استانی

برگزاری کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری در خرم آباد

برگزاری کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری در خرم آباد

به گزارش لرستان دنیای 77، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان در این کارگاه آموزشی گفت: با تشکر از زحمات همکارانی که در سرما و گرما، تعطیلات نوروزی، تعطیلات تابستانی، بی وقفه تلاش می کنند. و آیا به عنوان فرشتگان نگهبان در همه شرایط وجود دارند و من بسیار سپاسگزارم که با پذیرش تمام مشکلات راه را برای کاربران جاده و همه هموطنان باز می کنم.

وی با تشکر از زحمات فرماندهی پلیس راه استان لرستان گفت: پلیس راه و پلیس راه دو مجموعه ای هستند که همواره در کنار هم برای خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در راستای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصادی و تامین مایحتاج مردم، در زمینه جابجایی کالا بیش از 3 میلیون و 500 هزار تن کالا جابه جا شد. 308 سفر در 8 ماهه امسال.

شیروانی افزود: یک میلیون و 400 هزار مسافر در 180 سفر و همچنین 45 هزار زائر در ایام شهرنشینی جابه جا شدند.

وی گفت: از خرداد ماه امسال تاکنون 220 کیلومتر زیرسازی راه و 160 کیلومتر آسفالت در مناطق روستایی انجام شده که از نظر راه روستایی رتبه اول کشورمان را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: با ارائه تسهیلات به روز رسانی ناوگان تبصره 18 توانسته ایم رتبه نخست را در حوزه حمل و نقل کشور به دست آوریم. در این راستا توانسته ایم به روز رسانی کنیم. مینی بوس ها و اتوبوس های زیادی در استان وجود دارد

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در این کارگاه آموزشی گفت: سیل سال 2018 که در فروردین و اسفند در استان لرستان رخ داد بیش از 15 هزار میلیارد خسارت به زیرساخت ها و قطعات وارد کرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت اعتباری موجود، یک هزار و 650 میلیارد تومان که حدود ده درصد است، تعهد شد.

پژوکی ادامه داد: با وجود این مشکلات، 1372 پروژه در استان اجرا شد و با وجود این اعتبارات محدود، پروژه های زیادی در استان اصلاح و راه اندازی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: امسال در مرداد ماه که بارندگی داشتیم ۲۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های کشور از جمله بخش کشاورزی، راه های روستایی و عشایری خسارت وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: 26 استان درگیر سیل مرداد امسال بودند و همه آنها قابل جبران نیست بنابراین باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببریم.

در ادامه این مراسم سرهنگ زارعی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی لرستان گفت: طرح ها معمولا در مواقعی اجرا می شود که بسیار حساس است.

وی ادامه داد: طرح زمستانی در یک زمان خاص بسیار حساس و حساس است و کوچکترین بی توجهی از سوی ما جان مردم را به خطر می اندازد.

زارعی بیان کرد: علاوه بر این شرایط با توجه به وجود جاده های کوهستانی و صعب العبور و صعب العبور، تمامی دستگاه های مرتبط باید با آمادگی کامل در این ایام حضور فعال داشته باشند.
46

دکمه بازگشت به بالا