ورزش

حذف ناباورانه تیم ملی بسکتبال ایران توسط اردن

به گزارش شفاف، امروز (چهارشنبه) 29 تیرماه از ساعت 15:00 تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2022 در اندونزی به مصاف اردن رفت و در پایان با نتیجه 91 بر 76 شکست خورد. همتای آن جلوگیری از صعود به نیمه نهایی مسابقات و حذف باورنکردنی.

ترکیب ایران:
احد حدادی، بهنام لخاری، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و سجاد مشایخی

مقاله جردن:
امین ابوحواص، دار تکیر، فردی ابراهیم، ​​زاید عباس و احمد الدعیری

تیم ملی بسکتبال ایران بدون تشریفات مقابل اردن حذف شد

نیمه اول: ایران 38-44 اردن

3 امتیاز ابتدایی بازی را یک یخچال برای ایران به ثمر رساند، اما در ادامه با پرتاب سه امتیازی تاکر و اسلم “هاواس” و “دویری” جردن را 4 امتیازی کرد تا نتیجه 7 بر 11 شود. اگرچه ایران در مقابل نفوذ تاکر خوب دفاع نکرد، اما اختلاف دو تیم به 8 امتیاز افزایش یافت تا بازی 15–23 به سود اردن شود. این کوارتر با سه امتیاز جمشیدی با نتیجه 24 بر 18 به سود اردنی ها به پایان رسید.

در ابتدای کوارتر دوم با سه امتیاز مشایخی و دو امتیاز حسن زاده، ایران 5 امتیاز متوالی به دست آورد و فاصله را به یک امتیاز رساند و اردن را مجبور به تایم اوت کرد. با ورود دو تیم به زمین، گردش بازیکنان ایران بیشتر شد و با درخشش تاکر جردن، 35 بر 29 از حریف پیش افتاد و آرمهانی مجبور به استراحت شد. کوارتر دوم 20 بر 20 مساوی بود و اردنی ها با برتری 44 بر 38 به رختکن رفتند.

تیم ملی بسکتبال ایران بدون تشریفات مقابل اردن حذف شد

در نیمه دوم:

با شروع بازی، شتاب هجومی ایران به حدی افزایش یافت که با هوشمندی لاغری، شاگردان لاغری سه دقیقه از کوارتر سوم با نتیجه 47 بر 48 پیش افتادند. لغاری اولین ضربه سه امتیازی خود در این کوارتر را به ثمر رساند تا ایران 49 بر 51 پیش بیفتد. با سه شوت سه امتیازی لاگیری، مشایخی و حدادی، ایران با نتیجه 56 بر 62 پیش افتاد و اردنی ها وقت استراحت اعلام کردند. این کوارتر با نتیجه 20 بر 29 به سود ایران به پایان رسید تا بازی 64 بر 67 به سود شاگردان ارمهانی ادامه یابد.

اما در سه ماهه چهارم ایران دچار افت عجیبی شد. ستاره اردن در کوارتر چهارم فردی ابراهیم بود که با گل سه امتیازی اردن 72 بر 70 پیش افتاد. «احمد الدویری» مرکز اردنی دو امتیاز سبد ایران را حدادی به دست آورد تا نتیجه 74 بر 70 به سود اردن شود. این کوارتر با شوت های سه امتیازی «دار تاکر» (شوتینگ گارد اردنی) و «فردی ابراهیم» (پوینت گارد) به سود اردن به پایان رسید تا ایران با نتیجه 76 بر 91 مغلوب شود. بار مقابل حریفش و حذفی باورنکردنی از رقابت

در این بازی «دار تاکر» تیرانداز آمریکایی اردنی تبار ستاره اول بازی بود. MVP لیگ آرژانتین در این بازی 29 امتیاز به دست آورد تا با 23 امتیاز «فردی ابراهیم» بیش از نیمی از امتیاز اردنی ها (52 امتیاز) را به دست آورد.

دکمه بازگشت به بالا