اقتصادی

دشمن برای این مقطع حساس اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری کرده است

دشمن برای این مقطع حساس اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری کرده است

دادستان کل کشور می گوید: دشمنان در این مقطع حساس اقتصادی کشور سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش دنیای 77، به نقل از دادگستری، بیست و یکمین همایش سراسری دادستان های استان با حضور غلام حسین محسنی آسان رئیس کل دادگستری و حجت الاسلام والمسلمین محمد ظفر منتظری، دادستان کل کشور، در سالن کنفرانس قوه قضائیه حضور یافتند. حسن طیب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، سردار حسین اشتری فرمانده کل کشور، سید احسان خاندوجی وزیر امور اقتصادی و دارایی . به عنوان دادستان در مراکز استان های سراسر کشور.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد ظفر منتظری، دادستان کل کشور گفت: دادستان ها وقت کار ندارند و باید ساعت های طولانی برای رسیدگی به مسائل مربوط به فعالیت خود تلاش کنند و اقدامات و پرونده های موجود را بررسی و تا حصول نتیجه تکمیل کنند. بدست آمد. . وی گفت: برگزاری این همایش در مقطع کنونی بسیار ضروری و ضروری است لذا در آینده نزدیک همایش ملی دادستان ها را خواهیم داشت.

وی افزود: شرایط کنونی کشور، هم مشکلات اقتصادی و هم اصلاحاتی که دولت در نظر دارد و هم از نظر امنیت منطقه ای و ملی نیازمند هماهنگی و هماهنگی بین دادسراهای استان ها و سایر دستگاه های اجرایی است. ” مسائل و موانع پیشرو با همکاری سازمان های مختلف مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهند گرفت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رئیس کل دادگستری دستوراتی را به دادستان های استان برای حسن اجرای مراحل قضایی ابلاغ کرده است، افزود: این موارد باید به عنوان دستورالعمل و دستورالعمل تلقی شود و دادستان های استان نسبت به اجرای صحیح آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: انتصاب ویژه از سوی مقام معظم رهبری برای مسئولیت دادستان های سراسر کشور الزامی است و با میانجی گری همه دادستان ها از سوی مقام معظم رهبری منصوب می شوند. دادستان ها مسئول حفاظت از جان، مال، ناموس و حیثیت و اختیارات قانونی گسترده تر برای هر یک از اعضای جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری می گوید: دادستان از یک سو به عنوان قاضی و از سوی دیگر به عنوان مدعی العموم این مسئولیت را بر عهده گرفته است و این یعنی باید بار سنگین آن را بر عهده بگیرد. او حمل می کند.

وی افزود: ساختار فعلی دادسرا ساختاری معیوب است. این ساختار جوابگوی خواسته های چند دهه پیش و جامعه و نظام قضایی امروز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: ما با ساختار موجود در دادگاه ها نمی توانیم به هدف خود برسیم و البته ساختار قوه قضاییه نیز باید اصلاح شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: طرح تبدیل در دادگاه تدوین و تقدیم رئیس کل دادگستری شد. درخواست امروز من این است که این طرح در دستور کار قرار گیرد تا شاهد تغییر دادگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس کل دادگستری کیفیت تحول و همچنین تعالی را به ساختار اصلاحی قوه قضاییه افزوده است، گفت: برای اجرای سیاست دادگاه لازم و ضروری است.

وی افزود: برخی از دستورات و خواسته های رئیس کل دادگستری مربوط به تغییرات در ساختار قوه قضائیه و ایجاد بررسی ها بود. به عنوان مثال، تصمیمات قضایی ما در دادگاه یکی از عناصر تأثیرگذاری است که دادستان های مجرب ما برای اجرای این تصمیمات قضایی به آن نیاز دارند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه از یک قاضی با پنج سال سابقه چه انتظاری داریم که قاطعانه پرونده ها را ببندد، گفت: یک قاضی باید مجرب باشد و قوانین را رعایت کند، بنابراین به امید اجرا و تعالی قوه قضاییه. می توانیم در این مورد اقدام کنیم.

وی افزود: در یک دادگاه قوی و در سطح قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار تحولی است که باید اتفاق بیفتد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان های مراکز استان ها باید تعامل بیشتری با قوه قضائیه و مجریه داشته باشند، گفت: هماهنگی با دستگاه های اجرایی و نوع تعامل و همکاری برای پیشبرد اهداف قضات و نیروی انتظامی مهم است.

وی افزود: شرایط امروز کشور ایجاب می کند که در حوزه های خارج از قوه قضائیه اقدام لازم از سوی دادستان ها انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: باید دولت را در تولید و رشد آن در جامعه و در اجرای سیاست اصلاح اقتصادی یاری کنیم. افزایش بهره وری و حل مسائل مربوط به آن در حیطه کار و وظایف دادستان نیست بلکه حل آن است. مشکلات اقتصادی مردم، مطالبه دولت برای به صحنه آوردن قوه قضائیه.

وی افزود: باید به دولت و دستگاه های اجرایی کمک کنیم تا رفاه و آسایش مردم تامین شود. شرایط کشور می خواهد که با حساسیت بیشتری وارد موضوع شویم.

دادستان کل کشور افزود: دادستان های مراکز استان ها موظفند از دادستان های مجرب و با تجربه برای اجرای برنامه های خود در سطح شهرستان ها استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: نظارت بر عملکرد دادستان های استان باید بیش از پیش افزایش یابد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: دادستان های مراکز استان ها باید معاونت ویژه ای را در استان تعیین کنند تا تمامی مشکلات شهرستان ها بررسی شود و اصرار بر انتقال پرونده ها و پرونده های شهرستان ها به معاونت ویژه داشته باشند. توسط دادستان مرکز ولایت

وی افزود: در این مقطع باید نظارت بر عملکرد توسط دادستان های شهرستان تشدید شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نظارت بر عملکرد ضابطان باید توسط دادستان های شهرستان ها و استان ها تقویت شود، گفت: فرقی نمی کند که ضابطان خاص یا عام باشند یا در حوزه های امنیتی، اقتصادی و غیره فعالیت کنند. دادستان ها باید نقش مهمی در عملکرد ضابطان داشته باشند.

دادستان کل کشور گفت: دادستان های مراکز استان ها باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند و از اقدامات پیشگیرانه استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه می دهد: اگر شهرستانی نیروی کافی و لازم برای دادستان را ندارد، باید موارد را به مرکز گزارش دهد تا به بازپرس، دادستان یا قاضی شهرستان مربوطه کمک شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه تاکید کرد: دادستان ها باید با کسانی که به دنبال برهم زدن امنیت مردم و جامعه هستند برخورد کنند. در این صورت ما خط ایست نداریم، خط قرمز ما امنیت مردم است و اگر گروهی بخواهد امنیت جامعه و امنیت مردم را بر هم بزند باید با آن برخورد کنیم. آنها دادستان و مدعی العموم هستند.

دادستان کل کشور با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی گفت: در شرایط کنونی اقتصادی مسئولیت ها و تعهدات متعددی از جمله مقابله با تورم و ذخیره سازی به دستگاه های انتظامی دولت محول شده است.

وی افزود: متأسفانه ندامتگاه تجهیزات لازم برای انجام وظایف خود را ندارد. از این رو برای استفاده از توان دادستانی برای رسیدگی به انباشت و آب بندی بیش از حد، برای ارتباط با این اداره ایجاد شد.

منتظری در ادامه از دادستان های حاضر خواست پس از بازگشت به استان جلسه هماهنگی و همکاری صمیمانه با مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی در مرکز استان و شهرستان مربوطه تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: سازمان بازنشستگی دولت اختیار دارد و مردم انتظار دارند با گران فروشی ها برخورد شود، این قوه قضائیه و قوه مجریه است اما امروز وظیفه خود می دانیم که از ظرفیت خود در دادگاه استفاده کنیم و به این عزیز کمک کنیم. ” او گفت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن در این برهه حساس اقتصادی کشور سرمایه گذاری کرده است، افزود:

وی با تاکید بر تجربه و سابقه کاری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ارکان قوه قضائیه، گفت: بحث آموزش و به روز بودن قضات در این بخش حائز اهمیت است چرا که امروز شاهد مشکلات جدیدی در بسیاری از حوزه ها هستیم. “

