سلامت

توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین برای همکاری با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها

توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین برای همکاری با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران توصیه کرد در این ایام از ماسک، غذای سالم، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی استفاده نکنند.

به گزارش دنیای 77، در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی و فرهنگی «با حکیمان» در گروه خبرنگاران. بهرام عین اللهی گفت: در خصوص ماجرای راهپیمایی اربعین اقدام میدانی انجام می شود. مرز شلمچه و مهران که 90 درصد تردد از این مرز است. و دغدغه اصلی ما گرمای این روزهای عراق و مناطق مرزی بود و در این راستا ضمن دادن امکانات لازم را نیز فراهم کردیم. توصیه

وی تصریح کرد: امسال مرکز بهداشت و درمان شهید حاج قاسم سلیمانی را در شلمچه راه اندازی کردیم و تعدادی از نیروهای بهداشتی به صورت داوطلبانه در آنجا حضور دارند.

وی افزود: برای مرز مهران از توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استفاده کردیم. همچنین در عراق مدیریت با جمعیت هلال احمر است و هر کارمند بهداشتی که بخواهد برای ارائه خدمات داوطلبانه به عراق برود، نیازی به مرخصی ندارد و سفر آنها یک ماموریت محسوب می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از این ایام قرار است از ظرفیت تمامی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور با مدیریت دانشگاه مشهد برای زائران امام رضا (ع) استفاده شود. علوم پزشکی به عنوان دانشگاه میزبان

عین اللهی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تزریق 154 میلیون دوز واکسن و ثبت اعداد 91، 86 و 72 درصدی از دوز اول تا سوم، حاشیه ایمنی خوبی داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروزه بر تزریق دوز یادآوری، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، غذای سالم و رعایت نکات بهداشتی تاکید داریم و زائران شهری هنگام بازگشت باید با نیروهای بهداشتی مستقر در مرز همکاری کنند. ایران.

به گزارش بهدا، وی تاکید کرد: به مردم توصیه می کنیم بدون توجه به تعداد دوزهای واکسن کرونا، در اسرع وقت دوز تقویتی را مصرف کنند و بدانند هنوز ویروس کرونا تمام نشده است و بهترین کار را انجام دهند. دوز تقویت کننده یک بار در سال برای دور ماندن از این ویروس مخوف مورد نیاز است. زمان پایان دادن به این همه گیری فرا رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا