عمومیکسب و کار دنیای 77

بی متال چیست و چگونه کار میکند؟

با اعمال گرما به یک بی متال می توان عملکرد دستگاه حاوی بی متال را کنترل کرد. کلید های مدار و دستگاه های تاخیر زمانی نمونه هایی از دستگاه ها هستند. عملکردهایی مانند جریان و زمان را می توان با نصب یک عنصر دو فلزی به عنوان المنت برق در دستگاه کنترل کرد.بسیاری از فرآیندهای خانگی، تجاری و صنعتی مبتنی بر کاربردهای الکتریکی یا مکانیکی بی متال ها هستند. دو فلزی را می توان در بسیاری از کلیدهای کنترلی مانند ترموستات ها، ساعت ها، سوئیچ ها و سایر دستگاه ها و لوازم الکتریکی یافت. اما بی متال چیست و چگونه کار می کند؟ برای اطلاع از قیمت کنتاکتور و بیمتال با ما تماس بگیرید.

بی متال یک قطعه الکترونیکی است که برای محافظت از موتور و ایمنی آن در برابر اضافه بار و جریان اضافی استفاده می شود.

در واقع، غیر فلزات از آسیب به موتورهای الکتریکی جلوگیری می کنند.

بی متال چیست؟

گرما عامل مهمی در عملکرد و عمر موتور است و یکی از منابع اصلی گرمای موتور جریان در سیم پیچ موتور است. از آنجایی که گرما یکی از شرایط اجتناب ناپذیر عملکرد موتور است، محافظت از موتور در برابر گرمای بیش از حد یا اضافه بار حرارتی مهم است. آنها از یک جزء الکتریکی به نام رله دو فلزی یا اضافه بار روغن برای محافظت از موتور استفاده می کنند.

بی متال ها به صورت سری به موتور متصل می شوند، بنابراین جریان عبوری از موتور باید از بی متال عبور کند. بی متال مکانیزمی را فعال می کند که یک یا چند کنتاکت را باز می کند تا جریانی را که به موتور می گذرد، زمانی که جریان برای مدت معینی از حد از پیش تعیین شده فراتر می رود، قطع کند. به این ترتیب از آسیب به موتور دو فلزی جلوگیری می شود.

اصول متالورژی چیست؟

بی متال ورق یا نواری از دو یا چند ماده مرکب است که دارای ضرایب مختلف انبساط حرارتی خطی هستند که با پرچ کردن، لحیم کاری یا جوشکاری به یکدیگر متصل می شوند.

اصل عملکرد بی متال به دو ویژگی اساسی فلزات بستگی دارد:

این فلز دارای خاصیت انبساط حرارتی است یعنی با تغییر دما فلز منبسط یا منقبض می شود. ضریب دمایی همه فلزات یکسان نیست.

فلزات در یک دما متفاوت منبسط یا منقبض می شوند.

ساختمان بدون فلزات چگونه است؟

یک نوار دو فلزی از اتصال دو نوار نازک از فلزات غیر مشابه ساخته می شود. حجم فیزیکی فلزات با دما تغییر می کند

نوار دماسنج دو فلزی از فلزات مختلف ساخته شده است. در نتیجه طول فلزات با سرعت های متفاوتی تغییر می کند. با افزایش دما، نوار با ضریب دمایی کمتر به سمت فلز خم می شود. با کاهش دما، نوار به سمت فلزی که دارای ضریب دمایی بالایی است خم می شود.

محدوده نوارهای دو فلزی بستگی به نوع فلز مورد استفاده در ساخت و ساز دارد. انحراف فلز متناسب با طول نوار و تغییرات دما و مربوط به ضخامت است.

به عبارت ساده، یک بی متال از دو فلز با ضرایب مختلف انبساط حرارتی ترکیب شده است. یک سیم پیچ در اطراف یا نزدیک نوار دو فلزی قرار می گیرد که جریان را حمل می کند.

تعریف غیر فلزی به صورت غیر اختصاصی و حرفه ای

در این بخش “بی متال چیست؟” مایلیم به صورت تخصصی و حرفه ای به سوال شما پاسخ دهیم.

جریان از میان شعله عبور داده می شود تا دو قطعه دو فلزی را گرم کند، دو فلز را با سرعت های مختلف منبسط می کند و باعث می شود که قطعه با کمترین سرعت انبساط حرارتی خم شود. هنگامی که نوار خم می شود، یک تماس معمولی بسته (NC) فعال می شود و آن را باز می کند. در نتیجه موتور خاموش می شود. پس از سرد شدن بی متال و بازگشت قطعات فلزی به حالت عادی، مدار به طور خودکار ریست می شود و موتور می تواند دوباره راه اندازی شود.

تغییر در انحنا، خمش و انعطاف پذیری در پاسخ به تغییرات دما یکی از مشخصه های اصلی همه دو فلزات است.

در واقع تغییر دمای بی متال به یک جابجایی مکانیکی تبدیل می شود. رفتار دو فلزی قابل پیش بینی و تکرار است. تاکنون در مقاله توانسته اید به زبانی ساده و تخصصی با مفهوم غیر فلزات آشنا شوید.

بی متال چیست و چگونه کار میکند؟

الکتریسیته غیرفلزی چه کاربردهایی دارد؟

این قطعه الکتریکی با توجه به خصوصیات و خصوصیات غیرفلزی خود کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. در زیر به طور مختصر به توضیح این اپلیکیشن ها می پردازیم.

نشانگر دما

بی متال برای نشان دادن دما در تجهیزاتی مانند دماسنج های مارپیچی استفاده می شود. چنین دماسنج هایی به اندازه گیری دما در ادارات، یخچال ها و حتی بال های هواپیما کمک می کنند.

کنترل دما

بی متال به عنوان یک دستگاه کنترل دما در تجهیزاتی مانند ترموستات برای اندازه گیری دمای اتاق استفاده می شود. در چنین دستگاهی، بی متال نقطه تماس حامل جریان را باز می کند و به نقطه تماس ساکن متصل می شود. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مدارها را به طور خودکار سوئیچ کنید تا گرمایش و سرمایش تجهیزات الکترونیکی را در هنگام ایجاد قوس تیغه در زمان رسیدن به دمای معین کنترل کنید.

آرماتورلر توربا

برای کاربردهای برودتی، غیر مغناطیسی و هسته ای که خواص فلز باید به طور قابل اعتماد تغییر کند، اتصالات دو فلزی برای اتصال و انتقال مستقیم لوله ها با ضرایب مختلف انبساط حرارتی استفاده می شود. از این اتصالات می توان در ساعناصر یک بی متال چیست؟

بی متال بالایی از مس ساخته شده است و برای اتصال کانکتور استفاده می شود.

پایانه های داخلی مستقیماً در کانکتور موتور نصب می شوند.

ارتباط مدار فرمان را باز و بسته کنید

فلز پایه دارای یک پیچ یا دستگیره است که می تواند جریان نامی موتور را تنظیم کند. آنها جریان نامی را روی پلاک موتور قرار می دهند.

داشتن دکمه تنظیم مجدد در Bmetal کمک می کند، Bmetal را می توان پس از ناپدید شدن خطا بازنشانی کرد. با فشردن دکمه ریست بی متال به مدار باز می گردد.

در Bmetal می توانید با انتخاب دکمه بازیابی دستی یا خودکار نوع بازیابی را مشخص کنید. اگر گزینه بازیابی خودکار را انتخاب کنیم، می توانیم Bmetal را از راه دور بازیابی کنیم. اما برای انتخاب گزینه دستی، اپراتور باید دکمه ریست را فشار دهد.

دو کنتاکت دو فلزی کمکی NO و NC هستند. یک کنتاکتور NC برای قطع جریان جریان به کنتاکتور در شرایط اضافه بار استفاده می شود. هیچ کنتاکتوری نباید برای ارسال سیگنال یا هشدار نویز به اپراتور استفاده شود.

برای تست سیم ها می توانید از دکمه تست روی دستگاه استفاده کنید.یر کاربردهای انتقال حرارت نیز استفاده کرد.

 

کنترل عملکرد

دکمه بازگشت به بالا