وی با بیان اینکه به روز رسانی قوه قضائیه بر عهده ماست، گفت: ما قوانین زیادی داریم و فقط خواندن قانون کافی نیست، زیرا باید قانون را هم بخوانیم و در مورد آن بحث کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: البته تحصیلاتی که باید در سطح دادگاه داشته باشیم نباید از نوع تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی باشد و با توجه به شرایط کاری، تجربه و مسئولیت قضات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد: تلاش می کنیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخورد با عوامل اخلال در مسائل اقتصادی باید مطابق انتظار همگان باشد، گفت: باید بین مدیران وزارتخانه های اقتصاد، نهادهای انتظامی دولتی و دادسراهای مراکز استان ها تعامل صورت گیرد تا مقامات اشراف کامل دارند.

وی ادامه داد: باید در تمام شهرهای کوچک شعبه های دولتی راه اندازی شود و اقدامات لازم از سوی دستگاه های تعزیرات حکومتی برای برخورد با دلالان و دستفروشان بازار انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه دادستانی نمی تواند مستقیماً به موضوع انبارداری و گران فروشی ورود کند، گفت: بازار باید اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

در ادامه این مطلب سردار مد حسین اشتری، سروان نیروی انتظامی وی با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی در سال 95 با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که باید ریشه ناامنی را در نظر گرفت که در نیروی انتظامی مشکلی نیست اما وجود دارد. این وظیفه به دیگر سازمان ها واگذار شده است.»

وی با اشاره به مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر و حاشیه نشینی در ریشه ناامنی، افزود: تمرکز بر امر رهبری راهی است که ما و سایر دستگاه ها به بررسی ریشه های ناامنی در جامعه بپردازیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اگر مجموعه قضایی و انتظامی با تمام قوا با عامل اصلی حادثه برخورد کند، دیگر حوادث مرتبط با ناامنی در جامعه رخ نخواهد داد.

سردار اشتری افزود: بسیاری از حوادث قدرت پیشگیری از وقوع حوادث را دارند بنابراین باید نقش خود را به عنوان دستگاه های مسئول مشخص کنیم و در بسیاری از موارد با تصمیم گیری می توان از وقوع جرم جلوگیری کرد.

فرمانده کل کشور افزود: دشمنان می خواهند روحیه مردم را تضعیف کرده و محیط زیست را ناامن کنند و ناامیدی را به جامعه وارد کنند.

سردار اشتری در ادامه این نشست با اشاره به هزینه کم جرم در کشور گفت: در تاریخ ما جنایتکارانی وجود دارند که از عواقب جرم هراسی ندارند، بنابراین هزینه جرم در کشور کم است و قانونگذار باید این کار را انجام دهد. اصلاح برخی قوانین

فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خصوص برخی موضوعات مشکل قانونی نداریم و نیروی انتظامی باید از اقدامات خود حمایت قانونی داشته باشد.

اشتری گفت: دستگاه های مختلف در پیشگیری از وقوع جرم نقش دارند، بنابراین برخی قوانین در این مورد باید اصلاح شود.

سید احسان خندوجی وزیر اقتصاد است وی در تشریح گستردگی برنامه اقتصادی اخیر دولت در این همایش گفت: بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان در این همایش از متن برنامه اقتصادی دولت آگاه بودند.

وی افزود: نه تنها کارشناسان اقتصادی کشور، بلکه خود دولتمردان نیز حتی در دوره ای که آن را اجرا نکردند، اذعان دارند که اجرای این امر منفعت اقتصادی کشور است.

وزیر اقتصاد می گوید قبل از سال 1400 به تدریج ارز ترجیحی هجده قلمی این ارز حذف شد.

خندوجی با اشاره به 6 تا 7 قلم باقیمانده گفت: دولت تا رسیدن به سیستم جایگزین مطمئن راه گندم و دارو را ادامه خواهد داد.

خندوجی در ادامه با بیان اینکه مجلس دولت را ملزم به حذف ارز انتخابی در قانون بودجه سال 1400 کرده است، گفت: مجلس تنها برای شش ماه اول سال 1400 ارز در نظر گرفته و دولت ارز انتخابی نداشته است. در اوایل اکتبر.

ادامه دارد …

دکمه بازگشت به بالا