عمومی

ترامپ لایحه محدودیت اختیارات جنگی علیه ایران را وتو کرد

ترامپ لایحه محدودیت اختیارات جنگی علیه ایران را وتو کرد

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی دنیای 77 ،

این قطعنامه توسط سناتور دموکرات ، تیم کین از ویرجینیا و در مجلس سنا در ماه فوریه با 55 رای موافق ، 45 رای مخالف و یک ماه بعد در مجلس نمایندگان 227 رای و 186 رای مخالف به تصویب رسید.

ما نباید وارد جنگ غیرضروری دیگری بویژه در معرض خطر بیماری همه گیر جهانی شویم.

وی گفت: “برنامه ما مانع از آن خواهد شد كه رئیس جمهور بلافاصله از حمله دفاع كند ، اما این اطمینان را می دهد كه ما نیروهای خود را بدون مشورت جدی با كنگره به جنگ جدید اعزام نكنیم.”

طرفداران این قطعنامه می گویند ترامپ هیچ اختیاری از ایالات متحده برای جنگ به ایران ندارد.

چند ماه پیش ، ترامپ برای تصویب این قطعنامه توئیت کرد: “این بسیار مهم است که مجلس سنای آمریکا برای امنیت این کشور قطعنامه ای درباره قدرت نظامی ایران تصویب نکند.” ما در مورد ایران بسیار خوب عمل می کنیم و اکنون زمان آن نیست که آسیب پذیری نشان دهیم.

و وی افزود: اگر دست من گره خورده باشد ، ایران در وضعیت خوبی قرار خواهد گرفت.

این وضوح سیگنال بسیار بدی را ارسال می کند. دموکرات ها این کار را می کنند ، زیرا آنها جمهوری خواهان را خجالت می کشند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد

سناتور کین همچنین گفت: “وقتی طرفدار قانون هستیم ، پیام های ضعف ارسال نمی کنیم.” این قطعنامه پیام قدرت است و به ویژه برای کسانی که در اعتراض به اعتراض و اعلام حاکمیت قانون به خیابان های سراسر جهان رفته اند بسیار مهم است.

نمایندگان مجلس نمایندگان ایالات متحده در 10 فوریه پیشنهادی را برای دموکراسی توسط روه خان از کالیفرنیا به منظور ممنوعیت دولت ترامپ از استفاده از بودجه فدرال برای اقدامات نظامی علیه ایران تصویب کردند.

ترامپ علاوه بر مسدود کردن اقدامات نظامی علیه ایران ، طغیانگر بود (با 236 رای به 166) که مجوز جنگ 2002 برای اقدام نظامی علیه عراق توسط دولت ترامپ برای توجیه قتل سردار شهید قاسم سلیمان استفاده شد. لغو شد

نانسی پلوسی ، رهبر دموکرات در مجلس نمایندگان ، گفت: پس از تصویب این لایحه که اعضای کنگره هنوز نگرانی های جدی درباره تصمیم رئیس جمهور مبنی بر دشمن ایران دارند.

وی افزود: کنگره کشورهای دموکراتیک و جمهوری خواهان را از قدرت خود برای اعلام جنگ محروم می کند ، به طوری که هر آنچه در قانون اساسی ذکر شده انجام نمی شود.

پیش از رای گیری مجلس ، ترامپ در پیام توئیتر خود نوشت كه دموكرات ها می خواهند دفاع از آمریكا و دفاع از كشورهایی مانند ایران را با رای دادن در مجلس نمایندگان ، برای روسای جمهور آمریكا سخت تر كند.

دکمه بازگشت به بالا