اقتصادی

تاکید مخبر بر اصلاح نظام بانکی کشور

تاکید مخبر بر اصلاح نظام بانکی کشور

معاون اول رئیس جمهور با حضور در وزارت امور اقتصادی و دارایی، از واحدهای مختلف خزانه داری سراسر کشور بازدید و در جریان فعالیت ها و فعالیت های این نهاد مالی قرار گرفت.

به گزارش دنیای 77، محمد مخبر ظهر امروز (شنبه) در بازدیدی که در آخرین روز کاری سال 1400 و در آخرین روزهای باقیمانده از مدیریت رسمی سال جاری انجام شد، از زحمات کارکنان خزانه داری در سراسر کشور به ویژه در آخرین روزهای سال . .

معاون اول رئیس جمهور پس از این بازدید، در جمع معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، این وزارتخانه را یکی از مهم ترین دستگاه های اجرایی برای مدیریت مالی کشور برشمرد و گفت: در این راستا باید به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه های اجرایی برای مدیریت امور مالی کشور اقدام کرد.

وی با یادآوری وضعیت کشور در دولت سیزدهم گفت: به دولت داده نشده است.»

این مخبر افزود: ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی در برخی از استان ها ناکافی بود و شاهد مرگ و میر بالایی بر اثر کرونا بودیم، در حالی که دشمنان شرکت های تولیدکننده واکسن کشور را تحریم کردند تا از دسترسی به تجهیزات و مواد اولیه آنها جلوگیری کنند. طرف مقابل واردات واکسن به کشور را ممنوع کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: 8 میلیارد دلار ارز منتخب کل سال 1400 بود که تقریباً همه آن در ماه های اول سال هزینه و تکمیل شد و به همین دلیل دولت سیزدهم در آن مقطع با کسری مواجه شد. ثروت و بدهی.”

وی ادامه داد: به لطف خداوند، حمایت های مقام معظم رهبری و فعالیت های مبارزاتی رئیس جمهور و سایر اعضای دولت توانسته ایم در مدت سه ماه بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت بفروشیم و مقداری نفت آزاد کنیم. دارایی های مسدود شده. در سایر کشورها نیز باید ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی را افزایش دهیم.

این مخبر افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای برتر در زمینه مدیریت و کنترل بیماری های عروق کرونا قلب است.

وی با بیان اینکه سال آینده بسیار بهتر و پربارتر خواهد بود، افزود: خوشبختانه قوای سه گانه حمایت و همکاری کامل دارند و به فضل الهی این کشتی به ساحل امن خواهد رسید.

این مخبر با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، گفت: درآمد حاصل از فروش نفت باید صرف سرمایه گذاری در کشور شود و تلاش کنیم از خام فروشی نفت جلوگیری کرده و آن را برگردانیم. محصولات زنجیره پایین تر به ارزش افزوده بیشتری دست یابید.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت ها مدیران خوبی نیستند و باید کارآفرینان و منابع به مردم واگذار شود تا چرخه سرمایه گذاری در کشور آغاز شود.

وی در ادامه گفت: درآمد دولت حتی اگر یک ریال باشد باید از طریق خزانه وارد چرخه اداری کشور شود و حساب ها و دفاتر آن به طور دقیق و شفاف ذکر شود.

مخبر بر ساماندهی بانک ها و اصلاح نظام بانکی کشور تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی کشور باید در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گیرد و امیدوارم نظام بانکی بهبود یابد. و اصلاح شد. و بانکداری کامل بانکداری اسلامی». در کشور بمانید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه های در دست اجرا برای هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرآیندها، گفت: اگر دولت الکترونیک به طور کامل عملیاتی نشود، نمی توان از فساد یا درآمد و هزینه ها جلوگیری کرد.

وی افزود: شفافیت و الکترونیک برای همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است، اما نقش و اثرگذاری آن در وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به سایر دستگاه‌ها پر رنگ‌تر است زیرا می‌تواند رضایت عمومی را به همراه داشته باشد و سازمان‌ها مانند مالیات و تعرفه را سامان دهد. نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

این مخبر در ادامه سخنان خود به استخدام مدیران جوان، شایسته و تاثیرگذار به عنوان ویژگی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: استخدام مدیران جوان فرصتی برای اصلاح اشتباهات و خطاهای گذشته و همچنین تلفیق تجربه با دانش و توانایی است. “

در این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: برنامه راهبردی 1401 این وزارتخانه نهایی شده و این برنامه مبنای عملکرد هر یک از دستگاه های تابعه خواهد بود. “

وی از حدود 200 هزار سود بدون ضامن از دستور رئیس جمهور تاکنون خبر داد و گفت: اقدام دیگر وزارت اقتصاد ساماندهی دستگاه های پخت غذا است و امیدواریم سال 1401 در شرایطی آغاز شود که هیچ دستگاه پخت و پز وصل نباشد به جز مالیات. مدیریت فعال نیست

خزانه دار با اشاره به حضور بی سابقه معاون اول رئیس جمهور در خزانه داری کشور در این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت دریافتی ها و پرداختی های دولت برای جلب رضایت کارکنان ارائه کرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از خزانه الکترونیک و هوشمند افزود: با برقی شدن این موضوعات شاهد جلوگیری از عدم تعادل مالی و برقراری انضباط مالی خواهیم بود.
پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا