ورزش

تنها بازیکن تعویضی که در جام جهانی هت‌تریک کرد!

هت تریک جام جهانی تنها بازیکن جایگزین است!

اولین و تنها پیروزی دو رقمی تاریخ فوتبال، علاوه بر اینکه از نظر تعداد گل های تیم برنده متمایز بود، رکورد دیگری را نیز در دل داشت؛ تنها هت تریک در تاریخ جام جهانی توسط یک بازیکن تعویضی.

به گفته برنر؛ در جام جهانی 1982 اسپانیا نتایج عجیبی به دست آمد. تیم ملی بلژیک در دیدار افتتاحیه موفق شد با نتیجه یک بر صفر آرژانتین قهرمان قبلی را شکست دهد و اولین شگفتی جام دوازدهم بود اما تنها شگفتی این جام نبود. و دو روز بعد از شوکر افتتاحیه و دو بازی بدون گل. گروه اول (ایتالیا-لهستان و پرو-کامرون) بزرگترین برد تاریخ جام جهانی را شاهد بودیم که اولین و تنها یک دو رقمی بود. پیروزی در تاریخ و تیم ملی مجارستان یکی از قوی ترین تیم های فوتبال جهان در دهه 30 و 50 میلادی بود که دو نایب قهرمان جام جهانی بود. جام جهانی 1938 و 1954 موفق شد السالوادور نماینده آمریکای شمالی و مرکزی را با نتیجه چشمگیر 10-1 شکست دهد. باخت آلمان مقابل الجزایر در بازی اول یکی دیگر از شگفتی های جام بود.

اما اتفاق ویژه دیدار مجارستان و السالوادور هت تریک ‘لازلو’ مهاجم مجارستانی بود. مجارستان 5–1 از السالوادور عقب افتاد اما در دقیقه 56 وارد زمین شد و در هفت دقیقه (دقایق 69، 72 و 76) هت تریک کرد تا بازی با نتیجه 10-1 به پایان برسد. باشد که لازلو در تاریخ جاودانه شود.

مجارستان در گروه سوم با آرژانتین، بلژیک و السالوادور همگروه بود و در پایان با یک برد، یک باخت و یک تساوی از صعود به دور بعد بازماند.پرگل ترین بازی با 12 گل بازی جام سوئیس 1954 بین اتریش و سوئیس بود که با نتیجه 7-5 به سود اتریش به پایان رسید.) اما بزرگترین برد جام را رقم زد. این پیروزی زمانی حاصل شد که دو تیم دیگر گروه که به دور بعد صعود کردند تنها 3 گل به تیم السالوادور زدند. بلژیک 1 گل و آرژانتین 2 گل.

لازلو در مدت پنج سال (84–1979) 33 بار برای مجارستان بازی کرد و 11 گل به ثمر رساند و اگر این سه گل را به ثمر نمی رساند، نامی از او در تاریخ فوتبال وجود نداشت.

السالوادور در دومین و آخرین حضور خود در جام جهانی موفق شد در این دیدار تنها گل تاریخ خود را به ثمر برساند و شاید نام لوئیس رامیرز زاپاتا که این گل را به ثمر رساند برای همیشه در ذهن السالوادوری ها بماند. . !

نتیجه این بازی و بازی یوگسلاوی و زئیر (جمهوری دموکراتیک کنگو) در جام ۱۹۷۴ و همچنین بازی مجارستان و کره جنوبی در جام جهانی ۱۹۵۴ که با نتیجه ۹–۰ به سود یوگسلاوی و مجارستان به پایان رسید. ، بزرگترین تفاضل گل در یک مسابقه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا