عمومی

حل مشکل لایروبی بندر آستارا تا دو ماه آینده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حل مشکل لایروبی بندر آستارا تا دو ماه آینده - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسین یونسی، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه عصر جمعه در دیدار با جمعی از کارکنان بخش خصوصی با اشاره به رویکرد جدید آژانس‌های بنادر و دریانوردی گفت: برنامه‌های جدیدی برای جذب وجود دارد. ما دستور کار سرمایه گذاران در حمایت از تجار و مالکان داریم.

وی رونق اقتصادی بندر گیلان را عنوان کرد با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به محصولات و بازرگانان به این مهم دست می یابیم، افزود: بندر گیلان به ویژه حاشیه دریای خزر پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه گذاران انجلی و آستارا دارد.

بندر گیلان سر بندر و دریانوردی است چمخاله وی آن را یک بندر گردشگری در حوزه دریا عنوان کرد: دریا یکی از ظرفیت های اقتصادی است و باید روی جنبه گردشگری دریای خزر کار کنیم.

او موضوع را مطرح کرد بوروکراسی اداری و موانع تجارت چالش فعالان اقتصادی است، افزود: برای حل این مشکل می توان با مشورت بخش خصوصی تجارت را هموار کرد.

UNESC با تاکید بر تلاش تجار و صاحبان محصولات برای حل این مشکل گفت: تمرکز بر کاهش ترافیک، گسترش بازاریابی برای جذب کالا، کشتی، ترانزیت و سرمایه گذار از مهمترین اولویت های بندر و کشتیرانی گیلان است.

وی همچنین به موضوع لایروبی بندر اشاره کرد: از آنجایی که بندر انجلی در مجاورت تالاب است، باید با ایجاد لجن زیاد و عمق مناسب در آن، آن را مدیریت کنیم تا به کشتی‌های تن‌های بالا خدمت کنیم.

یونسی خاطرنشان کرد که بندر آستارا توانایی پهلوگیری کشتی‌های با وزن بالا را ندارد و این موضوع فعالیت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران بندری و صاحبان محصولات با چالش مواجه کرده است. با برداشتن و آب گرفتن کشتی، آستارا می تواند وارد بندر شود. 5.5 متر

دکمه بازگشت به بالا