عمومی

در نقد یک پوستر؛ تحریف سخنان رهبری

این تصویر در واقع تحریف کلمه رهبری است:

در بررسی های پوستر  تحریف کلمه رهبری

رفع موانع تولید به معنای رفع کلیه موانع ذهنی ، ساختاری ، فرآیندی و هدف ، از جمله ممنوعیت ها است. این مانع اصلی است که از یک سو واردات مواد اولیه ، فناوری پیشرفته ، دانش لازم برای مدیریت سرمایه گذاری و تولید و از سوی دیگر صادرات کالاهای کار به همسایگان و جهان و بازگشت درآمد را با مانع مواجه می کند. بنابراین ، میله های مهار تولید ، زنجیرها و دیوارها در دست شخصی است که استراتژی “صادرات نکردن” را در قالب تحریم های ظالمانه ، “بازپرداخت از نفت و” کشورهای ممنوعه تولید کننده نفت “اعمال می کند.
اگر حجم تولید فعلی امکان صادرات و معاملات مالی را فراهم کند ، تولید قطعاً جهش خواهد کرد ، اما وضعیت ایران بهتر خواهد شد.

ما چیزی به نام “تولید برای تولید” نداریم ؛ البته ، در مورد اتحاد جماهیر شوروی سابق ، این محصولات خوب بودند که تولید می شدند ، اما هیچ ارزش مبادله ای و ارزش صادراتی نداشتند. جهان بود ، بدون نگرانی در مورد “تولید برای بازار جهانی” می توانست “بماند” و زنده بماند “، بنابراین محصولات با کیفیت پایین برای مصارف خانگی تولید شد.

در ایران امروز ، تولید برای تولید معنی ندارد ، تولید برای بازار معنی دارد و بازار یک مفهوم ملی ، میان رشته ای ، منطقه ای و جهانی است.
سد مسئول حصار باید رنگ آمیزی شود ، برداشتن سد تولید به معنای تحریم است و برداشتن دیواره دو لایه ای که تحریم های خودخواسته در اطراف ایران کشیده است “حصار نمادین” نیست بلکه یک تابلوی راهنما است. در عوض ، یک دیوار واقعی وجود دارد که باید برداشته شود.
رفع موانع معاملات بانکی و رفع تحریم ها به معنای رفع موانع استفاده ایران از سیستم مالی جهانی برای رقابت پذیری اقتصاد ملی ، افزایش ارزش شفافیت در زنجیره ارزش و تدارکات به معنای افزایش سرمایه اجتماعی از طریق مشارکت بیشتر است.
بر خلاف این تصویر ساده از تولید ، این رقابتی نیست که در آن یک نفر بدود و دیگران مجبور شوند موانع را از سر راه خود بردارند و در پایان ، زیرا او هیچ رقیبی ندارد ، او میدان بی چون و چرای را می برد.

* منتشر شده در کانال شخصی نویسنده

دکمه بازگشت به بالا