حوادث و رویداد

تصمیم یک باغ‌وحش برای فروش ۱۲ قلاده شیر در پاکستان

تصمیم یک باغ‌وحش برای فروش ۱۲ قلاده شیر در پاکستان

مسئولان باغ وحش پاکستان تصمیم گرفته اند 12 توله شیر باغ وحش را به کلکسیونرهای خصوصی بفروشند.

به گزارش دنیای 77، باغ وحشی در پاکستان هفته آینده 12 قلاده شیر را به حراج می گذارد تا به کلکسیونرهای خصوصی بفروشد تا برای تامین هزینه ها و همچنین تامین فضای بیشتر برای حیوانات دیگر، درآمد کسب کنند.

بر اساس گزارش بی بی سی، مسئولان باغ وحش می گویند تعداد گربه های بزرگ به قدری زیاد است که شیرها و ببرها مجبورند به نوبت در فضای باز باشند. این باغ وحش در حال حاضر دارای 29 توله شیر، 6 توله ببر و دو جگوار است.

مخالفان محیط زیست با فروش شیرها در همین حال گروه محیط زیستی «صندوق جهانی حیات وحش» اعلام کرد که این حیوانات باید به باغ وحش های دیگر منتقل شوند و یا شیرهای ماده باید عقیم شوند و یا به آنها قرص ضدبارداری داده شود.

یورونیوز در گزارشی درباره این تصمیم نوشت: نگهداری از شیر، ببر و سایر حیوانات وحشی عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی در پاکستان غیرعادی نیست زیرا افراد ثروتمند سعی می کنند وضعیت مالی مرفه خود را به رخ بکشند. صاحبان ثروتمند این حیوانات تصاویر و کلیپ هایی از گربه های بزرگ خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. »

مسئولان باغ وحش قیمت پایه را 150000 روپیه پاکستان (حدود 700 دلار) برای هر قلاده شیر تعیین کرده اند، اما انتظار دارند هر حیوان حدود دو میلیون روپیه یعنی حدود 9000 دلار به فروش برسد. اما به گفته مدیران باغ وحش، همه نمی توانند در این حراج شرکت کنند و خریداران باید ثابت کنند که پناهگاه، امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری از این حیوانات را دارند. آنها باید مشخصات خود را در مراجع استانی ثبت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا