حوادث و رویداد

خـطــر آب – دنیای 77

خـطــر آب - دنیای 77

از آنجا که هوا گرم می شود و برخی محدودیت ها برطرف می شود ، رفت و آمد در شهرهای شمالی احتمالاً بیشتر می شود ، با عده ای که ممکن است هوس آب بخورند و از خطر آب بی خبر باشند.

به گزارش دنیای 77 ، سال گذشته ، 1،2 نفر بر اثر غرق شدن در کشور جان خود را از دست دادند. در مقایسه با سال قبل ، سال 1397 که 953 نفر غرق شدند ، این تعداد در حال افزایش است.
در سال 2009 ، 201 زن و 1.074 مرد غرق شدند. خوزستان با 151 کشته در صدر این فهرست است و پس از مازندران و گیلان به ترتیب با 109 و 107 غرق در رده های بعدی قرار دارند. در مقایسه با سال 1996 ، تعداد غرق شدگان در سال 1997 7.29 درصد کاهش یافته است ، در حالی که تعداد غرق شدگان در سال 1999 با 8.9 درصد کاهش یافته است.

براساس آمار پزشکی قانونی ، استانهای خوزستان ، مازندران و گیلان بیشترین تعداد فوت را در اثر غرق شدن در سال 1999 داشتند ، پس از آن استان خوزستان با 106 کشته در سال 1997 و پس از آن استان مازندران با 99 کشته و گیلان با 65 تلفات.

آمار تلفات از ابتدای ژوئن افزایش یافته است و طبق آمار ، دریای خزر بیشترین تلفات را در خلیج فارس دارد. تا پایان فصل تابستان در صدر جدول باقی خواهد ماند. بنابراین ، ما باید با افزایش آگاهی خود ، این خطر را در اوایل ژوئن کاهش دهیم.

آمار نشان می دهد که مردان بیش از زنان در غرق شدن در کشور متأثر هستند. بسیاری از افرادی که در دریا ، رودخانه ها و غیره می میرند ، افرادی هستند که فکر می کنند در شنا خوب هستند ، در دریا مهارت کافی دارند و غیره. از طرف دیگر ، شنا در استخرها بسیار متفاوت است. شنا در آب آزاد یا دریاچه.

غفلت والدین کودکان و نوجوانان هنگام شنا ، دلیل دیگری است که گاهی اوقات می میرند. چنین حوادثی بارها زندگی کودکان را تهدید کرده است ، بنابراین والدین نباید به هیچ وجه از فرزندان خود غفلت کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران – سید جلال ملکی در مصاحبه با دنیای 77 وی به غرق شدن این دو در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: “با گرم شدن هوا ، ما در حال غرق شدن یک واقعه تلخ دیگر هستیم که برخی از شهروندان به سمت شنا خم می شوند.”

وی ادامه داد: متأسفانه این رویدادها که برای خانواده های فراز و نشیب های بسیار وخیم و تلخ و عاطفی دردناک است ، در این زمان از سال در مراحل پایانی خود قرار دارند. شهروندان باید بدانند که همه مکان ها برای شنا مناسب نیستند و فقط باید در مکان هایی که محافظت کافی دارند شنا کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: “متأسفانه گاهی اوقات علائم هشدار دهنده شنا ممنوع است. اما این هشدارها بسیار مهم هستند و باید براساس راندمان و در نظر گرفتن خطر ایجاد شود ، که باید در اطراف آبراه ها ، سدها و دریاچه ها نصب شود.” باید انجام شود.

ملکی افزود: دانستن اصول اولیه شنا در اولویت قرار دارد و خاطرنشان کرد: شناختن عمق آب قبل از تصمیم گیری برای شیرجه رفتن و قبل از ورود به آب بسیار مهم است. وی گفت: “غرق شدن در آب های عمیق یکی از مراحل است.” که می تواند صدمات زیادی به همراه داشته باشد. همچنین شنا در آب های عمیق خطرات خاص خود را دارد و بی خطر نیست ، که نشان می دهد دانستن عمق آب بسیار مهم است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: دریا ، رودخانه یا دریاچه سد مکان مناسبی برای آموزش شنا نیست. وی گفت: “مربیان شنا باید برای شنا در کلاس های آموزشی آموزش ببینند.” افرادی که مهارت ، تجربه و مهارت لازم برای یادگیری شنا و مربی شنا ندارند ، نباید مسئولیت آموزش سایر افراد به شنا یا شنا را بر عهده بگیرند.

وی اظهار داشت: اگر با شخصی روبرو هستید که در حال غرق شدن است اما با تکنیک نجات غریق آشنایی ندارید ، باید منطقی در مورد این واقعه فکر کنید و سعی کنید در هنگام غرق شدن یا حتی یک مورد از چوب ، 2 تن و غیره استفاده کنید. ما باید سعی کنیم اوراق بهادار انسانی ایجاد کنیم. ” صرف غرق شدن

مالکی ، شنا کردن شب را واقعه دیگری دانست که می تواند باعث غرق شدن شود و گفت: “امواج ، شدت آب و غیره به دلیل تاریکی شب قابل شناسایی نبودند.” مردم باید شبانه از شنا کردن در آب خودداری کنند ، حتی در رودخانه قدم بزنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تأکید کرد: ریختن هرگونه زباله و زباله در آب جاری می تواند باعث رکود آب در سایر قسمت های رودخانه شود یا افراد را در آب به دام بیندازد.

وی با اشاره به قایق های تفریحی به کار رفته در دریاچه ، اظهار داشت: همه این قایق ها باید دارای گواهینامه قانونی باشند و تحت نظارت و نظارت دقیق یک ناظر قانونی باشند. تعداد مسافران این قایق نیز باید متناسب با ظرفیت قایق باشد و مسافران باید کت های زندگی را بپوشند.

مالکی افزود: حتی در استخرها باید نکات ایمنی زیادی رعایت شود. به طور معمول ، آنها باید یک نگهبان و فضای دو متر داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا