اقتصادی

توسعه بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان به افزایش اشتغال و امنیت مرزها کمک می‌کند

توسعه بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان به افزایش اشتغال و امنیت مرزها کمک می‌کند

رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با حضور در سومین سمینار منطقه ای مجمع آسیا و اقیانوسیه گفت: رکن مهم در توسعه روابط دو کشور توسعه بازارچه های مرزی و استقرار است. گمرکات دو طرف مرز که باعث افزایش اشتغال و افزایش امنیت می شود و با انجام این کار به مرز مشترک کمک زیادی می کند.

به گزارش دنیای 77، سید مشهید حسین رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان در نشست کمیته شورای اسلامی با حضور در سومین سمینار منطقه ای مجامع آسیا و اقیانوسیه در اسلام آباد پاکستان اهداف را بیان کرد. جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این سمینار با اشاره به توسعه پایدار به روابط خوب کشورش اشاره کرد و گفت: اراده سیاسی مقامات پارلمانی و دولتی پاکستان و مبنای مشترک همه احزاب در این کشور تعمیق می یابد. روابط با ایران ایران.

وی همچنین گفت: رابطه ناگسستنی بین مردم مسلمان و همسایه ایران و پاکستان وجود دارد که از ابتدای انقلاب اسلامی در ایران وجود داشته است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان با تقدیر از حضور فعال هیئت ایرانی در این سمینار، ابراز امیدواری کرد که روابط پارلمانی در سطوح مختلف بیش از پیش افزایش یابد.

مشاهد حسین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تحریم های ناعادلانه علیه ایران از ابتدا اشتباه بود و اکنون خوشحالیم که مذاکرات برای رفع این تحریم ها به مرحله خوبی رسیده است.

در ادامه این دیدار، ملک فضلی، رئیس هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ایران و پاکستان را دو کشور دوست و برادر دانست و گفت: شباهت های زیادی بین دو کشور وجود دارد و روابط دو کشور توسعه بیشتر می یابد. کشورها ضروری است. دو کشور همسایه

وی در ادامه افزود: عنصر مهم در رشد تجارت دو کشور توسعه بازارچه های مرزی و ایجاد گمرکات در دو سوی مرز است که نقش عمده ای در افزایش اشتغال و ارتقای امنیت در مرزهای مشترک دارد. .

ملک فضلی با اشاره به سیل اخیر پاکستان گفت: ضمن تسلیت و همدردی خود با مجلس و مردم پاکستان، از کمک های انسان دوستانه به مردم سیل زده این کشور دریغ نخواهیم کرد.

در این جلسه نمایندگان شورای اسلامی و سفرای جمهوری اسلامی در اسلام آباد، مجید ناصرین زاد و محسن فتحی نیز حضور داشتند.

سومین سمینار منطقه ای مجالس کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه صبح دیروز به دعوت مشترک اتحادیه بین المللی پارلمان ها (IPU) و مجلس ملی پاکستان در سالن علنی پارلمان پاکستان در اسلام آباد آغاز به کار کرد.

این سمینار دو روزه به بررسی نقش شورای منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در دستیابی به هفده هدف توسعه پایدار جهانی از جمله سلامت، فقر، گرسنگی و سوء تغذیه، آموزش و تغییرات آب و هوایی می پردازد.

رئیس نارنجی اتحادیه شوراهای جهانی و نمایندگان شورا از کشورهای مختلف منطقه به صورت حضوری و در یک وبینار شرکت می کنند. همچنین هیئتی از شورای اسلامی به سرپرستی ملک فضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان، محسن فاتی عضو شورای اجرایی گروه بین الملل ایران و مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی نیز حضور داشتند. ، در این سمینار شرکت کردند.

در این سمینار دیروز و امروز 6 نشست با موضوعات مختلف مرتبط با توسعه پایدار در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود و در تمامی این نشست ها هیئت جمهوری اسلامی ایران به ارائه جایگاه و چشم انداز کشورمان می پردازد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا