عمومی

دستگاه تصفیه آب بدون برق چیست؟

امروزه تفاوت های بسیار زیادی میان دستگاه های تصفیه آب در مقایسه با نسل قدیم به وجود آمده است و حتی در برخی از آن ها شاهد آن هستیم که فرایند تصفیه بدون برق و به صورت کامل انجام می شود.

در همین خصوص به دلیل افزایش میزان فروش محصولات تصفیه آب خانگی بدون برق، بر آن شدیم تا اطلاعات کاملی از این محصول و فرایند هایی که در آن رخ می دهد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با این حال اگر می خواهید بدانید که ” دستگاه تصفیه آب بدون برق چیست” با ما در ادامه همراه باشید.

دستگاه تصفیه آب بدون برق چیست؟ بررسی انواع دستگاه های تصفیه آب

این موضوع شاید کمی برای شما سوال برانگیز باشد که ایا واقعا دستگاه هایی وجود دارند که می توانند حتی بدون استفاده از برق! از آن ها انتظار تصفیه آب را به صورت کامل داشت؟ بله، قطعا. برای آن که بتوانید اطلاعات کامل تری از این موضوع کسب کنید ابتدا باید با انواع روش های تصفیه آب اشنا شوید.

دستگاه تصفیه آب بدون برق

در حالت کلی عموما دستگاه های تصفیه آب با استفاده از جریان برق می توانند جریان آب تصفیه شده را به مخزن مربوطه منتقل کنند اما در بازار نوعی از دستگاه های تصفیه کننده آب وجود دارد که از آن ها به عنوان نسل جدید این دستگاه ها یاد می شود و می توانند بدون استفاده از برق، فعالیت تصفیه کنندگی را با فیلتراسیون بسیار بالا انجام دهند.

البته در دیگر دستگاه های موجود در بازار که به آن ها دستگاه های تصفیه کننده آب مخزن دار گفته می شود، می توان شاهد وجود یک مخزن مناسب برای ذخیره سازی آب بود که در مواقعی که آب به طور کامل قطع است، می توان از آن استفاده نمود. پس در حالت کلی می توان دستگاه های تصفیه آب را به شرح زیر تقسیم بندی نمود:

  1. دستگاه های تصفیه کننده آب معمولی
  2. دستگاه های تصفیه کننده آب بدون برق
  3. دستگاه های تصفیه کننده آب، مخزن دار

روش اولترا فیلتراسیون یا UF چیست؟

اگر به دنبال آشنایی با دستگاه تصفیه آب بدون برق هستید، با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات کاملی از روش اولترا فیلتراسیون یا UF به دست آورید! روشی که در آن بدون استفاده از جریان الکتریکی یا برق می توان آب آشامیدنی را به صورت کامل تصفیه نمود.

یکی از روش های نوینی که برای تصفیه آب استفاده می شود، روش اولترا فیلتراسیون است که در این روش از ممبران خاصی برای انجام فرایند تصفیه آب استفاده می شود. این ممبران از محفظه ها و سوراخ های بسیار بزرگی تهیه و تشکیل شده و جنس آن از پلی پروپیلن است.

همان طور که اشاره نمودیم در این روش به هیچ عنوان از جریان برق برای فرایند تصفیه شدن آب استفاده نمی شود و تنها فیلتر بندی مناسب و پیاپی ای که در این محصول طراحی شده است می تواند میکروارگانیسم ‌های موجود در آب را به صورت بسیار حساسی از بین ببرد.

شیوه عملکرد این فیلتر ها به این صورت است که به هیچ عنوان میکروب، قارچ و هیچگونه باکتری ای در آب آشامیدنی باقی نخواهد ماند و در نهایت آب آشامیدنی شما بسیار منحصر به فرد و خوش طعم خواهد بود. حال که با مفهوم دستگاه تصفیه آب بدون برق چیست اشنا شدید، نوبت به آن رسیده است تا با نحوه عملکرد آن اشنا شده و اطلاعات کاملی را کسب کنید.

شیوه عملکرد روش اولترا فیلتراسیون یا UF به چه صورت است؟

با این که در این روش به هیچ عنوان از نیروی الکتریسیته (برق) استفاده نمی شود، لذا تمامی بار دستگاه بر روی فیلترهایی است که در این محصول قرار دارد. فیلتر ها عموما حیاتی ترین و منحصر به فرد ترین قسمت این محصول است که در تعداد متفاوت و مختلفی در بازار موجود هستند.

به عنوان مثال ایده آل ترین دستگاه تصفیه آب بدون برقی که در بازار موجود است، 4 فیلتر دارد اما برخی از آن ها که در دسته محصولات پیشرفته بازار قرار دارند، بیش از 8 الی 10 فیلتر بر روی آن ها نصب شده است تا فرایند تصفیه آب به ترین حالت ممکن انجام شود.

اگر شما نیز قصد تهیه و خرید دستگاه تصفیه آب بدون برق را دارید حتما نوع 5 فیلتر آن را تهیه کنید تا بتوانید علاوه بر قیمت مناسب از ویژگی های منحصر به فرد آن نیز بهره مند شوید جالب است بدانید هر فیلتر وظیفه معینی را برعهده دارد و برای از بین بردن آلودگی و میکروب های موجود در آب، مناسب است.

بررسی قیمت دستگاه تصفیه آب بدون برق

قیمت این دستگاه در بازار به دلیل آن که در فرایند آن از هیچگونه سیستم الکتریکی ای استفاده نشده است، در مقایسه با آن دسته از محصولاتی که با استفاده از سیستم برق، فعالیت تصفیه آب را انجام می دهند دارای قیمتی مناسب تر و ارزان قیمت تر است. با این حال مدل های متنوع ای با تعداد فیلتر های مختلف از این محصول در بازار به فروش می رسد که می توانید متناسب با نوع بودجه و همچنین نیاز خود از آن ها استفاده کنید.

بررسی نوع فیلتر های موجود در دستگاه های تصفیه آب بدون برق

در مبحث ” دستگاه تصفیه آب بدون برق چیست” متوجه شدیم که یکی از مهم ترین فرایند های این دستگاه فیلترهایی هستند که در آن قرار گرفته اند، فیلتر ها عموما می توانند باعث از بین بردن انواع میکروب، باکتری، قارچ و.. در آب آشامیدنی شوند. به عنوان مثال در یک دستگاه تصفیه آب بدون برق 5  فیلتری می توان شاهد فیلترهایی با خواص زیر بود:

  1. برای آن که بتوان گل و لای، حشرات ریز، شن و ماسه را از آب آشامیدنی به طور کامل پاکسازی نمود، در مرحله اول از فیلتر الیافی 5 میکرون استفاده شده است.
  2. برای حذف انواع گاز های شیمیایی موجود در آب و همچنین فلزات سنگین از فیلتر کربن فعال در مرحله دوم استفاده می شود.
  3. برای اثر بخشی بهتر فرایند 2 (حذف کلر و انواع گاز های شیمیایی در آب) از فیلتر کربن بلاک در مرحله سوم استفاده می شود.
  4. برای حذف انواع املاح، سموم، مواد شیمیایی و … در فیلتر چهارم از فیلتر ممبران استفاده می کنند.
  5. برای حذف نهایی بو و مزه آب از فیلتر پست کربن استفاده می شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا