عمومی

«دلار» برای اینهـا؟ – دنیای 77

«دلار» برای اینهـا؟ - دنیای 77

سرخپوشان در حال حاضر دو بازیکن تاجیک به نام های وحدت حنان اف و منوچهر صفروف و البته شرجود تمیرف از ازبکستان را در اختیار دارند. هیچ یک از این سه بازیکن به گونه ای عمل نکردند که هواداران را باور کنند یا این تصور را ایجاد کنند که چنین نمونه ای در کشور وجود ندارد. سوال این است: در این شرایط مالی و با این همه بدهی آیا باید برای جذب چنین افرادی «دلار» هزینه کرد؟

روزنامه دنیای 77 گزارش داد دنیای اقتصاد “امروز به هر کجا که نگاه کنید، موج احساسات حمایت گرایانه در کشورهای خارجی جاری است. طبیعی است که یک بازیکن داخلی برای کار در بازار خارجی جذب شود، اما آیا بازیکنان خارجی که در این فصل برای پرسپولیس بازی می کنند، این ویژگی ها را دارند؟” شرجود تمیروف برای این تیم بازی می کند.

یکی بخر، دوتا بگیر!

از ابتدا ابهامات جدی در مورد دو بازیکن تاجیک در پرسپولیس وجود داشت. چطور تکنسین های پرسپولیس به طور تصادفی دو بازیکن تیم تاجیکستانی را انتخاب کردند و هر دو را با هم خریدند؟ شما می توانید از هر تیمی در جهان بازیکنی را انتخاب کنید و برای انتقال او تلاش کنید، اما استخدام دو بازیکن به طور همزمان کمی سخت است و فرمول قدیمی «یک بخر، دو بخر» را تحریک می کند. اغلب زمانی که چنین خریدی انجام می شود، حداکثر یک تا دو بازیکن موثر است، اما مدیر برنامه آن، فرآیند انتقال را منوط به خرید همزمان دو بازیکن می کند. بسیار نادر است که چنین انتقالی موفقیت آمیز باشد. نمونه های تاریخی زیادی در تخت جمشید داریم. در زمان رژیم برانکو دو بازیکن اوکراینی به نام های پلیانسکی و پریموف جذب شدند که هیچ کدام موثر نبودند و حواشی کامل ایجاد شد. اوایل دهه 80 در دوران مربیگری علی پروین دو بازیکن پانامایی با هم به پرسپولیس آمدند اما آنها هم بی فایده بودند. همچنین در اولین دوره مدیریت محمدحسن انصاری فرد در پرسپولیس به دو بازیکن سوری به نام های زیاد شبو و طارق جابان پیراهن قرمز اهدا شد که هنوز اجرایی نشده است. به نظر می رسد این موضوع در مورد دو بازیکن تاجیک در این تیم وجود داشته باشد. منوچهر صفروف خیلی زود نشان داد که تفاوت چندانی با مدافعان راست معمول لیگ برتر ندارد. شکاف بزرگ اتحاد مقابل نفت و آلومینیوم آبادان شاید در دو جام سرنوشت پرسپولیس را تغییر داد.

مگر ما تامیروف در ایران نداریم؟

شرجود تمیروف پنج بازی است که پرسپولیس را مورد حمله قرار داده و هنوز برای این تیم گل نزده است. البته او می دوید، می جنگید و فشار زیادی وارد می کرد، اما از نظر مهارت های فردی و تهاجمی آن چیزی که باید باشد را نشان نداد. شیرزاد در دقیقه اول بازی پرسپولیس مقابل نفت در آبادان حرکت خوبی داشت و به همان درخشش اندک در دربی تهران و بعد از آن بسنده کرد، اما شرایط او واقعاً آنقدرها هم نیست که برای انتقالش یک دلار بپردازد (هر عددی باشد). توجیه می کند). آیا واقعاً مهاجمان ایرانی نمی توانند به خوبی تامیروف باشند؟ او جز مهدی عبدی یا حامد پاکدل چه دارد؟

به جوانان اعتماد کنید

شاید تامیروف ازبکستان از این هفته شروع به گلزنی کند یا با ترکیب هنانف آینده خط دفاعی پرسپولیس را بسازد. این یکی از خوش بینانه ترین تصاویری است که ما از آنها داریم، اما سوال اینجاست که چرا جوانان بومی و پرسپولیس به عدالت و خطا، تجربه و فرصت بهتر شدن و بلوغ شدن امید ندارند؟ چرا خارجی ها حق آموزش غلط و بالقوه دارند اما جوانان ایرانی حق ندارند؟

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا