عمومی

تکمیل پروژه های فرهنگی ایلام جزو اولویت های دولت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تکمیل پروژه های فرهنگی ایلام جزو اولویت های دولت است - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن بهرامانیا شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی نهادهای فرهنگی استان با حضور رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: استان ایلام از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی از سطح بسیار بالایی برخوردار است. تعصبات منطقه ای و نیروی انسانی

وی افزود: با توجه به جمعیت 600 هزار نفری از نظر اطلاعات، اخبار، فضای مجازی و واقعی بیش از هر استانی در راس کشور قرار دارد.

بهرامانیا می گوید: ایلام نسبت به سایر استان ها زیرساخت های کمتری دارد و دولت کار و کرامت که توجه ویژه ای به استان های کم برخوردار بر اساس عدالت، توزیع عادلانه و توسعه توانمندی های حیاتی در هر منطقه دارد، می تواند مشکلات زیرساختی را در استان ایجاد کند. بلند شد

استاندار ایلام گفت: یکی از مزیت های استان ایلام داشتن مرز مشترک با کشور عراق و هم مرز بودن با سه استان عراق است.

وی افزود: سایر قدرت ها در استان ایلام دارای ذخایر عظیم نفت، گاز و پتروشیمی و سابقه 8 سال ایثار و مقاومت در دوران دفاع مقدس و انسجام فرهنگی دینی هستند.

بهرامانیا با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در فرهنگ و کارگردانی، در صورت توجه بیشتر می‌تواند در کشور ممتاز باشد، افزود: استان ایلام آمادگی کامل برای اجرای طرح‌های مشارکتی در حوزه سینما را دارد.

وی گفت: اولویت تخصیص وام در استان برای تکمیل پروژه های فرهنگی اختصاص دارد.

استاندار ایلام افزود: تکمیل برج هنر نیازمند مساعدت های لازم از سوی وزارت ارشاد است که البته از محل اعتبارات استانی برای تکمیل این پروژه ها اعتباری اختصاص می یابد.

وی افزود: برای پیشبرد مسائل فرهنگی و کارگردانی ساخت حداقل 5 فیلم کوتاه در استان توصیه می شود.

بهرامانیا تصریح کرد: راه اندازی دفتر و احداث چهار سالن سینما، ساخت فیلم های فاخر در حوزه دفاع مقدس باید با مشارکت شرکت های سینمایی کشور و استانداری ایلام انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا