ورزش

حقوق‌دان فدراسیون فوتبال:ان‌شاءالله تعلیق نمی‌شویم!

حقوق‌دان فدراسیون فوتبال:ان‌شاءالله تعلیق نمی‌شویم!

آفتاب نیوز:

احمد براتی به شبکه خبری ورزش فیفا گفت: “همانطور که یادآوری کردید ، فدراسیون قصد داشت انتخابات را قبل از آغاز سال جدید برگزار کند ، اما فیفا ادعا کرد که قوانین معتبر نیستند.” فدراسیون ایران فاقد شرایط مورد نیاز فدراسیون جهانی است ، از برگزاری انتخابات جلوگیری می کند و خواستار اصلاح قانون اساسی موجود است.

وی افزود: در همین راستا فدراسیون بلافاصله اقدام به اصلاح قانون اساسی در دستور کار خود کرد و تصمیم گرفت این کار را طبق برنامه و نقشه راه مصوب فیفا با حضور همه اعضای مجمع و با همکاری فیفا انجام دهد. فدراسیون فوتبال ایران در مورد اقدامی کوتاه مدت و شاید بی سابقه ، نظر اعضای خود را جویا شد. طبق قانون اساسی فعلی ، فدراسیون باید 21 سال پیش اسناد مربوط به مجمع را ارسال كند ، اما این اقدام نظر اعضای را می طلبد تا از مشاركت حداكثر اعضای مجمع اطمینان حاصل شود. پس از جمع آوری نظرات ، پیش نویس قوانین با استفاده از نظرات تهیه و نظرات هیئت مدیره تهیه و در موعد مقرر به فدراسیون جهانی ارسال شد.

رئیس کمیته تنظیم مقررات فوتبال ادامه داد: ارسال اساسنامه برای تصویب فیفا نیست ، زیرا طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال ، تصویب انجمن مقالات منوط به تصویب مجمع عمومی است. اگر فیفا نظر دارد ، به ما اطلاع دهید. برای اعضا ارسال می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهدید بزرگی برای تعلیق فدراسیون وجود ندارد؟ وی گفت: “در تاریخ 30 ژوئن ، فدراسیون جهانی نامه ای به ایران ارسال كرد كه در آن می گوید فیفا تعداد بسیار محدودی از افراد را در نظر می گیرد.” باز هم ، شماره های ذکر شده در رسانه ها فقط حدس می زنند و به هیچ وجه این اعداد در قانون اساسی ذکر نشده است ، حتی این اعداد نزدیک به اعداد واقعی نیستند. بنابراین تعداد اشکالات و نظرات بسیار محدود است. فدراسیون فوتبال در تلاش است تا نظرات فیفا و در نهایت با تعامل ما با فیفا را تضمین کند.

وی اظهار داشت: در نامه ارسال شده اصلاً چنین مواردی ذکر نشده است و باز هم فکر می کنم این حدس و گمان و بد گویی افرادی که متأسفانه توجه چندانی به منافع ملی ندارند.

در پایان براتی به این سوال پاسخ می دهد که هیچ تهدیدی وجود ندارد؟ وی گفت: انشاءالله تاکنون مشکلی برای فدراسیون وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا