جامعه و خانواده

جزییات ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جزییات ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید مجتوی شافعی در گفتگو با خبرنگار آنلاین در خصوص رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل شهری در روز شنبه هشتم امید و افتخار؛ وی گفت: یکی از برنامه هایی که در حوزه حمل و نقل دنبال می شود، توسعه ناوگان اتوبوسرانی و جایگزینی یا نوسازی ناوگان تاکسیرانی است. برنامه ای که در این راستا برای روز شنبه انجام شد در واقع بهره برداری از روند پیشرفت و توسعه در این زمینه است.

وی با اشاره به ناوگان اتوبوسرانی که در شرف راه اندازی است، افزود: سه گروه از ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از روز شنبه به حمل و نقل شهری خواهند پیوست. یکی از آنها اتوبوس های گروهی از شرکت های خودروسازی داخلی است که در دو قطعه (1 تا 48 خودرو از قرارداد پارسال که باید تحویل می شد. 2 تا 142 خودرو از قرارداد داخلی وزارتخانه با این شرکت) تحویل داده می شود.

شفیعی گفت: همچنین گروه سوم شامل 10 دستگاه اتوبوس است که از قرارداد وزارت کشور با یک شرکت اتوبوس سازی تامین شده است. ، و این تعداد افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری با یادآوری اینکه علاوه بر اتوبوس ها، 63 دستگاه مینی بوس معرفی می شود، گفت: روز شنبه 63 مینی بوس با قرارداد بهمن دیزل در مجموع 263 دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی کشور اضافه می شود. اتوبوس ها و مینی بوس های جدید برای حمل و نقل شهری استفاده خواهند شد

شفیعی افزود: علاوه بر بهره برداری ناوگان جدید از پروژه نوسازی و تعمیرات اساسی و همچنین تعمیرات اساسی اتوبوس ها در ناوگان حمل و نقل را دنبال می کنیم تا دستگاه های جدید را وارد حمل و نقل شهری کنیم.

مشاور شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک از رونمایی نمادین تاکسی های جدید توضیح داد: روز شنبه دو هزارمین تاکسی توزیع شده در طرح اصلاح تاکسیرانی تهران به صورت نمادین رونمایی می شود. از ابتدای سال 1401 تاکنون دو هزار دستگاه تاکسی جدید به تاکسیرانی تحویل داده شده و تا آبان ماه این تعداد به 2800 دستگاه خواهد رسید. البته روز شنبه تنها 100 دستگاه از این دستگاه به صورت نمادین رونمایی و توزیع می شود.

شفیع در خصوص انواع خودروهای تحویلی گفت: تمامی تاکسی های تحویل شده سمند و سورن پلاس بوده که به دلیل مشکل در تعداد خودروها، تحویل آنها از ابتدا تا پایان سال با تاخیر انجام شد. در نهایت با هماهنگی های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران، این خودروها شماره گذاری و تحویل داده شدند.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به هزینه کل ناوگان حمل و نقل عمومی و هزینه ساخت و خرید اتوبوس، گفت: برآورد هزینه اتوبوس ها حدود چهار و نیم میلیارد تومان است که برای دویست نفر است. اتوبوس ها این معادل 900 میلیارد است. هزینه کل 63 دستگاه اتوبوس تقریباً یک و نیم میلیارد تومان است که در مجموع هزار میلیارد تومان برای خرید 263 دستگاه اتوبوس و مینی بوس هزینه شده است.

وی در خصوص مزایای این ناوگان حمل و نقل عمومی برای دسترسی به تهران گفت: تهران حداقل به 7 هزار اتوبوس نیاز دارد که در ابتدای دوره مدیریت شهری حدود 2 هزار اتوبوس در پایتخت فعال بود و امروز با وجود تلاش ها و تعمیرات و نوسازی ها. ، این تعداد به حدود 2700 دستگاه افزایش یافته است. این دویست و سی دستگاه تقریباً ده درصد نیاز ناوگان را تأمین می کند که همه آنها تأثیر مثبتی بر رفاه انسان و مدت زمان رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه دارند.

دکمه بازگشت به بالا