استانی

تعیین مالکیت واگن های هپکو ، آذراب و پارس از نگرانی های استان مرکزی است

تعیین مالکیت واگن های هپکو ، آذراب و پارس از نگرانی های استان مرکزی است

دنیای 77 / مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تعیین مالکیت سه صنعت اصلی استان از جمله هپکو ، آذراب و پارس واگن از دغدغه های اصلی استان است.

سعید فرخی امروز ، 28 اردیبهشت در دیدار با نماینده انجمن مرکزی کار و تولید استان ، به نگرانی استان اشاره کرد و ابراز نگرانی از واگذاری سهام سه شرکت هپکو ، آذراب و پارس واگن: بله ، اما برخی از عوارض قانونی مانع از کار آن می شوند.

در دسامبر سال گذشته رئیس ستاد فرماندهی اقتصادی اقتصاد مقاومتی که به مشکلات شرکت هپکو و آذراب پرداخته است ، گفت: با این وجود استان پیگیری های لازم را دارد و این هفته من با رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر سکوت جلسه ای داشتم و خوشبختانه هپکو ایمیدرو و سفارش داده شده است که واگن پارس به مپنا تحویل داده شود.

در مورد افزایش سرمایه شرکت آذراب ، فرخی اظهار داشت: تنها راه حل از وضعیت فعلی آذر تزریق نقدینگی است و راه حل های مختلفی وجود دارد؛ یک راه افزایش سرمایه از منطقه ارزیابی مجدد است که به نظر نمی رسد درد و در عوض آن را درمان کند. هپکو تجربه خوبی در این زمینه نداشت. علاوه بر این ، افزایش سرمایه در حساب و حساب دیگر افزایش سرمایه از محل فروش و خرید است که باید مورد بررسی قرار گیرد ، اما داوری مقام اول که علیه آذراب داده می شود مهم است. نگرانی های جدی در این رابطه وجود دارد.

وی افزود: “در این تصمیم تصریح شده است که سهامدار نمی تواند سهام را بفروشد و تبدیل کند علاوه بر این ، در آوردن پول ریسک پذیر است. در دیدار هفته گذشته توسط معاون قوه قضاییه ، مذاکراتی انجام شد تا بانک ها برای بررسی تصمیم دادگاه کشاورزی را به عنوان سهامدار اصلی در نظر بگیرند. ، مخالف صدور ضمانت نامه و گردش پول نیست و با درصد فروش سهام و آوردن آنها به مجتمع ارتباط دارد.

فرخی با توجه به تولید و توزیع ماسک در استان ، گفت: “قبل از منفجر شدن تاج ، ظرفیت تولید ماسک در کشور 700000 در روز بود. این یک سوم ظرفیت بود و با فعالیت های گروه جهادی این رقم به 2 میلیون ماسک افزایش یافت.” در حالی که سیستم بهداشت و درمان کشور به یک میلیون ماسک در روز نیاز دارد ، استان مرکزی با وجود کاستی ها عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

معاون استاندار اظهار داشت: امسال سال جهش تولید است و امیدواریم که پس از عبور از تاج بتوانیم با همکاری همه عوامل تولید ، جهش تولید را در کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا