استانی

توافقنامه سازمان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ منعقد شد

از گیلان تا خبرگزاری دنیای 77 ؛ در پی سفر هیئت منطقه ای به روسیه ، توافقنامه همکاری دوجانبه بین سازمان منطقه آزاد آنجلی و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ در شش مقاله توسط مهندسین علی ابسات اکبری مقدم و ولادیمیر بالابانوف به امضا رسید.

به منظور گسترش و تعمیق فعالیتهای اقتصادی خارجی با شرکتها و موسسات کشورهای مربوطه مطابق مفاد این تفاهم نامه در زمینه توسعه همکاری ؛ سازماندهی روابط تجاری بین کارآفرینان ایرانی و روسی در قالب نمایشگاه ، سمینار ، کنفرانس و رویدادهای مشترک با هدف آشنایی تجار با فرصت های اقتصادی صادراتی یکدیگر ؛ و ارائه اطلاعات در مورد اقدامات قانونی داخلی و خارجی و برنامه های اقتصادی ، با تمرکز بر صادرات ، واردات ، شرکای احتمالی شرکت ها و مسائل مورد علاقه.

توافقنامه سازمان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ منعقد شد

از سوی دیگر ، طرفین در زمینه توسعه مشاغل کوچک و متوسط ​​از طریق ایجاد سرمایه گذاری مشترک و انتشار اطلاعات در این زمینه ؛ و برنامه های ویژه ای را برای گسترش همکاری های ایران و روسیه از طریق جلسات ویژه منظم بین مقامات ارشد دو کشور تهیه و اجرا خواهد کرد.

یکی از جنبه های جالب این توافقنامه عدم وجود چارچوب زمانی برای همکاری بین دو طرف است.

مهمترین دستاورد این توافقنامه را می توان اتمام فرایند ایجاد روابط بین دو طرف ایرانی ، هندی و روسی با توجه به سازمان منطقه آزاد آنجلی برای افزایش حمل و نقل کالا از طریق شمال به جنوب دانست. راهرو. آستاراخان ، آکتائو ، قزاقستان و کشورهای علاقه مند در امتداد کریدور ، که منجر به ایجاد کارگروه فعال سازی کریدور شد. با ترسیم افق های همکاری با منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ ، در واقع ، این سازمان با دو منطقه ویژه اقتصادی ، یعنی ورود و خروج از کریدور شمال-روسیه روسیه ، یعنی آستاراخان و سن پترزبورگ ، توافقنامه همکاری امضا کرده است. در پترزبورگ ، اقدامات لازم برای افزایش حمل و نقل باری در این کریدور بین المللی مهم بین آسیا و اروپا ، استراتژی ای که می تواند نقش موثری در گسترش همکاری های بین کشوری بین اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای داشته باشد.

در انعقاد قرارداد ، سرپرست عضو و معاون بنادر و دریانوردی خزر ، مدیرعامل و مشاور عضو هیئت مدیره اتاق ایران و روسیه و مدیر و معاون منطقه سن پترزبورگ ویژه اقتصادی حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا