جامعه و خانواده

برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون معلمان و بازگشایی مدارس / علت خطر کمتر کرونا برای کودکان

برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون معلمان و بازگشایی مدارس / علت خطر کمتر کرونا برای کودکان

مدیر کل دفتر بهداشت اداره سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس ضمن اشاره به وضعیت تاجگذاری کودکان ، از اقدامات و برنامه های بازگشایی مدارس در ماه اکتبر و در شرایط امن خبر داد.

در مصاحبه با دنیای 77. دکتر سید حامد برکاتی وی گفت: “كودكان مانند بزرگسالان در معرض خطر بیماری عروق كرونر قلب هستند ، اما كودكان كمتر دچار بیماری عروق كرونر قلبی می شوند.” نکته مهم این است که شدت بیماری در گروه های سنی مختلف متفاوت است و خطر ابتلا به این بیماری جدی در کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان است. علت دقیق خطر بسیار کم این بیماری در کودکان هنوز مشخص نیست ، اما نظریه های مختلفی در مورد این تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال ، نوزادان عوامل محافظتی بیشتری دارند و به دلیل واکسن های زیادی که در کودکی دریافت می کنند ، فعالیت بیشتری دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: در حقیقت ، سیستم ایمنی بدن به دو دلیل فعالیت بیشتری دارد: اول ، سیستم ایمنی جوان است ، که در حدود 3 سالگی به بلوغ کامل می رسد ، و دوم ، به دلیل واکسن های مختلف دریافت شده در کودکان ، سیستم ایمنی بدن تحریک می شود و بیشتر al. از طرف دیگر ، پیشنهاد می شود که علل محافظتی برای آنفولانزا وجود دارد ، اما احتمال آلودگی کودکان به آنفولانزا بیشتر است. نظریه دیگر این است که کودکان گیرنده های کمتری برای ویروس کوویید در ریه های خود دارند.

وی افزود: ویروس کرونا ضد آنفلوانزا است و بیماری در کودکان علائم و شدت کمتری دارد. میزان بروز و مرگ و میر در کودکان جدی بسیار کمتر از بزرگسالان ، به ویژه افراد مسن است. تعداد کمی از مرگ و میرها در میان کودکان عمدتا در میان کسانی بود که بیماری زمینه ای داشتند یا به شدت چاق بودند.

این کودک درباره واکسن کرونا گفت: بیشتر مرگ های ناشی از تاج در افراد بالای 60 سال و مبتلا به بیماری مزمن است. اولین استراتژی وزارت بهداشت متوقف کردن چرخه مرگ به دلیل محدودیت واکسن کرونا ویروس تا زمان استفاده از واکسن ایرانی است و استراتژی دوم جلوگیری از انتقال بیماری است.

وی افزود: دانش قبلی ما در مورد بیماری های عفونی که با واکسن کنترل می شد به این معنی بود که بیش از 70 درصد مردم باید واکسینه شوند تا این چرخه شکسته شود. طبیعتاً در نیمه دوم سال از طریق برنامه های ملی ایمن سازی و پیشرفت اسناد ما ما با واکسیناسیون به این هدف و افقی که رسیده ایم ، خواهیم رسید و به سمت پایان چرخه بیماری حرکت خواهیم کرد. طبیعتاً ، تصمیم عاقلانه این است که ابتدا به گروه های در معرض خطر دسترسی پیدا کنیم. کانادا اخیراً شروع به دادن تزریق واکسن برای کودک ، اما هیچ نتیجه ای (اثر بخشی یا عوارض جانبی) منتشر نشده است.

وی درباره احتمال بازگشایی مدرسه از سپتامبر سال جاری تصریح کرد: مسائل مختلفی در مورد مدارس وجود دارد. یکی اینکه بچه ها در زمان ورود به مدرسه و هنگام رفتن به کلاس تمایل به جمع شدن دارند و دیگری صبح و ظهر خیلی زود جمع می شود که با بازگشایی و تعطیلی مدارس در سیستم حمل و نقل عمومی اتفاق می افتد. این طرح برای اجرای معیارهای مورد نیاز برای بازگشایی مدارس تا ماه اکتبر است و می تواند برای اولین بار به گروه های خطر و کارکنان و معلمان مدرسه برسد و سپس به تدریج واکسیناسیون معلمان و تخصص سند با توجه به واکسیناسیون ملی و قبل از بازگشایی و آلوده شدن مدارس انجام شود کارمندان و معلمان قبل از اینکه با گذشت زمان قطع شود. دلیل اصلی عدم بازگشایی مدرسه فعال شدن چرخه عفونت ، به استثنای سلامت دانش آموزان بود ، زیرا گفته شد که این بیماری علیرغم ناقص یا کامل بودن ، احتمالاً از کودکان به افراد مسن و گروه های پر خطر منتقل می شود. بیماری خفیف

“بدون تاج گذاری ، ما بسیار نگران آینده کودکان هستیم ، زیرا مدرسه فقط مکانی برای یادگیری کودکان نیست ، بلکه مکانی برای تعامل کودکان با یکدیگر و با معلمان است و جنبه های مختلف آن را می آموزد. و معاشرت و زندگی برای کودکان. ” در کلانشهر ، کودک معمولاً در یک آپارتمان کوچک زندگی می کند و در این مدت والدین به او اجازه نمی دهند از خانه خارج شود و او نمی تواند معاشرت را تجربه کند. مدرسه مکانی برای معاشرت کودک است و از این نظر ، مدرسه نرفتن بسیار نگران کننده است. به همین دلیل ، حضور کودکان در مدرسه باید آرزوی خانواده باشد که دولت و دولت امنیت مدرسه رفتن را برای کودک فراهم کنند تا کودک بتواند به مدرسه برود.

وی افزود: من اطمینان دارم نسلی که بعد از کرونا رنج خواهد برد این است که نسل در اوایل تحصیلات بوده و تجربه زندگی در این محیط را نداشته است. اکنون کودک در حال مطالعه فضای مجازی است ، صفحات مجازی که گاهی مشخص نیست به کجا ختم می شود و چه تاثیری در روان کودک دارد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که کودکان می توانند از ماه اکتبر با خیال راحت به مدرسه بروند. حتی برای فرزندان خانواده مهمتر است که بدانند برای آینده آنها مهم است

افرود: همکاری های خوبی در زمینه آموزش بهداشت و وزارت بهداشت ما وجود دارد. ما به دنبال یک سیستم مراقبت مبتنی بر مدرسه هستیم تا اگر پس از بازگشایی مدارس تصمیمی اتخاذ شد ، باید در مدارس باشد نه استانی یا ملی. زیرا با گسترش واکسن ، احتمالاً برخی از هموطنانمان اقدامات احتیاطی گذشته را انجام نمی دهند و احتمالاً در اوایل پاییز مانند سالهای گذشته شیوع آنفلوانزا خواهیم داشت.

باراکاتی گفت: “در سال 1999 ، به دلیل استفاده گسترده از ماسک و رعایت استانداردهای بهداشتی ، چرخه عفونت آنفلوآنزا نداشتیم.” با شیوع واکسن کرونا ویروس ، افراد ممکن است نسبت به این مقادیر حساسیت کمتری پیدا کنند و شیوع آنفولانزا خیلی دور نباشد و ما باید در مدارس خود برای این وضعیت آماده باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا