سلامت

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت سالمندان در گرمای هوا

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت سالمندان در گرمای هوا

با افزایش سن، توانایی بدن برای تنظیم دما، به ویژه در ماه های گرم تر، دشوارتر می شود. گرما می تواند تأثیر قابل توجه و سریعی بر سالمندان داشته باشد و حتی می تواند در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد.

به گزارش دنیای 77، یک متخصص از کالج پزشکی بیلور در ایالات متحده نکاتی را برای افراد مسن برای مراقبت از خود در شرایط اضطراری ناشی از گرما بیان کرده است.

دکتر آنجلا کاتیک با بیان اینکه با بالا رفتن سن، بدن دما را مانند دوران جوانی تنظیم نمی کند، گفت: این وضعیت ناشی از تغییرات فیزیکی، مشکلات پزشکی و داروهای تجویزی است که می تواند در تنظیم دمای بدن اختلال ایجاد کند. و از عرق کردن جلوگیری می کند..

وی تاکید کرد: در دمای بالا امن ترین گزینه برای سالمندان اقامت در فضای سرپوشیده و دارای تهویه مطبوع است. برای خنک نگه داشتن اتاق تا حد امکان، از پنکه استفاده کنید، پرده بکشید و از روشن کردن اجاق گاز یا سایر وسایل گرمایشی خودداری کنید.

افراد مسن ممکن است به دلیل استرس گرمایی علائم مختلفی از جمله گرمازدگی یا گرمازدگی را تجربه کنند. با گرمازدگی، پوست ممکن است داغ شود و ضربان قلب افزایش یابد. فرد احساس سردرد، بی حالی و حتی غش می کند. گرمازدگی می تواند باعث تعریق شدید یا بدون تعریق، گرفتگی عضلات، ضعف، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، اگر به دلیل گرمازدگی دچار مشکلات و عوارض شدید، موارد زیر توصیه می شود:

* وارد یک محیط خنک شوید.

* برای آبرسانی به بدن مایعات بدون کافئین بنوشید.

* دمای بدن را با دوش گرفتن با آب سرد یا قرار دادن پارچه های سرد روی پیشانی، مچ دست و مچ پا کاهش دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا