اقتصادی

تحقق اهداف طرح تحول راهبردی بانک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تحقق اهداف طرح تحول راهبردی بانک - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک سپه، پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، آیت الله ابراهیمی مدیر عامل بانک سپه در این همایش از کارکنانی که با کسب رضای خداوند متعال در طرح ادغام ملی نمره قبولی را کسب کرده و در این امر مشارکت داشته اند، تقدیر کرد. موفقیت این پروژه و ادغام بانک سپه می گوید: موفقیت پروژه عظیم یکپارچه سازی بانک سپه مرهون تبلور بینش جهادی و مجموعه ای است. انجام اقدامات مبتنی بر ایمان، اخلاص، مجاهدت و تلاش در عرصه های مختلف.

ابراهیمی با اشاره به موفقیت های حاصله در اجرای طرح انسجام ملی از آنلاین 1400 تا مهرماه امسال، موفقیت در این مسیر را امتحانی الهی برای مدیران و کارکنان بانک سپه خواند و افزود: همه مدیران و کارکنان بانک سپه. این یک آزمون سخت با فداکاری است. اخلاص در عمل و تلاش مستمر باعث افتخار است.

طرح تحول استراتژیک، دومین پروژه کلیدی پس از پروژه یکپارچگی ملی است

وی با تاکید بر محوریت تبیین ابعاد و به روز رسانی برنامه تحول راهبردی به افق 1404 و ارزیابی عملکرد شعب در سمینار مدیران ارشد بانک سپه گفت: طراحی و اجرای برنامه تحول راهبردی کلید دوم است. این پروژه آزمون بزرگی برای مدیران و کارکنان بانک سپه است که مطمئناً در آن موفق خواهند شد.

مدیرعامل بانک سپه، تمرکز بر سودآوری، رقابت، فناوری، افزایش درآمد و خدمات کارمزد، هوشمندسازی بانک، ارتقای فروش و بازاریابی، توانمندسازی منابع انسانی، آمادگی سازمان و شعب، نظارت مستمر بر مناطق و شعب، ارتباط با مشتریان، تسهیلات کنترلی و سپرده گذاری بانک بین الملل در طراحی و اجرای طرح تحول استراتژیک بخش، فروش دارایی و سلامت کارکنان را مهمترین نیازها و اهداف شناسایی کرد و از مدیران مناطق خواست با هم متحد شوند. تمامی امکانات برای رسیدن به اهداف تعیین شده.

اولین نیاز برنامه ریزی تحول استراتژیک سودآوری است

ابراهیمی اولین الزام برنامه تحول راهبردی را موضوع سودآوری عنوان کرد و گفت: بانک سپه در فضای رقابتی امروز نیازمند مجموعه ای از توانمندی ها و توسعه توانمندی هایی مانند تحلیل، ریسک پذیری، محاسبه و سایر مهارت های نیروی انسانی است. فعالیت برنامه تحول راهبردی برای تحقق این اهداف و نرخ رشد مورد انتظار واحدهای ستادی و خطی طی سالهای اجرای تحول، کامل و به خوبی تعریف شده است.

رشد خالص دارایی بانک مهمترین شاخص رقابت پذیری است

ابراهیمی بابیان اینکه حضور فعال در عرصه رقابت یکی از الزامات بانکداری نوین است، گفت: افزایش بهره وری بانک مهم ترین شاخص رقابت پذیری یک بانک است که جذب سپرده های ارزان قیمت به دست می آید. شارژ هزینه ها پرداخت ها و فروش هایی مانند کارمزد تراکنش ها که در طرح تحول استراتژیک به دقت مورد بحث قرار گرفته است.

اهمیت مراقبت از سپرده های ارزان قیمت

ابراهیمی سپه وضعیت ترکیب منابع بانک را مناسب ارزیابی کرد و از ضرورت و اهمیت رسیدگی به سپرده های ارزان قیمت برای تبدیل نشدن به دارایی های گران قیمت خبر داد و افزود: مهمترین خواسته مدیران مناطق و استان ها اجرایی شود. . برنامه های جذب سپرده بر اساس منطق و برنامه های اقتصادی. دگرگون کننده است.

افزایش هوش بانکی در برنامه ریزی تحول استراتژیک

در طرح تحول راهبردی که ابراهیمی بابیان آن تاکید دارد، حوزه فناوری و افزایش هوشمندی بانک به عنوان یک بانک تعاملی و پویا، اهمیت طرح ایجاد ساختار هوشمند در بانک سپه برای کسب جایگاه اول در بانکداری دیجیتال است. . وی با توجه به ظرفیت های موجود در سطح شبکه بانکی خطاب به بانک سپه گفت.

وی ادامه داد: توانایی معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال در انتقال داده های شش بانک و موسسه به بانک سپه ثابت می کند که رسیدن به جایگاه برتر بانکداری دیجیتال در افق 1404 که در برنامه تحول راهبردی آمده است. دور از انتظار بانک سپه نیست.

تسریع در فروش کلیه املاک و دارایی های مازاد در مناطق تا پایان سال جاری

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر فروش دارایی ها و دارایی های مازاد بانک به عنوان دارایی های موجود، خطاب به مدیران منطقه ای و استانی واگذاری مسئولیت فروش این دارایی ها به این مناطق گفت: در تمامی فروش ها تسریع شود. انتظار می رود کارکنان در سال جاری نهایتاً از تمامی توانمندی های اموال و منابع مازاد منطقه استفاده کنند.

اجرای سیستم کنترل جامع در قالب طرح تحول راهبردی بانک سپه

ابراهیمی سپه با اشاره به اهمیت تعمیق نظارت و کنترل توسط واحدهای ذیربط، از اجرای سامانه جامع کنترل در قالب طرح تحول راهبردی بانک و مأموران بازرسی و ایمنی برای رسیدگی به هرگونه مشکل در شرکت‌ها و سازمان‌های عملیاتی خبر داد و گفت: اولویت ما سلامت است. و کارهای خداپسندانه و سپس سودآوری.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت کنترل و نظارت در تمامی بخش های سازمان، خواستار اجرای اهداف و چشم انداز بانک و تامین سلامت بانک توسط واحد نظارت و کنترل شد.

* ایجاد ساختار سازمانی جدید برای سرعت بخشیدن به بانک در مسیرهای تجاری
دکتر ابراهیمی همچنین درباره ساختار جدید سازمانی توضیح داد و گفت: این ساختار برای تسریع در عملیات، گردش اطلاعات در راستای خط کسب و کار طرح تحول راهبردی بانک سپه طراحی و پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در ساختار جدید تقسیم بندی های مختلفی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: شناسایی و انتخاب نیروهای مرتبط با عملیات برنامه ریزی شده باید سرلوحه توجه مدیران مناطق قرار گیرد.

* بانک سپه امکاناتی دارد که در هیچ بانک و موسسه دیگری یافت نمی شود
دکتر ابراهیمی از تمایل و اراده مدیران بانک سپه در انتخاب افراد شایسته و شایسته صحبت کرد و بر استفاده از سرمایه انسانی جوان بانک سپه تاکید کرد و ادامه داد: معتقدم بانک سپه دارای ظرفیت هایی است که امکان پذیر نیست. در هر سازمان دیگری یافت می شود. بنابراین، بهره مندی از نخبگان در پست ها و مسئولیت های مناسب برای پیشرفت سازمان، وظیفه همه مدیران در دفاتر مرکزی و رده هاست، چرا که انتخاب اشتباه منجر به عدم دستیابی به اهداف می شود.
وی در خاتمه تشکیل گروه‌های غیررسمی در بین کارکنان نخبه را برای توسعه خلاقیت و نوآوری بانک به تفکیک مناطق ذکر کرد و خواستار حضور فعال بانک سپه در رویدادهای بانکی و خدماتی ملی و بین‌المللی شد.

دکمه بازگشت به بالا