استانی

تذکر جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر کره شمالی درباره لباس زنان کره‌ای!

به گزارش دنیای 77؛ مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی 1 خاطره ای از سفر به کره شمالی در اول سپتامبر 1981 منتشر کرد که در آن از یک کتاب در مورد عبور از بحران آمده است: سرهنگ[موسی]نامجو و آقای [محسن]رفیق داست به دیدن پایگاه های نظامی رفت تا آنجا را به یک کارخانه بزرگ تبدیل کند و صد تراکتور در روز تأمین کند. 40٪ از کارمندان زن فوت کردند و 0٪ نیز فوت کردند. من با دو کارمند زن و مرد صحبت کردم و آنها توضیحات زیادی در مورد آنها دادند. ساعت کار ، دستمزد و استاندارد زندگی ، تعداد فرزندان و غیره

پس از آن ، ما با کیم ایل به مزرعه نمونه رفتیم. 1600 هکتار زمین داشت و ما یک پروژه آبیاری جالب را دیدیم. از رودخانه دونگ دونگ 23 متر مکعب آب در ثانیه در ارتفاع 60 متری به دریاچه مصنوعی پمپ می شود ، از آنجا مناطق وسیعی در اطراف کانال آبیاری آبیاری می شود و توربین ها برای تولید برق نصب می شوند. گفته می شود این دریاچه مساحت 1600 هکتار دارد. آنها در ساعات کم مصرف برق را پمپاژ کرده و در ساعات اوج مصرف برق تولید می کنند.

ناهار را در شهر بندری نمپور در ساحل دریای زرد صرف کردیم. ما میهمان شهردار و شعبه حزب کارگران شهر بودیم. سپس از کارخانه ماشین آلات سنگین بازدید می کنیم. ماشین آلات زیادی از غرب وارد شده است. آنها خودشان گفتند 5٪ اما ظاهراً بیشتر وارد کرده اند.

تذکر جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر کره شمالی درباره لباس زنان کره‌ای!

عصر به دیدار رهبر آنها کیمل سونگ می رویم. این کاخ بسیار لوکس و عظیم است. کاخ نیاوران چندین برابر بیشتر از شگفتی یک کشور کمونیستی است ، آنها خودشان آن را ساخته اند. با ما خیلی داغ شده است. ما یک ساعت صحبت کردیم و اندی. مخرج عمومی ضد امپریالیستی است. آنها شام مفصل را آماده کردند ، همه شاگردان آمدند. در مورد شام بحث مفیدی داشتیم.

آنها از شر مراسم ناخواسته چیدن فنجان خلاص شدند من در مورد ماهیت آمریکایی درباره تجاوزات صدام علیه ایران توضیح خوبی دادم و به سوال وی پاسخ داده شد. او با خانواده ام عکس گرفت و آن را در مجله آنها منتشر کرد. من در همان کاخ مصاحبه کردم. من به گسترش فرهنگ غربی در پوشش و رفتار زنان کره ای اشاره کردم. آنها انتظار داشتند که طبق معمول برده های گرانبهایی باشیم ، اما چند قطعه و مجله روی میز فیلمبرداری داشتیم.

شب به سرای برگشتیم. برای اولین بار توانستیم از طریق تلفن با تهران تماس بگیریم. من با احمد آقا صحبت کردم ، خبر مهمی در ایران نبود. ما در جنگ پیروز شده ایم. آقا نماز جمعه [موسوی]آنها اردبیلی را خوانده اند.

شب آنها چند فیلم را نشان می دهند که ما از ایران آورده ایم. ما هشت فیلم از تاریخ انقلاب آورده ایم. کیم ایل سونگ گفت: “غربی ها درباره سفرهای شما چیزهای زیادی گفته اند.” من گفتم ، آنها می خواهند بگویند ما با مارکسیست ها هستیم.

دکمه بازگشت به بالا