ورزش

حذف فیروزجا از سوپرتورنمنت ۱۵۰ هزار دلاری/ فیروزجا حریف کارلسن نشد

فیروزا که به صورت آنلاین برای مسابقات سوپر مسابقات لیندسی آبیر فراخوانده شده بود ، در روز سوم و آخر دور مقدماتی به کارلسن باخت و دهمین دوره این رقابت ها شد.

به گزارش دنیای 77 ، مسابقات سوپر مسابقات لیندرس ابی آنلاین امروز (پنجشنبه) برگزار شد. این مسابقات که بخشی از مسابقات 10 میلیون دلاری مگنوس کارلسن است ، توسط شطرنج بازان جهان پیگیری می شود.

علیرضا فیروزا با امتیاز 2ire03 به این مسابقه دعوت شد و در دو روز اول این رقابت ها تنها یک برنده شد و در آخرین مسابقه بود. او با انجام اولین بازی خود مقابل دانیل دوبوف ، روز سوم و آخر دور مقدماتی را آغاز کرد. حریف روسی با 2770 رده بندی به رقابت پرداخت. علیرضا با به دست آوردن یک مزیت خوب و زودتر از زمان ، نتوانست از این فرصت خوب استفاده کند و به تساوی رسید.
دور بعدی با رقابت فیروزا با یک شطرنج باز دیگر روسی با مهره سیاه شروع شد که گریشوک نتوانست عملکرد خوبی با امتیاز 2784 کسب کند و علیرضا به سادگی این حریف قدرتمند را شکست داد.
بعد از دور مقدماتی ، علیرضا در دور آخر این مسابقات با مگنوس کارلسن روبرو شد. کارلسن قهرمان جهان در شطرنج کلاسیک در فینال مقابل علیرضا باخت.
با این نتایج ، فیروزا از 11 امتیاز ممکن چهار و نیم امتیاز کسب کرد و با عملکرد خود در این رقابت ها در رتبه دهم قرار دارد. لازم به ذکر است که 12 شطرنج باز برتر جهان در این رقابت ها شرکت کردند.
شطرنج بازان به سطح بعدی صعود می کنند:

حذف فیروزجا از سوپرتورنمنت ۱۵۰ هزار دلاری/ فیروزجا حریف کارلسن نشد

میزبان مسابقات مگنوس کارلسن قوانین این مسابقات را تغییر داده است. دور مقدماتی این مسابقه طی سه روز دنبال شد که بازیکنان در 11 دور با هم به رقابت پرداختند. چهار شطرنجباز آخر این بازی نتوانستند به مرحله بعدی راه یابند. هشت بازیکن شطرنج باز دیگر که به مرحله بعدی راه یافته اند ، باید برای حضور در فینال رقابت کنند.

کل جوایز این مسابقه به معنای برنده 150 هزار نفر است که برنده اول 45000 دلار خواهد بود. جایزه دوم 27000 نفر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا