اقتصادی

برنامه‌های توسعه‌ای صندوق بیمه معادن در سال ۹۹

برنامه‌های توسعه‌ای صندوق بیمه معادن در سال ۹۹

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری معدن با اشاره به افزایش سرمایه صندوق از برنامه ریزی های آینده مجموعه خود برای توسعه فعالیت های معدن خبر داد و گفت: صندوق هایی در بورس کالا جمع شده است که در صورت وجود بستر مناسبی برای معدن و صنایع معدنی کوچک است. با انتشار اوراق قرضه و معاملات آتی قادر به تأمین مالی بازار سرمایه خواهیم بود.

فرید دهقانی در گفت و گو با دنیای 77 ، اظهار داشت: عملکرد موفق صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن در مقایسه با سال گذشته 137 از نظر صدور بیمه نامه ، تنوع در بیمه نامه و جمع آوری مطالبات به عنوان کمیته راهبری بوده است. طی 16 سال از فعالیت آن ، میزان بیمه نامه آن به حدود 632 میلیارد تومان رسیده است و این تعداد در دو سال گذشته به دست آمده است.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری معدن ادامه داد: سال گذشته مجموعه ما 38 بیمه نامه اعتباری 519 میلیارد تومانی ، 9 بیمه نامه 34 میلیارد تومانی ، کل ضمانت نامه ها و بیمه را در این مدت صادر کرد. این نامه به 47 شماره و 522 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه این صندوق قادر به ایفای نقش بسیار مؤثر در تأمین اعتبار و اجرای برنامه ملی پیشگیری از اقتصاد به عنوان بازوی تأمین اعتبار و پوشش ریسک ناشی از فعالیت های معدن در سال 2009 است ، گفت: در سال جاری ، بیمه نامه 500 هزار میلیارد دلار اعتبار دارد و معدنچیان واجد شرایط تضمین می شوند. و ممکن است برای بیمه نامه اعمال شود. همچنین امسال ، این صندوق در صدد است از پروژه های کوچک توانبخشی معدنی برای اکتشافات اضافی و ریسک پذیری حمایت کند.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری معدن یادآور شد: در سال 138 این صندوق توانست برای توسعه فعالیت ها 350 تا 500 میلیارد تومان برای افزایش مجوز اقدام کند و اعلام کرد: در حال حاضر میزان سرمایه به 142 میلیارد و 300 میلیون تومان 350 میلیارد تومان رسیده و تا پایان امسال از جریان پول نقد سهامداران عمده (ایمیدرو) به 500 میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان افزایش می یابد؛ این می تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت های معدنی ایفا کند.

دهقانی با اشاره به برنامه هایی برای اجرای سیستم ارتباط با مشتری (CRM) در صندوق بیمه ، افزود: امیدواریم امسال این طرح در صندوق تکمیل شود؛ زیرا اگر به معنای واقعی اجرا شود ، یک گام جدی برای احیای دولت الکترونیک برداشته خواهد شد و ما به عنوان یک آژانس پیشرو ایمیدرو حرفی برای گفتن داریم.

وی افزود: این صندوق همچنین آژانس های مالی را از سیستم بازار سرمایه در دستور کار خود قرار داده است. بنابراین تمهیداتی برای دریافت وجوه در بورس کالا به عنوان ستون ضامن اتخاذ شده است و اکنون مراحل اداری در این روند در حال انجام است. در صورت بروز این موارد ، صندوق های سرمایه گذاری معدن بستر مناسبی را برای شرکت ها ، معادن و صنایع معدنی کوچکتر که درگیر پردازش و استخراج هستند و دارای صورت های مالی ممیزی شفاف هستند فراهم می کند تا بتوانند با انتشار اوراق مشارکت بازارهای سرمایه را صادر کنند. ، وام و تامین مالی خود.

دهقانی می گوید: صندوق بیمه اوراق آینده را صادر می کند و همچنین می خواهد در صورت عرضه کالا به همراه ستون های ضامن ، در بخش تأمین سرمایه بازار سرمایه گذاری کند. امیدواریم وقتی محصولات معدن فروشی در بورس کالا فروخته می شود این امنیت را تضمین می کنند تا بتوانند از بازار سرمایه تأمین مالی کنند که می تواند با هزینه ای اندک به راه حل جدید برسد. در حال حاضر به عنوان یک خلبان آژانس برای بررسی و نظارت راه اندازی شده است و پیش بینی می شود ظرف سه ماه آینده به عنوان ستون ضامن بورس تصویب شود تا بتواند در نیمه اول امسال از بورس کالا تأمین شود.

به مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری معدن ، کلیه معادن که برای پرداخت پول ، الزامات توافق بورس کالا را برآورده می کنند ، پس از اتمام سیاست بودجه ، آنها می توانند از مزایای بازار سرمایه استفاده کنند. البته مزایا و مضراتی برای تأمین اعتبار از بازار سرمایه در مقایسه با سیستم بانکی وجود دارد؛ هر شرکتی می تواند با توجه به شرایط مالی خاص خود از هر یك از این بازارها استفاده كند و این از نظر تأمین بودجه برای شركت های كوچك ، یك عامل مثبت خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا