حوادث و رویداد

توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کشاورز توصیه ها و هشدارهای ایمنی در خصوص ترافیک به شرکت کنندگان داده شد.

سرهنگ عین الله جهانی در گفت وگو با دنیای 77 وی با اشاره به حضور زائران در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: از انقلاب اسلامی. از این رو توصیه ها و هشدارهای راهنمایی و رانندگی متعددی برای سفر ایمن و بدون حادثه زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) صادر شده است.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوسی که وظیفه جابه جایی زائران را به صورت کاروانی بر عهده دارند مسئولیت خطیری دارند و نیاز به استفاده از وسیله نقلیه ایمن و سالم دارند و با استراحت و آرامش کافی برای رفع این مشکل باید این مشکل در حین سفر و این نیز باشد. زمان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رانندگان در جاده ها باید به علائم راهنمایی و رانندگی و توصیه های ماموران پلیس راه دقت کنند. از رانندگان تقاضا داریم به مسافران و زائران یاد کنند که کمربند ایمنی را ببندند. رانندگان باید مدیریت زمان را از نظر زمان رفت و برگشت در نظر بگیرند تا کمبود زمان با سرعت غیرقابل پیش بینی به دلیل سفرهای بی برنامه برطرف نشود.

جهانی افزود: رانندگان اتوبوس و زائران باید به طور مستمر در حاشیه جاده توقف کنند و همچنین ایمنی هنگام سوار شدن و پیاده شدن را رعایت کنند. زائران می توانند بخشی از مسیر اصلی یا مقصد را پیاده روی کنند. در این شرایط این افراد باید در جاده های کثیف تردد کنند و از آنجایی که اکثراً لباس مشکی بر تن خواهند داشت و احتمال برخورد خودرو با زائران افزایش می یابد، به رانندگان و عابران پیاده توصیه می کنیم در رعایت نکات ایمنی تردد و جلوگیری از تصادف دقت کافی داشته باشند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: زائران عزیزی که فاصله ای از حرم مطهر را پیاده روی می کنند، حتما سعی کنند از آلات برق آسا در ابتدا، وسط و انتهای زنجیر استفاده کنند تا عابران پیاده در معرض دید قرار نگیرند. برخورد با زائران زائران باید بتوانند تا حد امکان در جهت مخالف وسیله نقلیه حرکت کنند تا جریان ترافیک را مشاهده کنند و بتوانند برای جلوگیری از خطر در شرایط خاص و پیچیده واکنش مناسب نشان دهند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا