عمومی

تاریخ حق و حب علی (ع)

تاریخ حق و حب علی (ع)

در دسامبر 1983 برای اولین بار هفته فرهنگی ایران در فرهنگسرای ملک فهد در ریاض ، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و طرف سعودی استقبال گرمی کرد.

به گزارش دنیای 77 ، احمد مسجدجامعی ، عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود در همشهری اظهار داشت: وزیر فرهنگ و تبلیغات عربستان از برادران ایرانی در کشور دوم خود استقبال کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ولیعهد قدرتمند وقت ، ملک عبدالله دیدار کرد و تصویری از برنامه هفته فرهنگ از تلویزیون ملی کشور با حضور رهبران ایران در جایگاه ویژه پخش شد. این فرصتی برای بازدید از موزه ملی ریاض بود. به خوبی به یاد دارم که در جعبه پایان وسط موزه جای خاصی به نام “کلید طلایی تهران” وجود داشت. در آنجا ما همچنین درباره تاریخ باستان حجاز بحث کردیم. از این سالها ، دولت سعودی سعی کرد کمابیش آثار تاریخی را کشف کند و چنین موزه ملی را تأسیس کند.

اخیراً ، یك دانشمند عرب ابتكار خود را برای ادامه این كار به عهده گرفت و در تحقیقات خود به مجموعه ای از سنگ نگاره ها از نیمه اول قرن اول دست یافت تا كلمات زیر را پیدا كند: عشق به علی بن ابی طالب ، در سمت راست ما و اطاعت می کنم سه کلمه “عشق” ، “درست” و “واجب” به نام علی بن ابی طالب در این عبارت کوتاه در کتابها و توصیفات نیست ، بلکه به روشی قابل باور است به گونه ای که ایمان بالایی داشته باشد. و در شرایطی که سیاستهای رسمی فرهنگی مربوط به آن نیستند. شاید یک روند جدید در توسعه میکرومدیا این اصول را تجدید نظر کرده باشد.

این کتیبه تأکید می کند که عشق به علی نشانه ایمان قلمداد می شود زیرا این فقط توصیف نیست ، بلکه در کوههای اطراف مدینه گسترش یافته است. دیدن چنین عباراتی در کوفه یا یکی از شهرها و مناطق ایران مانند ری ، آبدا ، کاشان ، خراسان و حومه آن تعجب آور نیست ، اما در صحرای مدینه معنای دیگری دارد.

احتمالاً این جمله وقتی قلب در قلب او حک شده بود که علی علیه السلام بر روی منبر خلافت دمشق علیه امیرالمومنین (علیه السلام) توهین ، نفرین و نفرین می کرد و امیرالمومنین (علیه السلام) را آزار می داد. ) معاویه نتوانست برادرش را از اعتراض به حاكمی ستمگر مانند ضیاب بن ابیا در كوفه تا حدی كه یار خاصش حجر بن عدی ، جلوگیری كند و سرانجام قیام كند. حجر بن عدی همان شخصی بود که طبق فتوای مشایخ کفر به اتهام خروج از بیعت خلیفه و بلامان توسط مفییه و داعش اصحاب معاویه نیز به شهادت رسید و زمان ما را نیز نابود کرد. مقبره و گور او حفاری شده است.

سهمیه های متعدد از جمله این اثر با روایت تاریخی ثابت می کند که علی بن ابی طالب خود در قرن اول هجری گفتمان بوده و احتمالاً پیروان پیامبر نیز به دلیل تسلط حاکمان اموی در شهرهای بزرگ وجود داشته اند. بنابراین نظرات خود را ابراز کردند و مجبور شدند که آنها قلب کوه و سنگ را ثبت کردند ، زیرا سه برابر کلمات “درست” ، “واجب” و “عشق” از نظر مذهبی و حتی فقهی معنای خاصی دارند “ابن ابن” ابی طالب این تلاش برای دفاع از “حق اجباری عشق” در واقع نوعی تعارض با اسلام بود که فقهای بنی امیه آن را تبلیغ می کردند. علیرغم همه تلاش های محدثین ، حقوقدانان و داستان نویسان برای پوشاندن چهره علی امیرالمومنین (ع) ، نه تنها نتیجه ای نداشت ، بلکه تقریباً یک قرن پس از شهادت امام علی ، شعار سمت راست ، نتیجه ای نداشت. حقانیت اهل بیت و علی منجر به سقوط بنیامین شد. هنگامی که اولین خلیفه عباسی ابوالعباس الصفاح در سال 132 هجری قمری خواست پا روی منبر بگذارد ، عمویش به مردم گفت که غیر از علی بن ابی طالب منبر دیگری برنخاسته است. با این حال ، رفتار ابوالعباس چیزی کمتر از رفتار بنیامی ها نبود. تا آنجا که مردم می خواستند به خشونت بنیامین برگردند ، مهدی عباسی ، یکی از خلفای بنی عباس ، مجبور شد موضع روشنی در برابر معاویه و بنیامین بگیرد. اینها درس تاریخ است. او قرن ها پس از تصاحب خلافت ، و همزمان در همان خطبه معروف شکاکیاکی ، نظر خود را درباره شرط تصرف خلافت بیان کرد: “این خلافت برای من از عطسه كردن بز ارزش بیشتری دارد.” ما شاهد این همه افتخارات مادی و معنوی و کسانی هستیم که همه فداکاری ها را برای قدرت و حکومت می پذیرند. هیچ نام یا نشان خوبی باقی نمانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا