عمومی

جزئیات مرگ کارگر میدانی نفتی یادآوران / کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جزئیات مرگ کارگر میدانی نفتی یادآوران / کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، مرحوم عمران راشدنی مقدم ، کارمند ایمان مؤسسه ایمان ، پیمانکار فعال در زمینه ایمنی و امنیت ، خود را چهارشنبه 26 خرداد در چاه نفتی در میدان نفتی یدادران به دار آویخت.

از همان ابتدا این خبر به وجود آمد که کارگر این کار را کرده است زیرا حقوق خود را دریافت نمی کند ، اما پیمانکار و شرکت اصلی کار در زمینه روغن یشم ، Text Oil ، اعلام کرد که آنها فهمیده اند که چرا این اتفاق افتاده است. آن عمران محمدی محقق این درست نیست زیرا او حقوق خود را نگرفت.

بعداً اعلام شد كه كارگر درخواست كرده است قتل وی هنگامی که شرکت پیمانکار اعلام کرد که چنین درخواستی به صورت کتبی یا شفاهی دریافت نشده است ، قول 500 هزار تومان داد و خودکشی کرد.

همچنین حدس و گمان هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این کارگر مشکلات شخصی داشته است ، به طوری که برخی از کاربران فضای مجازی محمدی را مقصر برخی از مزایای ملکی می دانند.

یک چیز مهم برای ادعا قتل 500000 تومان این کارگر را تقویت می کند. او در ابتدای سال به دلیل مشکلات در محل کار نبود و پس از 21 روز به سر کار رفت و شروع به کار کرد. زمان سازمان تصویب او گفت هنوز حقوق ماه مه را پرداخت نکرده است. این بدان معناست که این کارگر از ابتدای امسال هیچ درآمدی نداشته و مطمئناً هزینه های خود را نیز پرداخت خواهد کرد قتل ضروری.

عدم تحمل فضای مجازی

فضای مجازی نیز مانند همه اتفاقات خوزستان و سایر مناطق ایران به سرعت وارد ماجرا شد. اگرچه در مواردی مانند فضای مجازی قاضیانی این نقش خوبی داشت و توجه خود را به آب منطقه جلب کرد ، اما خودکشی یک شخص به خودی خود آنقدر تلخ است که کارگران فضای مجازی حتی باید به آن کاملاً آگاه باشند و جنبه های اجتماعی و فرهنگی را بررسی کنند.

فضای مجازی در مورد مرگ عمران محمدی مطالعه کرده است محقق به نظر می رسد کارگران فضای مجازی بدون بررسی کامل موضوع ، نسخه را دستکاری و داوری کرده اند و حتی افراد مشهور در فضای مجازی مشهور در برخی موارد ابراز نگرانی کرده و به افکار عمومی هجوم آورده اند.

تحریک به خودکشی بدون اطلاع کامل از کارگر ، خانواده و اطلاعات شخصی و تبلیغ سایر موارد نمونه هایی از تهدیدهای سایبری بود.

میدان نفتی یداوران کجاست؟

میدان یادآوران در نزدیکی مرز ایران و عراق ، 70 کیلومتری شمال آبادان و 60 کیلومتری جنوب غربی اهواز و لایه های تولید روغن آن واقع شده است. سروک، عقرب گدوان و فهلیان است.

این زمینه از دو قسمت تشکیل شده است غرفه و حسینیه که به ترتیب در سالهای 13799 و 1371 کشف شد و پس از اثبات استمرار این دو زمینه ، آنها را جواداوران نامیدند. تاکنون 55 حلقه چاه در مزرعه حفر شده و شرکت مهندسی و توسعه نفت صاحب برنامه توسعه خود است.

براساس داده های موجود ، نفت 30.30 میلیارد بشکه در هر متر مربع تخمین زده شده است و روغن استخراج آن نیز 2.2 میلیارد بشکه است. در ابتدا تولید نفت بیش از 50،000 بشکه در روز بود و اکنون مرحله اول توسعه از طریق 49 حلقه چاه تولید به بیش از 110،000 بشکه در روز رسیده است.

روغن را از لایه بدست آورید سروک، درجه API 22 و نیمه سنگین از روغن فهلیان، نور و API 34.

مدیران نفت متن از صبح پنجشنبه در صحنه خودکشی عمران محمدی بوده اند محقق آنها به میدان یادگار آمدند و درباره این ماجرا کاملاً تحقیق کردند و اعلام کردند که او تمام حقوق و مزایای خود را دریافت کرده است ، اما برخی نمایندگان مجلس خوزستان به ویژه نماینده آباد ، جلیل مکاتار ، از منطقه و وزیر نفت خواسته اند که کمیته حقایق را بفرستند. او همچنین با درخواست خود موافقت كرد.

کمیته کشف واقعیت تشکیل دهید

با توجه به اظهارات پیمانکار برای حمایت از میادین نفتی یداوران و نماینده آباد در مجلس شورای اسلامی تصویب آن ، یک شرکت مهندسی نساجی ، در مصاحبه ای به آنلاین گفت: “این کلمات برای ما به معنای چیزی نیستند ، گرچه ممکن است واقعیت داشته باشند.”

جلیل مکاتار تأکید کرد: از آن لحظه به وزیر نفت اطلاع دادم که باید یک کمیته حقایق برای بررسی موضوع تشکیل شود و خوشبختانه وزیر نفت با این درخواست موافقت کرد.

وی افزود: برای یک کارگر خودکشی به دلیل کارگر قابل قبول نیست ، اما عزت جوانان خوزستان از این موارد بالاتر است در این موارد برای اینکه به یک کارگر اجازه دهیم چنین زندگی کند.

مختار تأکید کرد: “حتی اگر این کارگر به دلیل مشکلات شخصی این کار را انجام داده باشد ، باید مشکل از بین برود و علت مرگ وی مشخص شود و به مردم اطلاع داده شود.”

جزئیات پیمانکار

خبر خودکشی یک کارمند مؤسسه ایمان آفرینش ایت مان ، که منابع انسانی را برای حفاظت و ایمنی چاه نوزدهم در میدان نفتی ایاداوران فراهم می کند ، توضیح داده شده است.

در بیانیه ای از انستیتو انضباط نظریه ایمان آمده است: “آن وقت به سادگی متوجه شدیم بار این پس از مراسم عزاداری به خانواده محمدی روشن تقدیم می شود. لازم به ذکر است که حقوق و مزایای اسفند و عید ماه و سالهای مرحوم محمدی روشن مطابق قانون کار و قرارداد فسخ شده تکمیل و پرداخت شده است. در تاریخ 12/29/2010 ، قرارداد وی به دلیل مسئله شخصی تمدید نشده و بازگشت وی به کار منوط به حل مسئله است. وی پس از معالجه در این دوره ، با کمک مؤسسه ایمان به محل کار خود بازگشت.

در این بیانیه تأکید شده است: لازم به ذکر است که تاریخ پرداخت ماه مه به طور معمول بر اساس پانزدهم ماه بعد ، یعنی نیمه اواسط ژوئن انجام می شود که این روزها تا به امروز به تعویق افتاده است. با قضاوت در مورد افکار عمومی و وجدان بیدار ، آیا ممکن است حتی یک تاخیر 6 روزه منجر به خودکشی شود؟ البته باید علت و علت و هدف این واقعه غم انگیز را در مکانی غیر از محل کار جستجو کرد. باز هم ، علل و علل این وقایع غم انگیز هیچ ارتباطی با محیط کار و مشکلات کاری ندارد. سازمانهای مؤسسه ایمان همچنین کلیه اسناد و مدارک موجود درخواست شده توسط مقام قضایی را به مراجع ذیربط ارسال کرده اند. این نهاد خود را ملزم به تحقق کلیه حقوق قانونی در قبال همکار متوفی و ​​خانواده محترم وی می داند و از انجام هرگونه مسئولیت غفلت نخواهد کرد. به آخر ، ما دوباره از خدا می خواهیم که با بازمانده همکار فقید خود صبور باشیم.

در مصاحبه با شبکه Kharar ، مدیرعامل شرکت نساجی نفت همچنین به محتوای شرکت پیمانکار اشاره کرد. تصویب انجام داد

مرگ علت مرگ نیست

در همین حال ، مدیرکل دفتر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: دلیل خودکشی یک پیمانکار شرکت نفت در شهر هوجه ، طبق این بررسی ، خلاف آنچه گفته شد در مورد عدم بازیابی معوقات است.

ارسلان گامگین افزود: محمدی روشنان یداو به عنوان تنظیم کننده ایمان میدان نفت (غرب خوزستان) مشغول به کار است و یک مطالعه توسط بخش بازرسی و روابط کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نشان داد که این شرکت در ماه مه فقط 99 روپیه پرداخت کرده است. نه ، که قرار بود هفته آینده داده شود.

وی اظهار داشت: این کارگر از اول فروردین 1388 تا اول اردیبهشت 1388 از کار غایب بوده و حدود 20 روز است که حقوق این شخص را درخواست کرده است ، این نشان می دهد که عقب افتادگی وی ممکن است دلیل اصلی نباشد. ” دقیقا بگذارید خودکشی کند؛ بنابراین ، با توجه به وسعت کار این اداره کل ، شرکتی که مرحوم کارگر در آن مشغول به کار بود ، هیچ گونه تخلفی در پرداخت دستمزد کارگران مرتکب نشده است.

گامگین اضافه کرد: محمدی روشنان در طول چهار سال حضور در شرکت پیمانکاری تمام حقوق و مزایای خود را دریافت کرده و مدعی شرکت نبوده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: گزارش کامل تحقیقات میدانی و تحقیق وزارت بازرسی و روابط کار طی دو روز تهیه شده و برای وزارتخانه ذیربط ارسال شده است.

گامگین اضافه کرد: “پلیس اطلاعات و دستگاه قضایی نیز در حال بررسی علت خودکشی محمدی هستند ، اما از نظر ما عقب افتادگی ها نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای خودکشی باشد.”

وی اظهار داشت: این امکان وجود دارد که اختلافات خانوادگی و مشکلات روانی بر خودکشی این کارگر تأثیر بگذارد که باید توسط پلیس و قوه قضاییه با دقت بررسی شود.

وزیر نفت دستور پیگیری این ماجرا را صادر کرد

عصر پنجشنبه و بعد از افشای خودکشی مرحوم عمران محمدی محقق ابعاد مختلفی در فضای مجازی پیدا شد.در این دستور ، محمدرضا شمسایی ، وزیر امور عمران ، به مشاور خود دستور داد تا علت واقعی خودکشی یک پیمانکار دست دوم در تأسیسات میدان نفتی یدادران را پیگیری کند تا در مورد موضوعات مختلف تحقیق و گزارش دهد. پیشنهاد آن را ارائه دهید.

بیژن جانگنه توسط محمدرضا شمسایی وزیر مهندسی عمران وزارت نفت به حبس ابد محکوم شد. بدین ترتیب جناب جناب آقای فهیمی نگار مدیر کل وزارت منابع انسانی فوراً خواسته شده است که موضوع را از زوایای مختلف بررسی کرده و از آژانس ها و مقامات ذیربط اطلاعات لازم را برای شناسایی علت واقعی تصادف دریافت کند. آن را مستقیماً به من گزارش دهید. خواهشمندم ضمن تسلیت تسلیت به بازماندگان محترم مرحوم عمران راشی مقدم ضمن اینکه شخصاً در حال تسلیت آنها هستم. “

به نظر می رسد بمب گذاری های انتحاری در میادین نفتی یدآواران در سطح دیگری قرار دارد ، اجرای قانون می تواند وارد صحنه شود و از میزان حادثه به اطلاع مردم برسد ، اما به نظر می رسد تاخیر در اعلام دلایل خودکشی مرحوم محمدی وجود داشته باشد. محقق، نگرانی هایی را در بین مردم استان خوزستان و کارگران منطقه ایجاد می کند ، بنابراین اعلام دلایل خودکشی باید تسریع شود.

دکمه بازگشت به بالا