عمومی

تحریف؛ روایت شکست و ناکارآمدی

دولت ترامپ نمایانگر ضد ایرانی ترین چهره در ایالات متحده است ، به این معنی که ایران به عنوان یک کشور در معرض خطر است ، حتی به معنای حاکمیت ، حتی به معنای یک سرزمین ، مهم نیست که چه دولتی در تهران قدرت دارد. انجام شده. عقب نشینی از شورای امنیت سازمان ملل متحد ، تحریم های یک جانبه و فشار حداکثر از جانب دولت ایالات متحده ، گرچه تسلیم ایران و اقتصاد آن سقوط نخواهد کرد و نخواهد شد ، زخم های این جنگ تمام عیار بدون شک دردناک و دلهره آور است.

برخلاف تحریم ها و تحریفات فعلی ، که از جانب رهبر عالی آگاهانه و آگاهانه مطرح شده است ، مسئله تحریم ها باید در تحلیل وضعیت فعلی واقع بینانه تلقی شود. نبرد با برهنه ترین شکل های جنگ اقتصادی مستلزم معیشت شهروندان و مخارج خیالی در زندگی عادی است که در صورت نادیده گرفتن ، می تواند زمینه تحریف روایت ایران امروز باشد. تحریف سعی در تحمیل “عدم موفقیت” برای شهروندان ایرانی دارد ، شکستی که کشور امید و اطمینان را به سر می برد و انگیزه را کاهش می دهد.

وقتی ، به صورت غیر واقعی و البته در نسخه خطرناک وضعیت فعلی ، افکار عمومی از اثرات مخرب تحریم ها منحرف شده و به سادگی به ناکارآمدی دولت و ساختار اجرایی منجر می شود ، توصیف شکست داخلی تر می شود و امید از دست می رود. در حالی که ما می دانیم که ضدایرانی ها از واشنگتن تا تل آویو و ریاض در چند ماه سعی کرده اند اقتصاد و امنیت ایران را از بین ببرند ، اقتصاد ایران هنوز زنده مانده است و دولت در مواجهه با بحران هایی مانند کرونا ، نیازهای جامعه را برآورده کرده است. ترامپ نتوانسته آنچه را که پیش بینی کرده بود به دست آورد. تأکید بر ناکارآمدی دولت با یک صدا فقط به شکست منجر می شود.

دولت دوازدهم مانند دولتهای دهه شصت ، دولت جنگی بود. جنگی که فشار اقتصادی او بر دولت حتی از جنگ هشت ساله پیشی گرفته است. تحریف گاه دیدگاه مسئله را برعکس می کند. می توان گفت که این داستان واقعی عدم موفقیت ضدایرانی ها در آوردن ایران در آستانه فروپاشی و البته شکست تحریم ها است ، البته با هزینه ای غیرقابل انکار؛ داستان پیروزی را می توان در شرایط دشوار در تاریخ معاصر به مردم ارائه کرد و از شهروندان می توان مطلع شد که پیروزی ایران منجر به شکست خصمانه ترین سیستم شده است. با این وجود در نسخه دیگری می توان به طور عمدی علل بیرونی تحریم ها و کارزارهای فشار حداکثر را سانسور کرد و وضعیت دشوار اقتصادی فعلی را ناشی از ناکارآمدی دولت و مجریه فعلی و درنهایت منافع کوتاه مدت در سیاست داخلی دانست.

تحریف؛ روایت شکست و ناکارآمدی

در این نبرد راویان ، حضور انحرافی روایتی را علیه منافع ملی نشان می دهد؛ بیانیه ای که تحمل بصیرت ایران در مقابل تحریم ها را ندارد و بیانیه ای که تا حد زیادی از تاب آوری دولت و ملت نادیده گرفته است. تحریف به هیچ وجه پیروزی را برای دولت و مردم ایران کم نمی کند ، زیرا برای تشخیص هر نوع پیروزی ، ناگزیر باید از مداخله در بی کفایتی خودداری کنند. اعوجاج داستان شکست است ، خواه بلندگو در داخل یا خارج تحریف شود. در این تعارض روایات ، اگر شرایط عمل دولت دوازدهم در غبار انحراف از بین برود ، هر روایتی روایتی ضد ملی است و به دنبال برآورده کردن منافع زیر ملی است. Adventure یک بازی خطرناک با منافع ملی است.

انتظار نمی رود دشمن ، اما از مخالفان و منتقدین کشور انتظار می رود که “شکست” یک ملت را با هرگونه انحراف از دولت تأسیس ، توصیف نکنند و مبلغی برای انحراف فعلی با هر سطح درگیری با دولت فعلی نشوند. معرفی غیراخلاقی و ناعادلانه ناکارآمدی آن حتی در شدیدترین مجازات های معاصر و در دیوانگی یکجانبه گرایی ایالات متحده وقتی می دانیم که جدا کردن اقتصاد از نفت چقدر پیچیده و پیچیده است ، وقتی می دانیم تحریم های فاسد و تحریف کننده چقدر است.

تحریف یک شیمی معکوس است که موفقیت و توانایی ها را به پیروزی تبدیل می کند و امید را به شکست می بخشد. مردم فعلی انحراف تلاش می کنند تا شنوندگان راویان وی فراموش کنند که ایران آغازگر نقض این پیمان و ماجراجویی این مناقشه نبوده و به نظر می رسد آخرین پایه چند جانبه و مکمل پیمان است؛ این تحریف به شنونده یادآوری نمی کند که دولت به موقع مقاومت کرده و در مواقع صلح به سر می برد. تحریف امیدوار است که همه اظهارات شکست بخورند و به دلیل عدم صلاحیت دولت به همه دلایل پاسخ داده می شود.

* معاون ارتباطات و اطلاعات رئیس جمهور رئیس جمهور

* منتشر شده در روزنامه ایران. “مرداد”

27215

دکمه بازگشت به بالا