جامعه و خانواده

جزئیات مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای معابر پایتخت/ممنوعیت پرداخت نقدی عوارض پارک حاشیه ای

معاون مدیریت سیستم حمل و نقل سازمان های حمل و نقل و ترافیک به تشریح جزئیات مدیریت هوشمند پارک در حومه تهران پرداخت.

در گفت و گو با خبرنگار عمار سعیدیان فر دنیای 77، وی در خصوص مدیریت پارک های حاشیه شهر تهران نیز گفت: مدیریت هوشمند پارک های حاشیه شهر تهران از برنامه های زیرمجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که با هدف مدیریت نیازهای سفر، ساماندهی ترافیک، جلوگیری از تخلفات مسکونی و پارک دوبل و گمراه کردن ترافیک انجام می شود. دسترسی به پارکینگ نیازمند عدالت است.

وی گفت: توقف خودروها در پارک پیاده رو کوتاه مدت است و خروجی اصلی طرح کاهش ازدحام ترافیکی در جاده و روان سازی ترافیک است.

نیم ساعت اول توقف رایگان

20000 جای پارک هوشمند در مناطق 6 و 7

قائم مقام رئیس جمهور بر ضرورت حمل و نقل و بهره برداری در محدوده ترافیکی تاکید کرد: توقف در پارک های حاشیه ای کمتر از نیم ساعت رایگان بوده و پس از آن بر اساس تعرفه مصوب شورای شهر به عنوان پارک حاشیه ای در نظر گرفته می شود. عوارض.

وی می گوید: با اجرای مدیریت هوشمند پارک های حاشیه ای، هرگونه پرداخت نقدی عوارض پارک حاشیه ای ممنوع است و شهروندان می توانند با شارژ حساب «تهران من»، عوارض پارک حاشیه ای خود را پرداخت کنند. س

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل و حمل و نقل با بیان اینکه ده ها هزار فضای پارک حاشیه ای در منطقه دو هوشمندسازی شده است، ادامه داد: 20 هزار فضای پارک حاشیه ای در مناطق 6 و 7 شهرداری تهران در حال اجراست. که پیشرفت آن 70 درصد است و تا پایان فروردین 1401 از هوشمندسازی فضاهای پارک حاشیه ای در دو منطقه مذکور به طور کامل بهره برداری می شود.

سعیدیان فر بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پارک های حاشیه ای هوشمند در اکثر مناطق در دستور کار قرار دارد، تاکید می کند: پس از شناسایی مکان پارک های حاشیه ای مصوب شورای حمل و نقل و ترافیک تهران در مناطق 22 گانه و ارائه سامانه های مکانیکی و هوشمند.

وی با تاکید بر استفاده از رویکردهای مختلف برای هوشمندسازی مدیریت پارک های حاشیه ای گفت: برای استفاده از روش جدید مدیریتی که ذکر شد محدودیتی نداریم و از هر روش و فناوری که کارایی و کاربردی بالایی داشته باشد استقبال می کنیم.

معاون مدیریت حمل و نقل سازمان حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان کرد: خودروهای پارک شده در پارکینگ حاشیه ای از طریق سامانه هوشمند جابجا می شوند، پلاک خودروها حذف و زمان توقف آنها محاسبه می شود. برای شهروندانی که در حساب «تهران من» شارژ اعتباری دارند، تخفیف در نظر گرفته شده است.

اپلیکیشن پارکینگ عمومی را اجرا کنید

22000 جای پارک در سال آینده ساماندهی می شود

معافیت سالمندان و معلولان از پرداخت عوارض حاشیه پارک

وی درباره نحوه دسترسی مردم به پارکینگ های عمومی برای توقف خودروها، گفت: برای آگاهی از وضعیت و تسهیل دسترسی شهروندان به پارکینگ های عمومی، اپلیکیشن هوشمند در سال 1401 راه اندازی و راه اندازی می شود.

سعیدیان فر درباره برنامه های آتی برای هوشمندسازی فضای پارک برون شهری تهران نیز گفت: در مناطق 3، 10 هزار و 11 و 12 هر 6 هزار پارکینگ هوشمند می شود و در ماه آینده 22 هزار پارک هوشمند خواهد داشت. اما ما به این سه مورد بسنده نکرده ایم و با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران موظف هستیم مدیریت پارک های حاشیه ای را در سایر مناطق شهرداری تهران اجرا کنیم.

وی افزود: برای سهولت دسترسی سالمندان و توانخواهان، پارکینگ های ویژه ای در حاشیه پیاده رو برای این عزیزان، افراد ویلچر دار برای پارک های حاشیه ای و معاف از پرداخت عوارض حاشیه پارک در نظر گرفته شده است. مکان های ذکر شده و در حین اجرای مدیریت پارک حاشیه ای در معابر منتخب (حاشیه با تابلوهای پارک حاشیه ای) از ساعت 7 الی 21 در روزهای تعطیل و شهروندان می توانند با شماره تلفن 137 تماس گرفته و یا هرگونه سوالی را با شماره 137 مطرح و نسبت به مشاوره و انتقاد اقدام نمایند. برای «تهران من» بلیت ثبت کنید.

شرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در جاده های پایتخت / پرداخت نقدی عوارض پارک حاشیه ای

شرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در جاده های پایتخت / پرداخت نقدی عوارض پارک حاشیه ای

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا