عمومی

خبر ۲۰، شنبه سوم خرداد ۹۹

خبر ۲۰، شنبه سوم خرداد ۹۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دنیای 77 ،
این بخش به اخبار زیر مربوط می شود:

در نامه ای به رهبر عالی انقلاب اسلامی به مناسبت عید سعید فطر ، رئیس قوه قضاییه ، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ، پیشنهاد کرد که کمیسیون مرکزی احکام 3،711 نفر از محکومین را صادر کند. آیت الله خامنه ای با اجرای ماده 110 اصل 110 قانون اساسی موافقت کرده است.

تجلیل از خدمات سخنران در جلسه هماهنگی اقتصادی شورای عالی نیروها

در این جلسه رئیس جمهور از تلاشهای آقای لاریجانی در سه دوره حضور وی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی و حمایت و همدردی وی از دولت قدردانی کرد. .

رئیس قوه قضاییه همچنین ضمن تقدیر از تعهد آقای لاریجانی در اقدام مشترک سه قوه حکومتی اظهار داشت: خوشبختانه سه قوه حکومتی تاکنون با هم همکاری مثبت داشته اند تا خواسته های دشمن در مسائل اقتصادی را شکست دهند.

گروه های استقلال سعی می کنند ماه جدید را مشاهده کنند

در آخرین ساعتهای 29 روز از ماه عید خدا ، 100 تیم رصد در سراسر کشور به دنبال ماه هلال در آسمان هستند. به گفته کارشناسان ، ماه هلال ماه شوال عصر امروز دیده می شود.

کشورهایی که امروز یا فردا عید را اعلام کرده اند

بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه ، سوریه ، عربستان سعودی ، مصر ، اردن ، فلسطین ، عراق ، لبنان ، یمن ، لیبی ، تونس و الجزایر ، فردا عید سعید فطر دارند.

عید سعید فطر امروز در سومالی و موریتانی برگزار می شود.

امسال مقدار زکات ال fitr

امسال مبلغ زکات فطر بر اساس سه کیلوگرم گندم ، بین 10 تا 12 هزار تومان اعلام شد. آیت الله امامی کاشانی گفت: به طبیعت باید به طور متوسط ​​50 هزار تومان بر اساس برنج واریز شود.

مراکز بهزیستی و کمیته های امداد در سرتاسر کشور آماده ابتکار عمل هستند. پلیس فتا از هموطنان خود خواسته است که از مشارکت در وب سایت های غیرقانونی و حساب های شخصی خودداری کنند.

کارهای معمول اداره کل از خرداد X انجام خواهد شد.

از هفته آینده تمام کارمندان اداری در خدمت خود خواهند بود.
رئیس جمهور در نشستی در ستاد ملی برای مبارزه با رئیس جمهور کرونا گفت: “ساعت کار از 7:30 تا 14:30 خواهد بود.”

حیاط اماکن مقدس یک روز بعد از عید فطر ، یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب باز خواهد شد. موزه ها و سایت های تاریخی از فردا بازگشایی می شوند. آقای روحانی گفت که بازگشایی کلیه مساجد و رفع ممنوعیت فعالیت های عبور و مرور تا جلسه روز شنبه آینده به تعویق افتاده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در برخورد با كرونا سه مرحله را پشت سر گذاشتیم: به درستی تشخیص و مقابله با بیماری ، بسیج كل كشور ، از بین بردن شرایط خطرناک و كنترل بیماری و به تدریج بازگشایی. در این مرحله ، اطلاعات بسیار خوبی از رادیو و سایر رسانه ها دیده ایم.

سطح چهارم سطح کنترل بیماری است. در این مرحله مشاهده و شناسایی و شناسایی بیمار شدت می یابد. آقای روحانی با اشاره به اینکه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه به تدریج عادی می شود ، بر لزوم پیروی از دستورالعمل های بهداشتی به عنوان شرط پویایی اقتصادی کشور تأکید کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود سالگرد آزادسازی خرمشهر را یادآوری کرد: “در 3 ژوئن توطئه جهانی و منطقه ای علیه ملت ایران به پایان رسید.”

بسیج در روز جهانی القدس هشتگ ها و کمپین های ضد صهیونیستی را راه اندازی می کند

امسال در فضای مجازی فریادهای مرگ اسرائیل و کشته شدن آمریکا تکرار شد. مسلمانان روز قدس را با حضور مجازی اما با میل و همدلی واقعی راهپیمایی کرده اند. همچنین واکنش گسترده ای به اظهارات رهبر معظم انقلاب در روز قدس وجود داشت.

1869 پرونده جدید Cayed 19 مشخص شد

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تاکنون 59 نفر دیگر در کشور به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند. 1869 پرونده جدید کووید 19 شناسایی شده است. جهانپور گفت: عید فطر خطر بروز شیوع مواد غذایی ناخواسته در طول تعطیلات را افزایش می دهد. توصیه های مردم باید جدی گرفته شود.

شروع مجدد آستانه های مقدس

در بیانیه مشترک ، اصحاب مقدس رجوی (ع) ، حضرت معصومه (ع) ، شاهچراغ (ع) ، عبدالعظیم حسنی (ع) و مسجد جمکران از زائران خواستند تا برای حفظ سلامتی زائران با خادمان درب منزل همکاری کنند.

زائران باید از اصول سالم مانند داشتن ماسک و دستکش رعایت کنند و در زمان ورود ، یعنی 2 متر ، مسافت مناسب اجتماعی را در نظر بگیرند.

بازگشایی کافی شاپ ها و کافی نت ها بدون قلیان

سرهنگ مرادی ، معاون رئیس پلیس تهران گفت: “حتی پس از بازگشایی قهوه خانه ها و کافی نت ها ، حق تهیه قلیان وجود ندارد.”

واکنش روحانی به اقدام اخیر آمریکا در کارائیب

اگر آمریکایی ها در هر جای دنیا برای تانکرهای نفتی ما مشکل دارند ، برای یکدیگر مشکل خواهند داشت. ما معتقدیم که آمریکایی ها هیچ کار اشتباهی انجام نمی دهند.

وی گفت: “جهان برای دیدن گسترش كرونا باید با هم كار كند ، اما متأسفانه ایالات متحده این روزها تصمیمات اشتباه و رفتارهای غیر انسانی را ادامه می دهد.”

در این مذاکرات ، آقای روحانی روابط ایران و قطر را دوستانه و استراتژیک توصیف کرد: “نگه داشتن کمسیون اقتصادی مشترک دو کشور در اسرع وقت باعث برقراری ارتباط بین تهران و دوحه و رفع موانع خواهد شد.”

دادرسی سوم در پرونده 18 جلدی تخلف از 21 متهم ارز

جلسات دادرسی برای تحقیقات درمورد جنایات آشوبگران و افراد فاسد در شعبه سوم دادگاه ویژه برگزار شد.

پیش فروش هفت محصول سایپا و چهار محصول ایران خودرو از فردا

پیش فروش اولیه به مدت ده روز ادامه دارد و سپس قرعه کشی در حضور متقاضیان با حضور مقام نظارت انجام می شود. خریدار خودرو حق قانونی برای فروش ندارد و خودرو فروخته شده صلح آمیز نیست

سند خودرو توسط کارخانه رهن داده شده است. خرید خودرو از دو تولید کننده خودرو در 3 ماه گذشته و نداشتن پلاک فعال ، ثبت نام دیگری را می طلبد.

فعالیت باران و کاهش دما در برخی استان ها

هشدار درباره فعالیت سیستم بارندگی و افت 12 تا 18 درجه سانتیگراد در برخی استان ها. براساس اعلام آژانس های هواشناسی هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، اصفهان ، کردستان ، همدان ، لرستان ، مارکازی ، کوم ، زنجان ، گیلان و مازندران در استان های شمالی و شرقی ، بین استان های کازوین ، البرز ، تهران و البرز در استان سمنان باران می بارد. پیش بینی صاعقه و وزش باد شدید و گرد و غبار.

از روز یکشنبه (4 ژوئن) در استانهای اردبیل ، گیلان ، مازندران و گلستان خواهد بود و دمای آن بین 12 تا 18 درجه سانتیگراد کاهش یافته و جریانهای شمالی تسلط دارند.

گروگان ها به یک بانک در مرکز مسکو منتقل می شوند

فرد گروگانگیر ، مسلح به مواد منفجره ، شش کارمند بانک را گروگان گرفت و تهدید کرد که بانک را منفجر خواهد کرد. روز جمعه پلیس با تجهیزات ضد شورش به تظاهرات معترضین حمله کرد و صدها نفر از معترضین را با کامیون از منطقه دور کرد.

تجارت اسلحه ایالات متحده به بهانه ایران تروریسم

وزیر امور خارجه آمریكا ، پومپئو همچنین به مقامات آمریكا فشار آورده است تا از دادخواستهای مشهور علیه ایران به عنوان بهانه ای برای فروش اسلحه به ارزش 6 میلیارد پوند به عربستان سعودی استفاده كنند. در این گزارش آمده است: دبیر کل آمریكا كه به توصیه پومپئو و با تأیید ترامپ اخراج شد ، در حال بررسی موضوع است.

گمراهی چندین پرنده باعث سقوط هواپیما برای 90 میلیون نفر شد

براساس گزارش اولیه نیروی هوایی پاکستان ، گروهی از پرندگان با هم برخورد کردند و موتور هواپیما متوقف شد که دلیل اصلی سقوط هواپیمای پاکستان بود. در این تصادف روز گذشته ، 977 نفر جان باختند و نهمین مسافر به طور معجزه آسایی جان سالم به در برد.

دکمه بازگشت به بالا