حوادث و رویداد

دریافت نذری، ترفند تازه کلاهبرداران اینترنتی

دریافت نذری، ترفند تازه کلاهبرداران اینترنتی

اخبار آفتاب:

این خبر توسط سرهنگ رامین اعلام شد: با فرا رسیدن عید قربان و چگونگی تهیه دام در کشور و اجرای توصیه های بهداشتی و آموزشی مسئولان بهداشتی کشور در مورد محدودیت های اعمال شده بر آن ، ذینفعان و کلاهبرداران از این فرصت استفاده می کنند. استفاده می کند برای.

وی با استناد به وب سایت پلیس نیوز ، افزود: کلاهبرداران سایبر با سوءاستفاده از شرایط موجود در کشور اقدام به انجام اقدامات مجرمانه می کنند تا براساس وعده های کمک به نیازمندان ، تبلیغات مختلفی را در رسانه های اجتماعی انجام دهند.

این مقام انتظامی در رابطه با کار این مجرمان سایبری گفت: وب سایت های جعلی و جعلی و همچنین موسسات و سازمان های معتبر و معتبر کلاهبرداری را طراحی کرده اند. با اعلام تعداد حسابهای شخصی ، متقاضی موظف است وجوهی را در چنین حسابهای ملی واریز کند.

سرهنگ با اشاره به استراتژی دیگری از این ذینفعان عنوان کرد: تقلب در اهدا کنندگان و راه اندازی صفحات شخصی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و سوء استفاده از نام و نام افراد مشهور از جمله هنرمندان ، ورزشکاران و افراد مشهور کشور. آنها با انجام مهندسی اجتماعی برای بیدار کردن احساسات افراد بومی و تهیه کلیپ های ویدئویی با فیلم و عکس از خانواده های فقیر ، محروم و کم درآمد ، خواستار کمک های مالی برای کمک به افراد آسیب پذیر و نیازمند هستند.

وی یادآور شد: چنین فرآیندی کلاهبرداری و تحلیل پرونده های قضایی توسط پلیس ترک خورده نشان داده است که این نوع فعالیت در فضای مجازی عمدتاً برای سود انجام می شود. به عنوان مثال ، در یک استان در جنوب شرقی کشور ، مردی که ادعا می کند به خانواده ای فقیر خدمت می کند و یک بیمار بیهوده بود ، با بودجه های مختلف 15 میلیارد ریال از اهدا کنندگان واریز کرده بود که با نظارت همکاران پلیس FATA شناسایی شد. به مقامات تحویل داده شد.

معاون اجتماعی فاتا ناز به هموطنان خود توصیه کرد: اگر می خواهند وجه یا وجه نقدی خود را پرداخت کنند ، باید از طریق سازمان های مجاز و شناخته شده کار کنند که از طریق رسانه ها و خبرگزاری های رسمی و معتبر به آنها اطلاع داده شده اند و در صورت مشاهده موارد مشکوک در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی از آنها ، می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی به آدرس www.cybrpolice.ir یا مرکز فوریت های سایبری و یا با تماس با شماره 096380 با پلیس FATA تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا