عمومی

حسرت دوحه – دنیای 77

حسرت دوحه - دنیای 77

حداقل 6 بازیکن در لیست نهایی تیم ملی ایران حق حضور در جام جهانی روسیه را ندارند.

به گزارش دنیای 77 شهرنشین وی نوشت: در حالی که تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی 2022 قطر آماده می شود، به طور غیرمنتظره ای سرمربی دوره قبل را روی نیمکت خود می بیند، کارلوس کی روش باید به زودی لیست نهایی تیم ملی را برای این رقابت ها اعلام کند، اما اگر با سال 2018 مقایسه شود اما اکنون مطمئن هستیم که حداقل 6 نفر از لیست نهایی جام های جهانی قبلی فرصت حضور در قطر را نخواهند داشت که بررسی نام و شرایط آنها خالی از لطف نیست.

رشید مقری

او یکی از سه دروازه بان لیست نهایی جام جهانی 2018 ایران بود که مطمئنا آن روزها خیلی بهتر از الان بود. رشید در این سال ها کاملاً افول کرده و پس از دو دوره ناموفق و جنجالی در تراکتورسازی و استقلال، این روزها به نیمکت سپاهان پیام نیاز است. با این شرایط طبیعی است مظاهری شانسی در تیم ملی نداشته باشد. او مدت ها به هیچ اردویی دعوت نشد.

محمدرضا خانزاده

بی شک باید او را عجیب ترین و جنجالی ترین گزینه کی روش در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران بدانیم. خانزاده در هر دو جام جهانی 2014 و 2018 در فهرست نهایی تیم ملی قرار گرفت اما در این بازی قرار نگرفت. هر وقت بحث انتخابات جنجالی مطرح می شود، نمی توان از خانزاده نامی برد. اما کی روش خانزاده را از بازگشت به تیم ملی محروم کرد.

پیجمن منتظری

شاید کمتر کسی بداند که این مدافع 39 ساله هنوز بازنشسته نشده و در لیگ قطر بازی می کند. یکی از بهترین مدافعان میانی فوتبال ایران در دو دهه اخیر منتظری بود که سال ها حضور درخشانی برای استقلال و تیم ملی داشت. او تا سال 2019 در تیم ملی حضور داشت. اما به طرز عجیبی به دلیل استفاده نابهنگام از توالت، فرصت حضور در جام جهانی 2018 را از دست داد. با جدایی کارلوس کی روش، پژمان منتجری دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

مسعود شعایی

مسعود شوزعی پس از حضور در سه جام جهانی حالا باید رویای بازی پوکر را فراموش کند. او یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی روش بود، اما پس از جدایی این مربی توسط مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد. دوران حضور مسعود در ترکیب اصلی ایران زمانی به پایان رسید که اشتباهات ویرانگر و اخراج های بی مورد او زمینه را برای شکست تیم ملی در بازی با عراق فراهم کرد. با توجه به این باخت تیم ملی مجبور شد از کل مسابقات حذف شود. طبیعی است که این روزها کمتر کسی به حذف سوزی اعتراض کند.

اشکان دواگه

دوران حضور او در تیم ملی ایران با حضور کی روش آغاز شد. اشکان دژاگه با وجود بازی در تیم ملی آلمان به دعوت تیم ملی ایران در رده بزرگسالان پاسخ مثبت داد. اولین بازی خود را برای تیم ملی در 8 مارس 2019 مقابل قطر انجام داد و موفق شد یک دبل به ثمر برساند. دژاگه تا جام ملت های آسیا در سال 2019 در تیم ملی ایران حضور داشت و کارنامه درخشان و قابل دفاعی داشت. در کنار مربی کی روش، مربیان بعدی اشکان را دعوت نکردند و البته او در ابتدا از این موضوع ابراز ناراحتی کرد. با این حال او بعداً در این مورد به توافق رسید و حالا این بازیکن که عاشق خطاها است، شانسی در تیم ملی پیدا نمی کند.

رضا گوچان زاد

کی روش مانند دژا اولین بازی خود را در تیم ملی ایران انجام داد. گوچی پیش از این در دوران افشین قطبی با پیشنهادات مشابهی روبرو شده بود اما حضور سرمربی پرتغالی بود که رضا را متقاعد کرد به تیم ملی ایران بپیوندد. او فرشته نجات کارلوس بود و چندین بار با گل های تعیین کننده مربی را نجات داد. بدون شک مهمترین گل دوران فوتبالی گوچانژاد مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2014 بود. بدون آن هدف، موقعیت کی روش در ایران بسیار کوتاهتر بود. گوچی تا جام جهانی 2018 در تیم ملی باقی ماند و پس از بازی نکردن در این مسابقات اعلام بازنشستگی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا