حوادث و رویداد

جزئیات تعطیلی فراگیر دو هفته‌ای| پاسخ به ابهامات محدودیت‌های کرونایی

جزئیات تعطیلی فراگیر دو هفته‌ای| پاسخ به ابهامات محدودیت‌های کرونایی

مشاغل از نحوه کار در ساعات قرنطینه تا وضعیت برنامه ریزی ترافیک شروع می شوند

آفتاب نیوز:

در پاسخ به اقدامات عمومی و خواست افکار عمومی برای اجرای تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا و از بین بردن زنجیره انتقال ویروس کرونا معروف و زنجیره انتقال ، کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی وزارت کشور بیانیه شماره 201 را در مورد برنامه ریزی جامع صادر کرده است. Covid 19 روند بیماری و وضعیت در شهرستانها نشان داده شده است.

در برنامه درسی این اعلامیه آمده است: بیانیه شماره 2 کمیته امنیت ، اجتماعی و انضباطی در واکنش به اقدامات عمومی و افکار عمومی برای اجرای تأیید ستاد مدیریت ملی کرونا و قطع زنجیره انتقال و انتقال ویروس بدنام کرونا. تحریم ها درباره روند و وضعیت بیماری کوید 19 در شهرها مورد توجه ملت ایران و رسانه ها قرار خواهد گرفت و جزئیات هر موضوع مطرح شده در اطلاعیه آینده اعلام می شود.

بازدید ها: 29

همه نمایشگاه ها ممنوع شد

این اطلاعیه را مطرح می کند: یک طرح جامع برای مدیریت هوشمند محدودیت ها بر اساس جغرافیای شهرها تهیه و اجرا می شود. علاوه بر محدودیت های شرح داده شده در طرح ، برگزاری هر نمایشگاه (عمومی ، تخصصی و بین المللی) در همه شرایط (زرد ، نارنجی و قرمز) تا عادی شدن شرایط ممنوع است.

بقاع متبرکه و اماکن متبرکه چگونه کار می کنند

طبق اعلام وزارت امور داخله ، ادامه فعالیت معابد مقدس و بقاع متبرکه برابر دستورالعمل های قبلی وزارت بهداشت خواهد بود. بعلاوه ، کلیه نهادهای دولتی در بخشهای خصوصی و تولیدی ، اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به اجرای دستورالعمل های اطلاع رسانی در چارچوب مدیریت بیماری هستند.

استفاده از ماسک در مکان های عمومی اجباری است

هم اکنون مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه کاری انجام خواهد داد

در اعلامیه ، استفاده از ماسک در مکانهای دولتی و شلوغ در همه شهرها در هر شرایطی الزامی است و متخلفان طبق تصویب ستاد ملی جریمه می شوند. با این حال ، در زمان پایان این ممنوعیت ، شهرهای زرد ، نارنجی و قرمز در معرض تغییر هستند ، بنابراین تصور اینکه این طرح دو هفته است عادلانه نخواهد بود.

لیست مشاغل گروه دوم به شرح زیر است:

1- پارکها و مراکز تفریحی

2- معابر داخلی و نظامی ، بازارهای داخلی ، مراکز خرید بزرگ غیرغذایی و بازارهای موقت.
3- بازار و نمایشگاه فروش انواع اتومبیل ، مراکز شماره خودرو
4- باشگاه ورزشی ، سالن بدن سازی
5- آرایشگاه مردانه
6- مرکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی
Center- مرکز فروش فرش و فرش ، لوازم خانگی ، پارچه ، پرده ، مبلمان ، تزئینات داخلی
8- مرکز هدایای اسباب بازی ، اسباب بازی ، لوازم التحریر
9- مرکز فروش انواع لباس ، کیف و کفش ، خیاطی ، خیاطی
10- بیشتر و عکاسی
11 آژانس مشاور املاک
12- سرویس چاپ دیجیتال

13- پذیرش مشتری ، تهیه محصولات دخانیات ، تهیه غذا از جمله قهوه خانه و خدمات آشپزی
شیرینی سازی و شیرینی سازی ، پخت مرطوب و خشک ، میوه و بستنی فروشی و کارهای مشابه

در پایان اطلاعیه ، در زمان اعلامیه مبنی بر اینکه جزئیات بیشتری از این طرح در اطلاعیه بعدی به ملت اعلام می شود ، از مردم خواسته شد تا اخبار و اطلاعات لازم را از طریق اطلاعیه صادر شده دریافت كنند.

پاسخ به ابهامات محدودیت های کرونا

در همین حال ، برخی از مردم در مورد این محدودیت ها مبهم هستند. در مقاله زیر به چند سوال مخاطبان پاسخ دادیم.

*** چرا اجرای طرح بسیار استثنایی است؟ شامل؛ مواردی که به اندازه درایورهای اینترنت ضروری نیستند

تنها مشاغل و فعالیتهای مربوط به مایحتاج و مایحتاج روزمره مردم ، تاکسیهای اینترنتی اینترنتی در اداره حمل و نقل عمومی است که تحت هیچ محدودیتی نیست ، خصوصاً از آنجا که حرکت وسایل نقلیه شخصی در ساعات اعلام شده شبانه روز ممنوع است.

*** چرا همه مشاغل به غیر از چند شغل غیر مهم باز است؟

حدود 3 میلیون و 200000 واحد صنفی در کشور وجود دارد که حدود 700،000 واحد آن در گروه اول کار صنفی قرار دارد و این گروه با توجه به نیاز مردم در هنگام اجرای پروژه مدیریت می کند. این طرح همچنین شامل بخشهای اداری ، آموزشی ، فرهنگی و اجتماعی است که بخش عمده ای از فعالیتهای کشور را شامل می شود.

*** چگونه می توان در طی انزوای تجاری سفر کرد؟

ممنوعیت رفت و آمد فقط در شهرهای قرمز از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر اعمال می شود. کارهای لازم برای عدم اجرای قانون توسط فرمانداران محاسبه می شود و لیست آنها به راهور اعلام می شود.

*** ساعات کار حمل و نقل عمومی در این مدت چیست؟

در این طرح محدودیت زمانی برای حمل و نقل عمومی پیش بینی نشده است. پیشنهاداتی برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری برای کاهش ازدحام ترافیک به دلیل افزایش ظرفیت به ستاد ملی ارسال شده است. البته بسته شدن بسیاری از مناطق در شهرهای قرمز باعث کاهش تقاضا برای سفر و همچنین تراکم می شود.

این طرح حمل و نقل عمومی کالاهای باری و بین شهری و مسافران از جمله ریلی ، جاده ای و هوایی را محدود نمی کند ، اما وزارت راه موظف است فعالیت های آنها را با رعایت پروتکل های بهداشتی کنترل کند.

*** کدام سازمان قرار است تعطیلی کلاس ها را کنترل کند؟

مسئولیت نظارت بر اجرای این پروژه به عهده کمیته نظارت عالیه واقع در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است. در سطح استانها و شهرستانها ، کمیته نظارتی با حضور بسیج اصناف ، بازرسان اتاق اصناف ، پلیس ناجا و هلال احمر تشکیل شده و بر اجرای این طرح به صورت میدانی نظارت خواهد کرد. همچنین ، آنها مشاهده کنندگان اصلی عزیزانی هستند که به موقع به مسئولان اطلاع می دهند تا در اجرای موفقیت آمیز این طرح کمک کنند.

*** فعالیت کارخانه و نحوه حرکت کارگران در حومه شهر تأیید شده است؟

کارخانه های تأیید شده کار گروه اول را به یک اندازه انجام می دهند. البته در این کارخانه ها رعایت پروتکل ها و غربالگری یکی از مهمترین مواردی است که باید توسط افسران این واحدها جدی گرفته شود.

آناگونا اگر نیازی به ترک شهر محل اقامت نداشته باشد مشکلی برای کارگران ایجاد نمی کند اما اگر مجبور به ترک شهر محل اقامت باشند از نظر هماهنگی پلیس و ارائه مدارک مثبت بدون وقفه خواهد بود.

*** وضعیت بازار چگونه است؟ هرکسی که در بازار کار می کند از تعطیلی خبر ندارد ، چه رسد به کارمندان اداری!

با توجه به اطلاعات ارائه شده و اطلاعیه های اعلام شده بعید است که بازرگان از اجرای طرح یا جزئیات آن بی اطلاع باشند ، زیرا همه واحدهای صنفی و اتحادیه ها از طریق اتاق اصناف از این طرح مطلع شدند. کارکنان بخش طبق اطلاعیه ای که از طرف ادارات اداری و استخدامی صادر می شود ، از این طرح مطلع می شوند.

*** تاجر که شغلش در زمینه غذا و مایحتاج نیست ، نمی داند آیا می تواند روز شنبه به محل کار خود برود. آیا او نمی داند که تعطیلاتش فقط تا ساعت شش بعد از ظهر یا دو روز کامل تعطیل است؟

9 ماه پیش مشاغل به چهار گروه تقسیم شده و از همین گروه ها در این طرح استفاده شده است ، بنابراین اگر بازرگانان مورد علاقه در گروه اول قرار بگیرند ، محدودیت ها و ممنوعیت هایی در این شرایط ندارند.

در شهرهای زرد ، کار گروه 4 ممنوع است.
در شهر نارنج ، گروه های 3 و 4 ممنوع هستند.
در شهرهای قرمز ، گروه های 4 ، 3 و 2 ممنوع است. لیست کار منتشر می شود و طبق اعلامیه منتشر می شود.

*** مشخص نیست که ممنوعیت ترافیک شهر از ساعت 21 تا 4 چگونه اجرا می شود؟ یعنی اگر کسی بخواهد در این مدت به سوپرمارکت محلی برود و غذا تهیه کند ، نمی تواند؟ آیا این ممنوعیت تردد برای وسایل نقلیه شامل عابران پیاده می شود؟ یا این ممنوعیت ربطی به تهران یا همه شهرهای سرخ دارد؟

با هماهنگی فرمانداران از ساعت 9 شب تردد لازم در ممنوعیت تردد انجام می شود. عابران پیاده شامل این ممنوعیت نمی شوند. این ممنوعیت در مورد شهرهای قرمز اعمال می شود و در مورد سایر شهرها اعمال نخواهد شد.

*** آیا شرکت های خصوصی در طول اجرای طرح بسته شده اند؟

گروه 1 سازمان ها و دفاتر غیردولتی مرتبط با تجارت را اداره می کند و گرفتار محدودیت ها نمی شود. دفاتر و آژانس های خصوصی در زمینه آموزش فرهنگی و اجتماعی نیز بر اساس شرایط شهرهای زرد نارنجی و قرمز کار خواهند کرد.

*** اگر همه این گناهان مجبور به متوقف شدن شوند ، س anotherال دیگری مطرح می شود و چگونه این گروه ها باید در هنگام تعطیلی زنده بمانند و درآمد کسب کنند؟

بسته کاملی از حمایت صنفی با هماهنگی اتاق اصناف ایران در زمینه های مختلف مانند مالیات ، بیمه ، تأخیر ، عوارض ، اجاره ، چک بانکی ، آب ، برق ، گاز و غیره تهیه شده و جهت بررسی در جلسه بعدی به ستاد ملی ارسال شده و مورد نیاز است. تصميم گرفتن. با توجه به نقش اتاق بازرگانی ایران در تهیه این بسته ، همه ملاحظات باید دیده شود.

*** آیا کارمندان م establishسسات صنعتی مانند فولاد ، فولاد ، پتروشیمی و کارمندان شرکت های کوچک صنعتی که در شهرهای صنعتی کار می کنند بسته هستند؟ در غیر این صورت ، حمل و نقل آنها چگونه است؟

مراکز تولید صنعتی در گروه اول قرار دارند که مشمول محدودیت و تعطیلی نخواهند بود ، اما کارفرمایان دائماً موظف به رعایت دستورالعمل های اعلان کارمند صفحه و کارمند هستند. ترافیک به این واحدها ادغام می شود و مشمول جریمه نمی شود.

*** وضعیت افرادی که در روز تحریم در محدوده طرح ترافیک شغل ندارند ، در چه وضعیتی قرار دارند؟

طرح ترافیک ایجاد شده است و از این رو ، اگر برنامه ای برای خودرو مذکور وجود نداشته باشد ، مجازات طرح ترافیک اعمال می شود.

*** روزنامه نگاران چگونه باید در زمان ممنوعیت رفت و آمد سفر کنند تا جریمه نشوند؟ همچنین ، جریمه های پلیس برای متخلفان در اوقات ممنوع شبانه چیست؟

مشاغل یکپارچه برای روزنامه نگاران شامل فرماندار و جاده می باشد ، بنابراین جریمه ها شامل نمی شوند. این افراد و سایر افرادی که نیاز فوری به مسافرت دارند می توانند از رانندگان اینترنت در سطح شهر استفاده کنند.

همچنین ممنوعیت تردد در شهرهای سرخ وضع شده و با هماهنگی فرمانداران موارد لازم در خیابان ها شمرده و اعلام می شود تا قانون اجرا نشود. عدم رعایت سایر دعاوی منجر به جریمه می شود. روند کار دوربین است.

منابع: FAR ، ISNA و ایرنا

دکمه بازگشت به بالا