استانی

بیمه خویش فرما شوید – دنیای 77

دنیای 77/کارمان استاندار کرمان در بازدید از شرکت فرش کرمان از کمبود امکانات و بیمه بانوان قالیشویی گلایه کرد و به آنها توصیه کرد که بیمه خود را انجام دهند.

محمدمهدی فداکار شامگاه یکم آذرماه از برخی پروژه های شهرستان کرمان بازدید کرد.

کرمان اولین مقصد استانداری برای بررسی وضعیت میدان ارگ بود و در این بازدید اعلام شد فاز اول میدان ارگ 22 بهمن امسال راه اندازی می شود و برنامه ویژه ای برای ارتباطات اجتماعی تعریف شده است. در این راستا.

فریدون اکفیو مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان گفت: میدان ارگ، بازار، گلبازخان و خیابان تجلی به محور فرهنگی تبدیل می شود.

به گزارش دنیای 77، شهردار کرمان هفت روز پیش در بازرسی از پروژه های شهری تاکید کرد: بر اساس طرح تفصیلی می توانیم به صورت قانونی از ورود خودروها به میدان ارگ جلوگیری کنیم اما در کوتاه مدت دلیلی برای ممنوعیت ورود ما وجود ندارد. ماشین دور میدان احداث پیاده رو، سنگفرش و تکمیل پارکینگ ها باعث پیاده روی میدان ارگ می شود.

بنا بر این گزارش، قدمت شرکت فرش به دوره پهلوی برمی‌گردد و در بلوار باستانی پاریسی در شهر کرمان واقع شده است و این اثر در تاریخ 28 فروردین 1380 به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسید و فداکار به آنجا رفت. عصر برای نظارت بر وضعیت او.

نام سند این شرکت مرکز ملی فرش است و در حال حاضر 30 بافنده در آن مشغول به کار هستند و سالانه حدود 200 متر مربع فرش می بافند.

جمعی از این بافندگان مقابل استاندار ایستادند و از شرایط کاری خود گلایه کردند و یکی از آنها به استاندار گفت: از سال 1393 اینجا قالی بافی می کنیم و بیمه و مزایا نمی گیرم. حتی عیدی هم به ما نمی دهند و حقوق ما بر اساس میزان قالی بافی است.

دیگری گفت: برخی بافنده را بیمه می کنند، اما بافنده نیستند و ما بافندگان بیمه نیستیم، به همین دلیل استاندار به آنها توصیه کرد که بیمه خودشان را بگیرند.

یکی دیگر از بافندگان گفت: به دلیل نداشتن اوراق کار، بانک ها به ما وام نمی دهند که استاندار کرمان به موساد قول تسهیلات کم بهره داده است.

فداکار در پی درخواست قالیبافان برای سفر به مشهد هدیه ای به آنها داد.

به گزارش دنیای 77، در این بازدید مهدی حسین نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شرکت 25 ساله فرش در قالب قرارداد BOT به سرمایه گذار واگذار می شود و بخشی از از آن به عنوان موزه فرش و استفاده از آن استفاده می شود.

مقصد بعدی فرماندار بازدید از بیمارستان مارسلین بود. این مکان متعلق به دوره قاجار است و در خیابان باستانی پاریس – جنب شرکت فرش ایران واقع شده است. در 26 آبان 1375 به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسید و اکنون متروکه است.

حجت الاسلام جلالی مدیرکل اوقاف و امور استان کرمان در این بازدید گفت: با توجه به هدف وقف این مکان فقط باید مرکز درمانی باشد و امکان تغییر کاربری وجود ندارد.

استاندار کرمان در این بازدید پیشنهاد بازسازی این مکان را برای تبدیل شدن به دانشگاه طب سنتی و انواع درمانگاه ها داد و در عین حال مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان کرمان پیشنهاد ما مشارکتی است که به نفع حوزه سلامت است. اینجا. برای تبدیل شدن به یک مرکز پزشکی جدید.

خودت بیمه بگیر

محمدمهدی فداکار پس از بازدید در خصوص پیاده روی میدان ارگ گفت: پیاده روی در برخی مکان های تاریخی و فرهنگی شهر راه خوبی است و در برخی نقاط کشور این کار انجام شده و موفق بوده است. تجربه و این کار به حفظ آثار تاریخی نیز کمک می کند.

وی با امید به احیای بیمارستان مارسلین در آینده نزدیک گفت: باید برای شرکت های سهامی تازه سرمایه گذار جذب شود.

استاندار کرمان در پاسخ به این مطلب که بسیاری از بناهای تاریخی استان کرمان به امانت و برخی از آنها متروکه و متروکه هستند، آیا استانداری کرمان برای ساماندهی این امر اقدامی انجام داده است؟ وی گفت: اگر این اماکن متبرک نمی شد، اکنون اثری از آنها نبود و برخی در حال مرمت هستند، اما گاهی از برخی از آنها سوء استفاده شده است.

به گزارش دنیای 77، شهردار کرمان در این بازدید حضور نداشت.

توجه داشته باشید که استاندار کرمان قرار بود 3 آبان ماه از پروژه های شهر کرمان بازدید کند که شهردار نیامد و در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استاندار و ضرغامی از پروژه بام کرمان بدون بازدید بازدید کردند. حضور شهردار این اتفاقات این سوال را مطرح می کند که آیا درگیری و تنش بین شهردار و استاندار کرمان وجود دارد؟

به گزارش دنیای 77، محمدمهدی پس از ۶۵ دقیقه تاخیر وارد میدان ارگ فداکار شد و بازدید از پروژه های شهری کرمان را آغاز کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا