حوادث و رویداد

توضیحات مدیریت بحران درباره ریزش ناگهانی زمین در نسیم شهر

توضیحات مدیریت بحران درباره ریزش ناگهانی زمین در نسیم شهر

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که به عنوان رانش زمین در منطقه ای از نسیم شهر توصیف شده بود، اعلام کرد که این حادثه رانش زمین نبوده است.

به گزارش دنیای 77، ویدئویی با عنوان رانش زمین روز پنجشنبه در نسیم شهر استان تهران منتشر شد. این فیلم که خیلی زود منشأ آن تایید و ثابت شد مربوط به حادثه ای است که به گفته فرماندار نسیمشهر حوالی ساعت 3 بامداد پنجشنبه در یکی از کوچه های محله نسیم شهر رخ داده و به دنبال آن 15 تکه خاک و عمق دو متر

اما عنوان انتخاب شده برای این رویداد نادرست بود زیرا هیچ وخامتی در منطقه وجود نداشت و آنچه اتفاق افتاد با کاهش مطابقت نداشت. منصور درقتی، مدیرکل بحران استانداری تهران نیز در گفت و گو با دنیای 77، گفت و گو کرد. وی نیز همین موضوع را تایید کرد و گفت: «آنچه در نسیم شهر رخ داد هیچ خسارتی نداشت. منشأ این پدیده ساخته دست بشر بوده و اصلاً یک حادثه یا رویداد طبیعی نبوده است.

وی با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه و در برخی نقاط جاده و حیاط خلوت یک منزل مسکونی یک آپارتمان چهار واحدی به صورت موقت تخلیه شد، افزود: این اقدام برای بررسی دقیق تر و بیشتر حادثه انجام شده است. بررسی های اولیه بیشتر نشان داد که هیچ فرسایشی نداشته و لوله آب هم اکنون به دلیل دخالت انسان یا عوامل دیگری که در نهایت می تواند باعث رانش زمین شود، شکسته است.

مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایمن سازی محل، افزود: به خودت برگرد.

وی در ادامه افزود: علت حادثه در دست بررسی است. آنچه مشخص است کاهشی صورت نگرفته و دلایل آن دخالت انسان بوده است، حال باید توسط کارشناسان ترکیدگی لوله و یا حفر مخازن بررسی شود.

وی با انتقاد از برخی اخبار در این زمینه گفت: متاسفانه گاهی اخبار به گونه ای نقل می شود که گویی بحران بزرگی رخ داده است و گاه نامی برای آن انتخاب می کنند که حتی کارشناسان بحران و بلایای طبیعی هم نمی دانند. این فعالیت ها آسیب زیادی به روحیه شهروندان وارد می کند و آنها را تحت فشار و انواع استرس ها قرار می دهد. بنابراین نباید چنین اقداماتی انجام شود و لازم است رسانه ها موضوع را از مسئولان و کارکنان ذیربط پیگیری کنند.

تفاوت بین لغزش و رانش زمین چیست؟

همانطور که از تصاویر منتشر شده مشخص است این حادثه شباهت زیادی به رانش زمین داشت. دنیای 77 پیش از این مردادماه امسال در گفت وگویی با رضا کرمی محمدی، رئیس وقت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شهروند و زلزله شناس، تمایز بین سقوط و سقوط را دنبال کرده بود. کرمی محمدی در این خصوص گفت: نباید زمین لغزش را با رانش زمین اشتباه بگیریم، برخی فکر می کنند رانش زمین ناشی از رانش زمین است و شکل می گیرد و ناگهان به سطح زمین می ریزد.. مشابه اتفاقی که چندین سال پیش در شهران پارا تهران رخ داد.

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه شهروندان از تخریب اراضی وحشت یا وحشت نداشته باشند، خاطرنشان کرد: خطر سیلاب برای سازه های عمومی مانند ساختمان های مسکونی بسیار کم است. می تواند برای ساخت و سازهای بزرگ، پل ها، لوله های آب و غیره مشکلاتی ایجاد کند.

علی بیت اللهی، دبیر کارگروه ملی بلایای طبیعی پیش از این در گفت وگو با دنیای 77، درباره تفاوت رانش زمین و رانش زمین گفته بود. یکی واقعه سقوط و دیگری سقوط است و باید بین آنها فرق بگذاریم. در تهران رانش زمین بیشتر است. از جمله ریزش ها می توان به ریزش میدان شهران که با آن لوله های گاز آتش گرفت، ریزش خیابان پومبر، چندین فرونشست زمین در خیابان مولوی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. در حین این خطر سوراخ هایی به قطر 10 تا 20 متر در زمین ایجاد می شود که می توان آن را ناگهانی بودن آن مشخص کرد که باعث فروریختن ساختمان ها، افتادن خودروها در چاله ها، آسیب دیدن خطوط لوله و … می شود. انجام داد. “

دبیر کارگروه کشوری مواقع اضطراری تهران خاطرنشان کرد: رانش زمین به تعداد زیاد در تهران رخ داده است. این خطر با تخریب زمین بسیار متفاوت است.»

اگرچه آنچه صبح پنجشنبه در نسیماشهر رخ داد، فروپاشی بیشتر به نظر می رسد، اما مهم ترین موضوع امنیت و امنیت شهروندانی است که از این حادثه متضرر شده اند و مدیران مسئول باید چاره ای جدی اندیشیده باشند. پیدا کردن آن برای مقابله و البته اجرای این استراتژی.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا