عمومی

بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2021

زمانی، تنها تعداد کمی از افراد برنامه نویس کامپیوتر با مهارت های کدنویسی پیشرفته در نظر گرفته می شدند. در حال حاضر، بسیاری از مشاغل IT نیاز به درک کامل از بهترین زبان های برنامه نویسی دارند – بله، بیش از یک. اگر می خواهید در حرفه خود پیشرفت کنید یا حرفه خود را به طور کامل تغییر دهید و نیاز به تسلط بر یک زبان برنامه نویسی دارید، ممکن است تعجب کنید که کدام یک را یاد بگیرید.

به هر حال، یادگیری این زبان به زمان و هزینه نیاز دارد، بنابراین شما می خواهید انتخاب درستی داشته باشید. چندین ملاحظات در هنگام تصمیم گیری به کار می آیند، مانند سطح دشواری که مایل به یادگیری آن هستید، دانشی که در حال حاضر دارید که با مهارت های کدنویسی موجود شما هماهنگ است، یا دلایل شما برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی برتر.

چه بخواهید یک اپلیکیشن موبایل توسعه دهید، چه برای دانش برنامه نویسی گواهینامه بگیرید یا مهارت های جدید بیاموزید، باید زبان برنامه نویسی مناسب را یاد بگیرید. در زیر با 10 بهترین زبان برنامه نویسی آشنا خواهید شد که در سال 2021 مورد تقاضای کارفرمایان قرار خواهند گرفت. در مورد هر زبان، پیچیدگی آن و نحوه استفاده از آن اطلاعات خواهید یافت.

ضمناً شما میتوانید جهت مطالعه مطلب مرتبط بهترین زبان برنامه نویسی کلیک کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2021

بهترین زبان های برنامه نویسی برتر برای یادگیری در سال 2021 کدامند؟

  1. پایتون

Python یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی امروزی است و به دلیل خوانایی آن برای مبتدیان آسان است. این یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز با ماژول های پشتیبانی گسترده و توسعه جامعه، ادغام آسان با خدمات وب، ساختارهای داده کاربر پسند و برنامه های دسکتاپ مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی است. این یک زبان برنامه نویسی محبوب برای یادگیری ماشین و برنامه های یادگیری عمیق است.

پایتون برای توسعه تصویربرداری دو بعدی و بسته های انیمیشن سه بعدی مانند Blender، Inkscape و Autodesk استفاده می شود. همچنین برای ایجاد بازی های ویدیویی محبوب، از جمله Civilization IV، Vegas Trike و Toontown استفاده شده است. پایتون برای برنامه های علمی و محاسباتی مانند FreeCAD و Abacus و همچنین توسط وب سایت های محبوب مانند YouTube، Quora، Pinterest و Instagram استفاده می شود. توسعه دهندگان پایتون به طور متوسط سالانه حدود 72500 دلار حقوق دریافت می کنند.

  1. جاوا

جاوا محبوب ترین زبان برنامه نویسی است که امروزه استفاده می شود. این زبان برنامه نویسی همه منظوره که متعلق به شرکت Oracle است، با ساختار شی گرا خود به استانداردی برای برنامه هایی تبدیل شده است که می توانند بدون توجه به پلتفرم (مانند مک، ویندوز، اندروید، iOS و غیره) به دلیل Write Once استفاده شوند. قابلیت Run Anywhere (WORA). در نتیجه، جاوا به دلیل قابلیت حمل آن در پلتفرم‌ها، از مراکز داده مرکزی گرفته تا گوشی‌های هوشمند شناخته شده است. امروزه بیش از 3 میلیارد دستگاه در حال اجرا برنامه های کاربردی با جاوا هستند.

جاوا به طور گسترده در توسعه وب و برنامه های کاربردی و همچنین داده های بزرگ استفاده می شود. جاوا همچنین در پشتیبان چندین وب سایت محبوب از جمله گوگل، آمازون، توییتر و یوتیوب استفاده می شود. همچنین به طور گسترده در صدها برنامه کاربردی استفاده می شود. فریمورک های جدید جاوا مانند Spring، Struts و Hibernate نیز بسیار محبوب هستند. با میلیون ها توسعه دهنده جاوا در سراسر جهان، صدها روش برای یادگیری جاوا وجود دارد. همچنین برنامه نویسان جاوا جامعه آنلاین گسترده ای دارند و از یکدیگر برای حل مشکلات حمایت می کنند.

جاوا زبان پیچیده تری برای یادگیری است، اما توسعه دهندگان باتجربه با مهارت های کدنویسی جاوا بسیار مورد تقاضا هستند. یک توسعه دهنده جاوا به طور متوسط سالانه حدود 79000 دلار درآمد دارد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2021

  1. کاتلین

Kotlin یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که در ابتدا با نام Project Kotlin توسط JetBrains در سال 2011 توسعه یافته و رونمایی شد. اولین نسخه به طور رسمی در سال 2016 منتشر شد. این زبان با جاوا سازگار است و از زبان های برنامه نویسی کاربردی پشتیبانی می کند.

Kotlin به طور گسترده برای برنامه های اندروید، برنامه های کاربردی وب، برنامه های دسکتاپ و توسعه برنامه های سمت سرور استفاده می شود. کاتلین برای بهتر بودن از جاوا ساخته شده است و افرادی که از این زبان استفاده می کنند متقاعد شده اند. اکثر برنامه های گوگل بر اساس Kotlin هستند. برخی از شرکت هایی که از Kotlin به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند عبارتند از Coursera، Pinterest، PostMates و بسیاری دیگر. توسعه دهندگان Kotlin به طور متوسط 136000 دلار در سال درآمد دارند و پتانسیل کسب درآمد تا 171500 دلار را دارند.

  1. سویفت

چند سال پیش، سوئیفت در رتبه بندی ماهانه TIOBE Index زبان های برنامه نویسی محبوب، به 10 برتر تبدیل شد. اپل در سال 2014 سوئیفت را برای برنامه های لینوکس و مک توسعه داد.

یک زبان برنامه نویسی منبع باز که یادگیری آن آسان است، سوئیفت تقریباً از همه چیز از زبان برنامه نویسی Objective-C پشتیبانی می کند. Swift در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی به مهارت‌های کدنویسی کمتری نیاز دارد و می‌توان از آن با IBM Swift Sandbox و IBM Bluemix استفاده کرد. Swift در برنامه های محبوب iOS مانند WordPress، Mozilla Firefox، SoundCloud و حتی در بازی Flappy Bird استفاده می شود. حرفه‌ای‌هایی که اپلیکیشن‌های iOS را توسعه می‌دهند، میانگین حقوق سالانه حدود 96000 دلار دریافت می‌کنند.

  1. سی شارپ

سی شارپ که توسط مایکروسافت توسعه یافت، در دهه 2000 به دلیل پشتیبانی از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا به شهرت رسید. این یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی برای فریم ورک دات نت است. آندرس هیلسبرگ، خالق سی شارپ، می گوید این زبان بیشتر شبیه C++ است تا جاوا.

این بهترین برای برنامه های کاربردی در ویندوز، اندروید و iOS است، زیرا از محصول محیط توسعه یکپارچه، Microsoft Visual C++ کمک می گیرد. سی شارپ در قسمت پشتی چندین وب سایت محبوب مانند بینگ، دل، ویژوال استودیو و مارکت واچ استفاده می شود. توسعه دهندگان سی شارپ حدود 68500 دلار در سال درآمد دارند.

  1. C و C++

C احتمالاً قدیمی ترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و ریشه زبان های برنامه نویسی دیگر مانند C#، Java و JavaScript است. C++ یک نسخه پیشرفته از C است. امروزه بسیاری از توسعه دهندگان از یادگیری C خود به خود صرف نظر می کنند، در حالی که دیگران فکر می کنند یادگیری C ابتدا پایه ای ارزشمند برای توسعه C++ فراهم می کند. هر دو زبان به طور گسترده در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی استفاده می شوند.

توسعه دهندگان C و C++ می توانند از کامپایلرها برای پلتفرم های مختلف استفاده کنند و برنامه های توسعه یافته در این زبان ها را تا حد زیادی قابل حمل و نقل کنند. هر دو زبان C و C++ به عنوان زبان هایی با کارایی بالا در نظر گرفته می شوند. به این ترتیب، آنها به طور گسترده در توسعه برنامه هایی استفاده می شوند که عملکرد آنها یک مسئله حیاتی است، مانند برنامه های کاربردی مشتری/سرور، محصولات تجاری مانند فایرفاکس و ادوبی و بازی های ویدیویی. توسعه دهندگان C و C++ هر سال به طور متوسط 76500 دلار درآمد دارند.

  1. Go

Go توسط گوگل در سال 2007 برای API ها و برنامه های کاربردی وب توسعه داده شد. Go اخیراً به دلیل سادگی و همچنین توانایی آن در مدیریت سیستم های چند هسته ای و شبکه ای و پایگاه های کد عظیم به یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی در حال رشد تبدیل شده است.

Go، همچنین به عنوان Golang شناخته می شود، برای پاسخگویی به نیازهای برنامه نویسانی که روی پروژه های بزرگ کار می کنند، ایجاد شده است. به لطف ساختار ساده و مدرن و آشنایی با نحو در میان بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات محبوبیت پیدا کرده است. شرکت هایی که از Go به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند عبارتند از Google، Uber، Twitch، Dropbox و بسیاری دیگر. Go همچنین به دلیل چابکی و عملکردش در بین دانشمندان داده محبوبیت پیدا می کند.

توسعه دهندگان Go می توانند میانگین حقوق سالانه 92000 دلار و حداکثر 134000 دلار دریافت کنند.

  1. PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که در سال 1990 ایجاد شد. بسیاری از توسعه دهندگان وب یادگیری PHP را ضروری می دانند، زیرا این زبان برای ساخت بیش از 80 درصد وب سایت ها در اینترنت از جمله وب سایت هایی مانند فیس بوک و یاهو استفاده می شود. با این حال، PHP یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب در سال 2021 است

برنامه نویسان عمدتاً از PHP برای نوشتن اسکریپت های سمت سرور استفاده می کنند. اما توسعه دهندگان همچنین می توانند از این زبان برای نوشتن اسکریپت های خط فرمان استفاده کنند و برنامه نویسانی با مهارت های سطح بالای کدنویسی PHP نیز می توانند از آن برای توسعه برنامه های دسکتاپ استفاده کنند.

PHP یک زبان نسبتا آسان برای یادگیری برای توسعه دهندگان مبتدی در نظر گرفته می شود. متخصصان PHP تعدادی انجمن آنلاین اختصاصی دارند که دریافت پشتیبانی و پاسخ به سوالات را آسان می کند. به طور متوسط، برنامه نویسان PHP به طور متوسط حقوق سالانه حدود 81500 دلار دریافت می کنند.

  1. Matlab

Matlab یک زبان برنامه نویسی اختصاصی است که متعلق به MathWorks است و در ابتدا در اواسط دهه 1980 منتشر شد. این به طور خاص برای استفاده توسط دانشمندان و مهندسان ساخته شده است. برنامه نویسان از Matlab برای ساخت برنامه های یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق استفاده می کنند. برنامه های مبتنی بر Matlab به کاربران امکان تجزیه و تحلیل داده ها، ایجاد الگوریتم ها، پردازش تصاویر و تأیید تحقیق را می دهند.

به طور کلی، یادگیری Matlab نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی موجود در لیست ما آسان تر است. وب سایت MathWorks دارای بخش گسترده ای است که به پاسخگویی به سؤالات در مورد Matlab اختصاص یافته است. متوسط توسعه دهندگان Matlab هر سال به طور متوسط 101000 دلار حقوق دریافت می کنند. جهت دانلود کتاب آموزش متلب کلیک کنید.

  1. Ruby

اگر می خواهید با زبانی شروع کنید که برای یادگیری نسبتاً ساده شناخته شده است، Ruby را در نظر بگیرید. این سیستم که در دهه 1990 توسعه یافت، به گونه ای طراحی شد که نحوی انسان پسندتر داشته باشد، در حالی که هنوز از نقطه نظر معماری شی گرا که از نمادهای برنامه نویسی رویه ای و عملکردی پشتیبانی می کند، انعطاف پذیر است.

یک چارچوب برنامه وب که در Ruby پیاده سازی شده است Ruby on Rails (“RoR”) است. توسعه دهندگان روبی آن را به دلیل زبانی آسان برای نوشتن و همچنین برای زمان نسبتاً کوتاه مورد نیاز برای یادگیری تبلیغ می کنند. این ویژگی ها منجر به ایجاد جامعه بزرگی از توسعه دهندگان Ruby و علاقه روزافزون به این زبان در میان توسعه دهندگان مبتدی شده است. میانگین حقوق یک توسعه دهنده روبی نزدیک به 90000 دلار در سال است.

  1. R

R یک زبان منبع باز است که در اصل نسخه متفاوتی از زبان S است. بسیاری از کدهایی که توسعه دهندگان برای S می نویسند بدون تغییر روی R اجرا می شود.

برنامه های ساخته شده در R برای پردازش آمار، از جمله مدل سازی خطی و غیر خطی، محاسبه، آزمایش، تجسم و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. برنامه های کدگذاری شده با استفاده از R می توانند با تعدادی پایگاه داده ارتباط برقرار کنند و داده های ساختاریافته و بدون ساختار را پردازش کنند.

R منحنی یادگیری متوسطی دارد و یادگیری آن برای مبتدیان به اندازه برخی از زبان های دیگر در این مقاله آسان نیست. با این حال، مانند سایر زبان‌های برنامه‌نویسی منبع باز، R دارای یک جامعه آنلاین فعال از توسعه‌دهندگان است که همیشه در هنگام یادگیری مهارت‌های جدید کدنویسی یک مزیت محسوب می‌شود. به طور متوسط، توسعه دهندگان R به طور متوسط حقوق سالانه حدود 91000 دلار دریافت می کنند.

  1. جاوا اسکریپت

این روزها بدون استفاده از جاوا اسکریپت غیرممکن است که یک توسعه دهنده نرم افزار باشید. بر اساس نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow در سال 2020، جاوا اسکریپت برای هشتمین سال متوالی محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان است. نزدیک به 70 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گزارش دادند که در سال گذشته از جاوا اسکریپت استفاده کرده اند. همراه با HTML و CSS، جاوا اسکریپت برای توسعه وب جلویی ضروری است.

اکثریت محبوب ترین سایت های وب، از فیس بوک و توییتر گرفته تا جیمیل و یوتیوب، برای ایجاد صفحات وب تعاملی و نمایش پویا محتوا برای کاربران به جاوا اسکریپت متکی هستند. اگرچه جاوا اسکریپت در اصل یک زبان جلویی است که روی مرورگر اجرا می‌شود، اما می‌توان از آن در سمت سرور از طریق Node.js برای ساخت برنامه‌های شبکه مقیاس‌پذیر استفاده کرد. Node.js با Linux، SunOS، Mac OS X و Windows سازگار است. از آنجایی که جاوا اسکریپت دارای نحوی قابل قبول و انعطاف پذیر است و در تمام مرورگرهای اصلی کار می کند، یکی از دوستانه ترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان است.

  1. اسکالا

اگر با جاوا آشنا هستید – یک زبان برنامه نویسی کلاسیک به خودی خود – ارزش دیدن پسر عموی مدرن آن، اسکالا را دارد. اسکالا بهترین ویژگی های جاوا (مانند ساختار شی گرا و محیط اجرای JVM رعد و برق سریع) را با یک پیچ و تاب مدرن ترکیب می کند.

اسکالا به عنوان یک زبان برنامه نویسی کاربردی، به مهندسان اجازه می دهد تا کیفیت کدهای خود را به شکل ریاضی محض افزایش دهند. اسکالا امکان برنامه نویسی همزمان را فراهم می کند و به اجرای موازی رویه های پیچیده اجازه می دهد. علاوه بر این، این یک زبان قوی تایپ شده است. مهندسان می‌توانند انواع داده‌های خود را ایجاد و سفارشی‌سازی کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که با دانستن اینکه کل بخش‌هایی از باگ‌ها در زمان اجرا غیرممکن هستند، خیالشان راحت باشد.

  1. Elm

یکی از جوان‌ترین زبان‌های موجود در فهرست ما، چیزی که به عنوان پایان‌نامه دانشجویی هاروارد شروع شد، اکنون تبدیل به یک نقطه اشتیاق برای توسعه‌دهندگان فرانت‌اند در سراسر جهان شده است. Elm به جاوا اسکریپت کامپایل می‌شود و آن را برای ساخت رابط‌های کاربری سریع با خطای صفر در زمان اجرا ایده‌آل می‌کند. Elm یک زبان برنامه نویسی کاربردی است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا رابط های سمت کلاینت را بدون استفاده از HTML و CSS ایجاد کنند. علاوه بر این، معماری وب Elm الهام‌بخش فکری برای Redux، کتابخانه مدیریت دولتی بود که در اینجا در Fullstack تدریس می‌شود.

حال زمان شروع کد نویسی هست

زمانی که تصمیم می گیرید کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید، مهم است که گرفتار روندهای پر زرق و برق و مسابقات محبوبیت نشوید. بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری در سال 2021 احتمالاً همان زبان‌هایی هستند که در سال‌های 2017 و 2018 بهترین زبان‌ها را یاد گرفتیم، و این امر تا چندین سال آینده نیز صادق خواهد بود.

اگرچه زمینه برنامه نویسی کامپیوتر به سرعت تغییر می کند، زبان هایی که در بالا مورد بحث قرار گرفتیم قدرت ماندگاری زیادی دارند. با یادگیری یک یا چند مورد از این زبان ها، نه تنها برای امسال بلکه در سال های آینده در موقعیت بسیار خوبی خواهید بود.

هنگامی که سفر خود را به سمت برنامه نویسی آغاز می کنید، تنها شما می توانید به سوال بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری پاسخ دهید. انتخاب خود را بر اساس علایق خود و نوع توسعه نرم افزاری که می خواهید وارد آن شوید انجام دهید. در اینجا خلاصه ای سریع از احتمالات مختلفی که در مورد آنها بحث کرده ایم آورده شده است:

بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2021

منبع:

https://hamiworks.com/blog/best-programming-languages-part-1

https://hamiworks.com/blog/best-programming-languages-part-2

دکمه بازگشت به بالا