اقتصادی

درج قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی ممنوع شد

درج قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی ممنوع شد

عضو هیئت مدیره انجمن تجارت مجازی از ممنوعیت قیمت خودرو در سکوهای تبلیغاتی آنلاین خبر داد ، فضای مجازی را آخرین افزایش قیمت خودرو توصیف کرد و گفت: ممنوعیت فروش خودرو تأثیر کمی در کنترل بازار خواهد داشت. فقط معاملات از فضای رسمی به فضای رسمی مانند تلگرام منتقل می شوند که کنترل نشده است.

در مصاحبه با دنیای 77 ، رضا اولفت نسب اظهار داشت: “هنوز مشخص نیست که چه مدت طول خواهد کشید. این موضوع همچنین نگرانی افراد درگیر در مشاغل مجازی را ایجاد کرده است.”

وی به ممنوعیت تبلیغات آنلاین پس از افزایش قیمت خودرو در سال گذشته اشاره کرد. وی گفت: “تجربه قبلی نشان داده است که ممنوعیت فروش خودرو تأثیر کمی در کنترل بازار خواهد داشت و فقط از معاملات رسمی و غیررسمی است.” به عنوان یک تلگرام کنترل نشده منتقل می شود.

به گزارش دنیای 77 ، مه سال گذشته رئیس مرکز ملی جرم و پلیس سازمان یافته ، FATA NAJA گفت: “قیمت های جعلی در بازار خودرویی و بازار املاک و مستغلات” اعلام شده است و حذف قیمت بازار خودرو و مسکن به وب مسترها گزارش شده است. البته این کاهش با در نظر گرفتن شرایط جدید برای تعیین سقف قیمت ، اندکی بعد افزایش یافت.

به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن تجارت مجازی ، تعداد تبلیغات رایگان ماشین در وب سایت های رسمی به سال گذشته محدود شده است. همچنین برای ثبت قیمت در سایت های مجازی دامنه قیمتی تعیین شده است که متخصصان برای تعیین قیمت براساس الگوریتم قیمت گذاری استخدام شده اند. اگر کسی بخواهد ماشین را قبل از قیمت تعیین شده بفروشد ، نمی تواند قیمت را وارد کند و حرکت کند.

الفتاب نسب با بیان اینکه مشکل اصلی در بازار خودرو عدم وجود ضامن قیمت مشخص است ، افزود: پیش از ممنوعیت قیمت فقط 10 تا 20 درصد تبلیغات در سایت های مجاز قیمت گذاری شده و بقیه با توافق مذاکره می شدند.

فضای مجازی هیچ تاثیری در قیمت های اخیر نداشته است

وی همچنین با تأکید بر اینکه در سکوها فضای خاصی برای ارسال آگهی آنلاین برای فروشندگان خودرو وجود دارد ، گفت: در حال حاضر طبق اعلام انجمن خودرو ، سکوهای آنلاین نقش موثری در افزایش قیمت های نهایی ندارند.

به گفته مشاور انجمن تجارت مجازی ، قرار دادن موانع قیمتی و قانونی ممنوع است تا هر کسی بتواند خودرو را با هر قیمتی و سایر موارد مطرح شده این روزها از جمله کاهش تولید خودرو بفروشد. واردات و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کورو ویروس قیمت خودرو را کاملاً بالا برده و فضای مجازی تأثیر چندانی نداشته است.

به گزارش دنیای 77 ، طی روزهای اخیر ، قیمت بازار خودروهای پراید به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، به عنوان معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: این دلیلی برای توقف تولید این خودرو است. به گفته وی ، قیمت بالای اتومبیل کارگزاران و دارندگان خودرو است یا. سایت های مجازی دارای قیمت هستند.

از طرف دیگر اخیراً موضوع قیمت خودرو و افزایش قیمت مطرح شده است و اخباری درباره توافق نامه فرمولاسیون قیمت نیز منتشر شده است. بنابراین ، براساس برخی منابع ، وزارت سکوت قیمت تمام شده را به علاوه حداکثر پنج درصد اعلام کرده است. سود تولید کننده قیمت نهایی هر خودرو است. با این حال بعداً فاش شد كه اگرچه وی سه جلسه در دفتر مقررات تنظیم بازار برگزار كرده بود ، در این زمینه نتیجه ای حاصل نشده بود و سرانجام دو روز پیش. رئیس شورای رقابت این شورا با رد ستاد تنظیم بازار مبنی بر رد ادعاهای مربوط به فرمول نهایی قیمت خودرو ، گفت: رویه قیمت گذاری خودرو در شورا تصویب نشده است زیرا مواردی که می توانند قیمت خودرو را بالا ببرد به بهانه هزینه قابل محاسبه است. با این وجود این مورد برای ما قابل قبول نیست و هرگونه قیمت بدون رضایت شورا غیرقانونی است.

اخیراً آژانس بازرسی ملی وی در نامه ای به وزیر سمات گفت كه باید شرایط افزایش قیمت خودرو و اصلاحات از جمله جلوگیری از حاشیه بازار ، توجه به زنجیره تأمین ، تعهدات پرداخت ، افزایش خدمات پس از فروش ، داخلی سازی و كاهش ارزش گذاری ، افزایش تولید و افزایش كیفیت تولید خودرو تأمین شود.

وی هم اکنون معاون وزیر صنایع صنعتی وزارت سکوت است پراید 131 ردیابی تولید خودرو را بررسی می کند وی در مقابل مسئولان تصمیم گیری ، از ساماندهی مجدد بازار خودرو خبر داد و از مسئولان خواست “در این فضا از نظر عاطفی تحت تأثیر قرار نگیرند و تحت تأثیر قرار نگیرند زیرا آسیب خواهد دید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا