عمومیکسب و کار دنیای 77

تست فیوز مینیاتوری با فازمتر

آچار مینیاتوری از آن دست وسایلی است که در تمامی مراکز مسکونی، تجاری، اداری، ورزشی و صنعتی قابل مشاهده است. این تجهیزات از قطعات ریز و درشت تشکیل شده است که در مقاله در مورد انواع آچارهای کوچک و نحوه عملکرد آچار صحبت کردیم. آنچه در این مقاله مهم است؛ نحوه استفاده از این کلیدها را یاد بگیرید و کلیدهای کوچک را تست کنید. با ما برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت کلید مینیاتوری همراه باشید.

استفاده از کلیدهای کوچک

کلید مینور سه کاربرد اساسی دارد:

1- یک شعبه تعمیر و نگهداری ایجاد کنید

با ستفاده از کلیدهای مینیاتوری می توان از یک فاز در یک مدار تک فاز یا از سه فاز در یک مدار سه فاز استخراج کرد. حفاظت این حفاظت بر اساس گردش کار تجهیزات پایین دست است.

2- حفاظت در برابر سیل بیش از حد

یکی از مواردی که می تواند باعث از کار افتادن یا سوختن تجهیزات پایین دستی شود، عدم وجود حفاظت در برابر جریان اضافه در مدار است. اضافه بار یا اضافه بار در مصرف کنندگان به دلایل مختلفی رخ می دهد. به عنوان مثال، خرابی یا خرابی موتور الکتریکی می تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور و در نهایت گرم شدن بیش از حد آن شود. در برخی موارد، اتصال بدنه نیز ممکن است باعث ایجاد این قطعه شود که در این صورت از باند کوچکتر جلوگیری می شود. یک کلید مینیاتوری در صورتی که جریان خروجی بیشتر از جریان نامی کلید باشد، یک تریپ انجام می دهد.

3- حفاظت از اتصال کوتاه

در صورت وجود اتصال کوتاه در مدار؛ از آنجایی که فاز به صفر وصل می شود، در این حالت میکرو سوئیچ در کسری از ثانیه یک عمل خاموش شدن را انجام می دهد تا از آسیب دیدن سایر قسمت ها جلوگیری کند. پس از گذشت زمان و یا در محل نصب سیم کشی در محل کار و یا در مواردی که سیم کشی در محیط بسیار گرم یا خاص انجام می شود. احتمال اتصال کوتاه بسیار زیاد است و این میکرو سوئیچ است که از این اتفاق جلوگیری می کند.

تست فیوز مینیاتوری با فازمتر

چگونه کلید مینی را چک کنیم و با ویدیو مطمئن شویم

این که آیا کلیدهای مینیاتوری شما دقیق و به درستی آماده شده باشند، مشکلات در موارد نادر یا در طول زمان به وجود می آیند. برای یادگیری طرز تهیه آچار فشرده مناسب، به مقاله ما در مورد نحوه انتخاب آچار فشرده نگاهی بیندازید. تولید کلیدهای کوچک باید با توجه به نوع و مشخصات مصرف کننده باشد.

با فرض رعایت تمامی شرایط فوق، اگر در کلید مینور با خطا مواجه شدیم; می توانیم فیوز کوچک را تست کرده و کلید معیوب را تعویض کنیم. برای تشخیص اینکه آیا کلید مشکل دارد یا خیر، این کارها را به ترتیب انجام می دهیم. اگر در هر سطحی مشکلی وجود دارد؛ کلید باید به طور کامل تغییر کند:

الف) تست آچار مینیاتوری بدون بار

1- بار متصل به انتهای خروجی کلید را جدا کنید.

2- سوئیچ انگشت شست را در وضعیت ON قرار دهید. اگر انگشت شست کلید بلغزد یا به مدت یک ثانیه در وضعیت روشن باقی نماند. یعنی شست داخلی شکسته است و کلید باید تعویض شود. حرکت مکانیکی شیر باید انعطاف پذیر و عاری از گیر کردن یا موارد مشابه باشد.

3- اگر کلید در وضعیت ON باشد. با تنظیم مولتی متر در حالت ولت متر در محدوده ولتاژ کاری کلید از مولتی متر کمک بگیرید. پروب قرمز را به ترمینال برق یا دکمه فشاری و پروب مشکی را به قسمت زمین تابلو برق یا جعبه کوچک وصل کنید. اگر ولتاژ صفر ظاهر شود، کلید کوچک آسیب دیده است و باید تعویض شود.

ب) بررسی فیوز کوچک در حالت بار.

1- بار متصل به کلید را برابر یا کمتر از جریان نامی کلید فرض کنید. کلید را در موقعیت ON قرار دهید. اگر قرارداد فوراً فسخ شد، مدار را بررسی کنید. احتمال اتصال کوتاه در مدار پایین دست بسیار زیاد است.

2- در صورت قطع نشدن کلید; اما بعد از چند لحظه ایستاد. بدنه کلید را لمس کنید. اگر گرم است؛ این نشانه مشکل داخلی کلید یا خرابی پلاتینی آن است. در نتیجه کلید باید تعویض شود.

3- در نهایت برای اطمینان از سالم بودن کلید، می توانید با اتصال باری که بیش از جریان عملکرد کلید است، تست اضافه بار را نیز روی آن انجام دهید. در این حالت، فیوز مینیاتوری باید برای چند ثانیه خاموش شود. در غیر این صورت کلید معیوب است و باید تعویض شود.

در این مقاله تصمیم گرفته ایم که چگونه از یک آچار کوچک معمولی و مناسب استفاده کنیم. با ارائه دو روش مختلف تست میکرو کلید و انجام تست های مختلف، نحوه شناسایی میکروکلید معیوب و تعویض آن را نیز نشان می دهیم. مینی سوئیچ مناسب و استاندارد را می توانید از اینجا در سایت برق و انرژی خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا