اقتصادی

بهترین اقدام پس از گم شدن گوشی چیست؟

بهترین اقدام پس از گم شدن گوشی چیست؟

از دست دادن گوشی هوشمند یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک فرد بیفتد، اما همچنان می توانید چند قدم برای بازگرداندن دستگاه خود بردارید یا حداقل از داده های خود محافظت کنید.

به گزارش دنیای 77، یکی از بدترین حس هایی که می توانیم داشته باشیم این است که گوشی خود را گم کرده ایم. این دستگاه‌ها اطلاعات شخصی، اطلاعات بانکی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها را ذخیره می‌کنند و از این رو گم شدن گوشی یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است رخ دهد.

اولین احساسی که تجربه می کنید ترس است، زیرا وقتی سعی می کنید گوشی خود را پیدا کنید، گوشی شما جایی پیدا نمی شود. وب سایت USAtudi نکاتی را ارائه می دهد که در صورت گم شدن گوشی می تواند به کاربر کمک کند. بنابراین اگر گوشی آیفون یا اندروید خود را گم کردید، می توانید برای محافظت از خود این مراحل را دنبال کنید.

اگر فکر می کنید گوشی خود را گم کرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فوراً با آن تماس بگیرید. بنابراین یک دوست یا کسی که تلفن دارد پیدا کنید، تلفن او را قرض بگیرید و با تلفن خود تماس بگیرید. احتمال زیادی وجود دارد که شخصی تلفن را ببیند یا بشنود، در این صورت تلفن را برمی دارد و شما می توانید با آن شخص قرار ملاقات بگذارید و گوشی خود را پس بگیرید. البته در صورت قفل بودن گوشی، می توانید پیامکی نیز ارسال کنید که «گوشی را گم کرده ام، نحوه تماس با من در اینجا آمده است».

اگر به دلایلی این روش ها جواب نداد، می توانید از یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی هوشمند استفاده کنید. این قابلیت در گوشی های آیفون و اندروید با عنوان Find My Phone یا Find My Mobile به معنی (Find My Phone) موجود است و اگر به دلایلی این قابلیت را فعال نکردید، بهتر است هر چه زودتر این قابلیت را فعال کنید. . . این ویژگی ها باعث می شود گوشی قابل تشخیص باشد و بتوانید کارهای دیگری را با آن انجام دهید این شامل حذف آن از راه دور یا حتی حذف داده ها می شود، به خصوص اگر می دانید تلفن شما برای همیشه گم شده است و حاوی اطلاعات شخصی زیادی است که نمی خواهید هیچ کس دیگری به آن دسترسی داشته باشد.

برای انجام این کار در آیفون خود، به اپلیکیشن Find My Phone بروید، می توانید این کار را در دستگاه یا رایانه دیگری از اپل انجام دهید که احتمال گم شدن گوشی شما بیشتر است، سپس به iCloud بروید. com / گوشی خود را با Apple ID خود پیدا کرده و وارد آن شوید، که نقشه و تقریب خوبی از محل قرارگیری گوشی شما را به شما نشان می دهد.

شما می توانید همین فرآیند را در گوشی اندرویدی خود انجام دهید. به وب‌سایت android.com/find بروید، جایی که گزینه‌های مشابهی وجود دارد و مکان و نقشه زمانی آخرین جایی که تلفن شما بوده را نشان می‌دهد. همزمان می توانید صدایی پخش کنید که تا زمانی که گوشی با صدای بلند زنگ نخورد می توانید از راه دور گوشی خود را حذف کنید یا آن را در حالت از دست رفته قرار دهید، در این حالت پیامی روی صفحه نمایش داده می شود که اطلاعاتی در مورد نحوه یافتن گوشی در آن وجود دارد.

اگر مطمئن هستید که گوشی خود را برای همیشه گم کرده اید، کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که رمز عبور همه حساب های خود را تغییر دهید. تلاش زیادی می‌طلبد، اما ارزش وقت گذاشتن برای محافظت از خود را دارد، زیرا ممکن است تلفن شما رمز عبور نداشته باشد یا ممکن است یک رمز عبور فرضی داشته باشید که به کسی امکان می‌دهد تلفن شما را پیدا کند و به تمام اطلاعات دستگاه شما دسترسی پیدا کند. شما می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید. باید رمز عبور را تغییر دهید. البته وجود یک رمز عبور قوی در گوشی شما نگران کننده است، اما همچنان عاقلانه است که رمز عبور را تغییر دهید تا از امنیت اطلاعات خود مطمئن شوید.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا