عمومی

حمله مرگبار ویروس به تهران

حمله مرگبار ویروس به تهران

شورای استان تهران همچنین خواستار تعطیلی دو هفته ای پایتخت به دلیل بحران افزایش تعداد بیماران و پذیرش بیمارستان ها در پایتخت و مرگ کوید در پی هشدارهای فرمانده مقر پزشکی قانونی در تهران شد.

به گزارش دنیای 77 ، “اعتماد” همچنین نوشت: این درخواست روز چهارشنبه از نمایندگان استان تهران در حالی مطرح شد که فرمانده ستاد مقابله با بازپرس پزشکی قانونی کلانشهر تهران از پنجمین روز راکد ماندن بیماران بستری در بیمارستان تهران ابراز نگرانی کرد. وی گفت: در حال حاضر بیش از 700 نفر در بخش های مراقبت ویژه در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان هستند و 10700 بیمار با علائمی مانند Covid 19 یا 10 در یک روز به واحدهای مراقبت های بهداشتی ارجاع می شوند. در طول شبانه روز از نوامبر تا نوامبر ، 799 نفر در بیمارستان استان تهران بستری شدند که از این تعداد 17 بیمار نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه داشتند. در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای تابعه استان تهران به زیر 125000 نفر و تعداد بیماران کرونا بستری در استان برای پنجمین روز متوالی کاهش نیافته است و با این روند ، از ابتدای آنلاین تا امروز – 5 آبان – 19 کوید در تهران. رکورد 9 مورد مرگ و میر و جدید شکسته شده است ، در حالی که آخرین مورد موارد جدید و بستری شدن در بیمارستان در تهران و آخرین وضعیت منحنی بستری شدن در بیمارستان نشان می دهد که متأسفانه ، در اوج سوم کرونا هیچ کاهش و آماری نداریم ، این روند در حال افزایش است. وی همچنین ادامه داد: همچنین از آنجا که بیمارستان های تهران مهمترین مراکز ارجاع در کشور هستند ، 40٪ از بیماران وخیم کشور در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تهران بستری می شوند و در حال حاضر 113 بیمارستان در تهران 19 بیمار را پذیرا و خدمات رسانی می کنند.

به دنبال اعلام هشدار دهنده ، اعضای شورای استان تهران روز پنجشنبه خواستار اقدام فوری استاندار تهران ، رئیس شورای شهر تهران ، رئیس پلیس تهران بزرگ ، معاون شهردار تهران و روسای سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت شدند. آنها تعطیلات دو هفته ای را در استان تهران گذراندند كه به درخواست جالی و با احتیاط منتشر شد كه شیوع بیماری در استانهای سیاسی كشور ، به ویژه در تهران ، از آنچه دولت تصور می كرد ، بدتر بود.

سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر دیروز در گزارش روزانه خود اعلام کرد که تعداد بیماران اضافه شده به لیست 19 بیمار کوید در کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است و روزانه 6000 بیمار شناسایی می شود. در تاریخ 30 نوامبر ، تعداد بیماران Kovid 19 در کشور بیش از 40،000،000 و تعداد مرگ های پس از مرگ 3365 Kovid 19 بیمار از 34،000 نفر فراتر رفت.

سیمسادات لاری در این گزارش گفت: “بین 6 تا 9 نوامبر ، 7،011 مورد جدید Covid 19 در کشور کشف شد و همزمان ، 3،365 بیمار به علت Covid 19 فوت کردند. تعداد کل افراد آلوده روز گذشته 6،044،992 نفر بود. تعداد کشته شدگان به 34،4788 رسیده است. در حال حاضر ، 5128 بیمار کوید 19 در بخش مراقبت های ویژه هستند و در حال حاضر 27 استان کشور – تهران ، اصفهان ، کوم ، آذربایجان شرقی ، خراسان جنوبی ، سمنان ، کازوین ، لرستان ، اردبیل ، ، کرمانشاه ، کهگیلویه ، بویر احمد ، گیلان ، بستری در بوشهر ، جنجان ، ایلام ، خراسان رضوی ، مازندران ، چهارال و باختری ، البرز ، آذربایجان غربی ، مرکزی ، کارمان ، خراسان شمالی ، حمدان ، یزد و کرد در استان های T – هرمزگان ، فارس ، گلستان و سیستان و بلوچستان – به رنگ نارنجی و “آنها زرد هستند”.

به گفته مسئولان شهر تهران ، اوضاع در استان سیاسی کشور از سایر استان ها بدتر است.گفته می شود دولت به دلیل نگرانی های امنیتی از جمله تعداد بیمارستان ها و تعداد بیمارستان های تهران تمایلی به اعمال محدودیت های سختگیرانه در این استان ندارد. همانطور که سید محمود میرلوحی هفته گذشته انجام داد ، مرگ 19 روزه کوید روزانه از سایر شهرهای استان بدتر است. یکی از اعضای شورای شهر تهران با اعلام اینکه تعداد مرگ 19 کودک کوید در پایتخت در هفته های گذشته 15 تا 20 برابر در مقایسه با دختر افزایش یافته است ، اعلام کرد که تعداد مرگ 19 کودک کوید در پایتخت اکنون به 150 و 160 مورد در روز رسیده است. رئیس سازمان مدیریت بحران استان تهران همچنین اعلام کرد که تهران بیش از نیمی از مرگ روزانه کوید 19 در کشور را تشکیل می دهد.

با وجود این هشدارهای مقامات شهری ، آنچه پس از یک هفته ممنوعیت 43 شهر سرخ در تهران شاهد آن بوده ایم ، حاکی از سکوت دولت در قبال وضعیت تهران است که روزانه بیش از 14 میلیون نفر جمعیت دارد. تا زمانی که دستورالعمل 50٪ دورکاری کارمندان تهرانی اجرایی شد و ممنوعیت های گروهی گروه و و و نشان داد که بسیاری از مدیران ادارات دولتی به دلیل جلوگیری از دورکاری کارمندان بوده اند. و ضعف نظارت بازرسان بر رعایت دستورالعمل های صادر شده توسط دولت ، میزان ترافیک در پایتخت را کاهش نداده است و البته نیروی پلیس از جریمه ناقضان پروتکل بهداشت و تنها در شعارهای بدون پشتوانه خودداری کرده است ، و بارها اعلام می کند که پس از ترک پست خود چه خواهد کرد. علاوه بر این ، پس از یک هفته ممنوعیت فعالیت های صنفی در 43 شهر با وضعیت فوق العاده قرمز ، بدون مجازات برای اقدامات سختگیرانه در پایتخت ، تهران در این لیست نبود ، اما در یک اعلامیه غافلگیرانه ، فقط دامبند و ورامین در لیست شهرهای شرطی قرمز قرار گرفتند. ، و البته ، دو شب پیش معاون وزیر بهداشت در بیانیه ای غافلگیرانه ادعا کرد که شرایط پایتخت هنوز به وضعیت “قرمز” نرسیده است و لازم است قوانین سختگیرانه در مورد تجارت صنفی غیرضروری وجود داشته باشد. اقامت کردن. ایرز حریرچی ادعا کرد که به گفته روسای بیمارستان های دانشگاهی در پایتخت ، وضعیت جسمی بیماران ارجاعی جدید از هفته گذشته بدتر است و برخی از بیمارستان ها کاملاً مجهز به تخت های مراقبت ویژه هستند. .

روسای دو بیمارستان اصلی پایتخت در برنامه “امشب” دنیای 77 چهارشنبه شب ؛ امام خمینی در یک مکالمه تلفنی با مجتمع بیمارستان و میزبان بیمارستان سینا اعلام کردند که این بیمارستان پر از تخت مراقبت های ویژه است و بیماران جدید قبل از اورژانس و هرگونه مراحل پذیرش در شرایط وخیمی قرار گرفته اند. بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه یا بستری هستند در اورژانس و در طی مراحل تشخیص اولیه ، شرایط را برای جداسازی از بین می برند.

به دنبال انتشار این خبر ، حریرچی همچنین از رفتار عمومی مردم ابراز تاسف کرد ، که نتیجه مستقیم رفتار عمومی جامعه و نمونه ای از رفتارهای غیرمسئولانه برخی از شهروندان است ، با توجه به افزایش تعداد مرگ و میرهای روزانه مردم ، تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد. بابا با تصویری از مردی در مترو که ماسک را روی پلک هایش گذاشت و خوابش برد.

اگر میزان سهل انگاری از جانب دولت و مردم در شرایط فعلی ایران در مورد شیوع بیماری کوید 19 وجود داشته باشد ، باید تقصیرها به همان اندازه تقسیم شود. از ابتدای شیوع ، جامعه پزشکی بارها و بارها از دولت می خواست که محدودیت های اجتماعی را برای مردم تنظیم نکند و دولت با رعایت و اجرای قوانین شهر ، شهروندان را مجبور به رعایت قوانین رانندگی نیز می کند. صندلی هایی با جریمه نقدی و مصادره خودرو به دلیل تخلفاتی از قبیل نداشتن کمربند ایمنی یا حتی بدحجابی بودن. وی گفت: “ما در حال شکست دادن کرونا هستیم” ، در حالی که مقامات بهداشتی در آن زمان اذعان کردند که “ما نمی دانیم با چه ویروسی روبرو هستیم و نمی توانیم نوع رفتار و واکنش به درمان و پیشگیری را تعیین کنیم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا