدین نیز آگاه هستند.

دکتر آسیا اناری وی در گفت وگو با دنیای 77 ، اظهار داشت: نمی توان منتظر روزی بود که ابتدا به کمال شخصیت برسیم و سپس برای بچه دار شدن تلاش کنیم ، زیرا این امر به کمال نسبی و آگاهی و دانش در مورد فرزندپروری نیاز دارد. اگر زن و شوهر از سن و رشد فرزندان آگاهی داشته باشند ، می توانند مسئولیت بچه دار شدن را بر عهده بگیرند. مشکل خانواده ها و والدین عدم آگاهی و آگاهی در مورد سن و زمان زایمان است.

این روانشناس بالینی کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه زوجین قبل از بچه دار شدن باید آسیب پذیری های خود را تشخیص داده و مدیریت کنند ، گفت: زوجین باید از اصول فرزندپروری و نیازهای کودکان در هر سنی آگاه باشند ، سپس صاحب فرزند شوند. ماندن.

اعضای هیئت مدیره انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان افزودند: داشتن فرزند مستلزم شناخت نقاط قوت و ضعف آنهاست و اگر زوجین هنوز به حدی نرسیده اند که ویژگی های مثبت و منفی خود را بپذیرند ، نمی توانند مسئولیت فرد مقابل را بر عهده بگیرند. “

اناری می گوید: زوجین مانند بزرگسالان باید نقاط ضعف ، قوت ، مثبت و منفی خود را بپذیرند ، زیرا در غیر این صورت ممکن است فرزندانشان دچار مشکلات جبران ناپذیری شوند.

این عضو کمیته تخصصی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان سازمان نظام های پزشکی علت ترس برخی از زوج ها از بچه دار شدن را توضیح می دهد: نیازهای عاطفی آنها برآورده می شود. آنها از بچه دار شدن می ترسند. از سوی دیگر ، برخی از مردم به فلسفه و شیوه ای از زندگی رسیده اند که در آن بچه دار شدن مناسب نیست. طبق مطالعه آنها ، این افراد در زندگی که کودکان در آن وجود ندارند ، معنای خاصی دارند. گروه سوم به دلیل احساس ناامنی در این دنیا نمی خواهند بچه دار شوند. این افراد معمولاً اخبار و شرایط بد جهان را دنبال می کنند و نوعی نگرانی اساسی دارند که با پیگیری اخبار آن را تقویت می کنند.

این عضو گروه ویژه کودکان و نوجوانان انجمن ازدواج و خانواده کشور ، مسئولیت پذیری در تربیت فرد را “فکر” و “استراتژی” می داند: اگر از سطحی دیگر به موضوع نگاه کنیم ، همچنین کشت هراسی اگر بسیاری از والدین احساس کنند که قبل از بچه دار شدن مسائل حل نشده ای ندارند و می توانند مسئولیت شخص دیگری را بر عهده بگیرند ، مطمئناً فرزندی موفق تر و شادتر و خانواده ای بهتر خواهند داشت.

وی افزود گاهی افراد از محدودیت مسئولیت و امکانات شخصی و آزادی شخصی می ترسند و نیازهای شخصی خود را برای بچه دار شدن ترجیح می دهند.

“برخی از زوج ها ، به دلیل اضطراب نهفته ، دائماً به دنبال موارد برجسته هستند و آنها را برجسته می کنند. اضطراب یکی از ویژگی های اصلی زندگی آنهاست که در دراز مدت می تواند به افسردگی تبدیل شود و اگر آن را درمان نکنند ، قطعاً از این بیماری رنج خواهند برد. افسردگی عمیق در میانسالی

اناری در پایان صحبت های خود به این زوج توصیه کرد: زوجین ابتدا باید روابط زناشویی خود را بررسی کنند و ببینند رابطه آنها در چه مرحله ای است؟ آیا مشکلات اساسی آنها حل شده است؟ آیا تفاوت اساسی وجود دارد؟ آنها چگونه با خانواده های یکدیگر ارتباط دارند و آیا می توانند اعضای خانواده یکدیگر را بپذیرند؟ این اعضا بعدها عمو ، عمه ، عموزاده و عموزاده های فرزندان خود شدند و توجه به آنها بسیار مهم است. از سوی دیگر ، زوج ها باید توجه داشته باشند که قبل از بچه دار شدن نیازی به مقابله با اضطراب و افسردگی ندارند و در مورد برنامه های زندگی خود با یکدیگر به توافق نسبی رسیده اند. زوجین باید برنامه های مالی ، کاری و … برای پنج و ده سال آینده زندگی خود داشته باشند و به هیچ وجه بدون برنامه بچه دار نشوند. همچنین باید برای آگاهی از زایمان و مراحل رشد و رشد کودکان کتاب خواند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا