حوادث و رویداد

ثبت ۷ لرزه در تهران/احتمال وقوع پس لرزه‌های دیگر

ثبت ۷ لرزه در تهران/احتمال وقوع پس لرزه‌های دیگر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بازنمایی زمین لرزه به بزرگی 5.1 ریشتر و پیامدهای ناشی از آن در پایتخت گفت: الگوی این زمین لرزه ها به نوعی نگران زلزله قوی تر است.

در مصاحبه با دنیای 77 ، اسماعیل نجار اظهار داشت: “این زمین لرزه در حوالی گسل ماشا اتفاق افتاد و در عرض چند دقیقه از آن ، عوامل اجرایی و تیم آریاب به صحنه اعزام شدند.”

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلات خاصی پس از وقوع زلزله گزارش نشده است ، افزود: مردم عزیز نگرانی از ترس از زلزله بوجود آمده اند و به همین دلیل در خیابان ها و در فضاهای باز ظاهر شده اند.

رئیس کشور سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هنگام وقوع زمین لرزه تلفات و خسارت گزارش نشده است ، افزود: تیم های ارزیابی و تیم های امداد و نجات در حال بررسی میزان خسارت بودند.

وی با بیان اینکه تاکنون 7 فروند شناسی و زمین لرزه های قبلی مربوط به زمین لرزه 5.1 ریشتری ثبت شده است ، افزود: به دلیل الگوی و شدت این زمین لرزه ها ، نگرانی ها در مورد زلزله بزرگتر تا حدی برطرف شده است. از آنجا که همه زمین لرزه ها و زمین لرزه های قبلی حدود 2.5 ریشتر بوده اند ، این نشان می دهد که زمین لرزه اصلی یک زمین لرزه به بزرگی 5.1 ریشتر بوده است. اما اگر شدت زمین لرزه به صورت نمایی افزایش یا کاهش یابد ، ما حتی بیشتر نگران می شویم.

در همین زمان ، نجار تأکید کرد که این موارد براساس تجربیات قبلی است و افراد باید در هر شرایطی آماده شوند. همچنین کسانی که پشت بام ها را رها کرده و به فضاهای آزاد رفته اند ، باید دستورالعمل های بهداشتی و مسافت را دنبال کنند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، تغییرات دیگر هنوز هم محتمل است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا