اقتصادی

حجم تخلف فروش گوشت الاغ و اسب نگران کننده نیست/موادغذایی با قیمتهای نامتعارف ناسالم‌اند

حجم تخلف فروش گوشت الاغ و اسب نگران کننده نیست/موادغذایی با قیمتهای نامتعارف ناسالم‌اند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: فروش گوشت اسب و الاغ آنقدر نیست که مردم فکر و خیال کنند همه گوشت های موجود در بازار از این نوع است.

به گزارش دنیای 77، حامد جرعی در بیست و یکمین نمایشگاه دام و طیور با بیان اینکه گزارش هایی مبنی بر فروش گوشت الاغ و اسب شنیده می شود و نظارت سازمان نظام دامپزشکی بر ذبح غیرمجاز چه بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر گزارش هایی مبنی بر فروش گوشت الاغ و اسب وجود دارد. کردها و البته توجه ویژه ای به این موضوع کشتار غیرقانونی دارند.

وی همچنین می گوید: گوشت اسب و الاغ به حدی فروخته می شود که مردم بخواهند فکر کنند و تصور کنند همه گوشت های موجود در بازار از این نوع است صحیح نیست. اگر این اتفاق در جایی خارج از قوانین و نظارت بر فروش گوشت رخ دهد، احتمال تخلف وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: گوشت های غیرمجاز شامل کشتار خیابانی، قصابانی است که در بیرون از کشتارگاه ها ذبح می کنند و رستوران ها و کبابی هایی که گوسفند را در حاشیه و حاشیه جاده ها ذبح کرده و به قیمت گران می فروشند. همه این موارد غیرقانونی است و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تمامی واحدهای دامداری از دامپروران و تولیدکنندگان گرفته تا محل تولید فرآورده های خام دامی و عرضه دام موظف به داشتن دامپزشک هستند و دامپزشک باید پروتکل بهداشتی را تایید کند و ما یک نظارت دقیق..

به گفته وی، اگر محصولی از کشتارگاه مجاز، دارای پروانه کسب و یا کسانی که در صنعت بسته بندی مجوز بهداشتی دارند خارج شود، می توان گفت که محصول نهایی تایید شده است، زیرا همه پروتکل ها رعایت شده است. هرگونه تخلف از آنها توسط دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

زارعی افزود: تاکسیدرمی می کشد و فروش خارج از چرخه نظارت است، اگر هم اتفاق بیفتد زیرزمینی و خارج از چرخه نظارت ماست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بر رستوران ها و قصابی های کنار جاده ای نظارت می شود یا خیر، گفت: وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کنترل های بهداشتی خاص خود را بر روی رستوران ها و فروش مواد غذایی دارند که به طور مستمر انجام می شود. از سوی دیگر گزارش های مردمی در این خصوص وجود دارد و با آنها برخورد و در خصوص تخلفات واحدهای SEAL مربوطه جمع آوری و به دستگاه قضایی مربوط ارجاع می شود. اما متاسفانه به دلیل افزایش قیمت گوشت ممکن است تخلفاتی رخ دهد.

وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده مواد غذایی غیرعادی قیمت‌گذاری شده، بدانند که سالم و نامناسب است و اگر به جایی رفتند که مجوزشان مشخص نیست، به آنها اعتماد نکنند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا