عمومی

در دفاع مقدس تصمیم گیری ها بصورت اقناعی بود

در دفاع مقدس تصمیم گیری ها بصورت اقناعی بود

براساس پایگاه داده دنیای 77 ،

سرتیپ علی فضلی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: “قبل از آغاز رسمی جنگ در سال 1399 ، کشور درگیر دشمنان بود و دشمن بعثی حدود 3-6 بار جمهوری اسلامی ایران را نقض کرد و قبل از جنگ در سپتامبر حدود هزار شهر را کشت. ” شد

سردار فضلی افزود: قبل از شروع جنگ شاهد جابجایی دشمن در مرز بودیم اما هیچ کس باور نمی کرد که جنگ می تواند رخ دهد.

سرتیپ علی فضلی گفت: “ما تصمیم گرفتیم گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه دهیم و مشاهدات خود را به یک گزارش چند صفحه ای تبدیل کردیم. من همچنین یک نسخه برای آن آماده کرده ام.

صبح روز 31 سپتامبر هنگامی که عازم سومار شدیم ، آغاز رسمی جنگ اعلام شد. جمهوری اسلامی یک پایگاه هوایی و دفاعی قوی داشت و پس از آماده سازی لازم عصر دوشنبه وارد شدم ، وقتی از روز دوشنبه به شهر گاچسار بازگشتیم.

سردار فضلی: تصمیمات در زمینه دفاع مقدس الهام بخش بود

وی درباره تصمیم زمان جنگ گفت: “ساختارها در زمینه دفاع مقدس بر اساس دفاع جهانی تعریف شده اند.” در مورد هیچ عملیاتی تصمیم شخصی گرفته نشده است ، به عنوان مثال عملیات بیت المقدس ، که یکی از مهمترین کارهای دوران دفاع مقدس است. در یک عملیات آرام حمله به دشمن آغاز می شود و عرصه بر دشمن تنگ می شود. این محاصره در ماه مه آغاز شد و خردادهای خرمشهر در ماه سوم آزاد شدند.

وی افزود: مشاوره و ایده های شخصی مطرح شد اما هیچ اقدامی براساس تصمیم شخصی صورت نگرفت.

وی گفت: “هر عملیاتی مشکلات خاص خود را داشت و نمی توان گفت کدام عملیات دشوارتر بود.” به عنوان مثال ، برای عبور از اروندرود و رسیدن به انتهای دیگر اروند ، یک کد شناسایی مورد نیاز بود که قادر بود به سپاه دسترسی پیدا کند.

عملیات کربلا با دشمن کیلومتر و تالاب ها کیلومتر بود. محافظت از قلعه مهم بود ما به دلیل نزدیک بودن سال مجبور شدیم از موانع مختلف عبور کنیم.

دکمه بازگشت به بالا