ورزش

برنامه‌های آشپزی هم در مورد سربازی مرادمند و یزدانی حرف می‌زنند

برنامه‌های آشپزی هم در مورد سربازی مرادمند و یزدانی حرف می‌زنند

به نقل از خبرگزاری ها دنیای 77; روزبه چشمی پس از پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل فجرسپاسی مقابل سیاوش یزدانی و حسین مرادمند. وی گفت: ابتدا این پیروزی را به هوادارانمان تبریک می گویم. بحث های مربوط به یزدانی و مردم طبیعی است و همه ما ناراحتیم. باشگاه استقلال برای این دو بازیکن که برای رسیدن به این جایگاه زحمات زیادی کشیده و ملی پوش شده اند شکایت قانونی کرده است اما حالا باید در این سند خدمت کنند.

وی افزود: ما هرگز نه نگفتیم معنی دار و یزدانی خدمت نمی کند، سربازی نمی رویم یا نه. همه باید خدمت سربازی بروند اما اگر خدمات این دو بازیکن سه ماه تا پایان لیگ قطع شود، هیچ اتفاقی نمی افتد.

مدافع آزادی گفت: باشگاه ما طبق قانون درخواست را ارائه کرده است و کار غیرقانونی انجام نمی دهیم. قانون هم جواب می دهد. تنها مشکل من با افرادی است که کاری به آن ندارند. چرا برخی از شبکه ها و برنامه های تلویزیونی، سایت ها و روزنامه ها این موضوع را برجسته می کنند مردم و یزدانی باید امروز برود سربازی یا دیروز رفتند سربازی. برخی از رقبا که در پرونده گل گهر دخیل نبودند، مانند بحث اعزام معنی دار و یزدانی هم وارد ماجرا شد. الان داستان همینه

چشمی می گوید: شبکه های تلویزیونی و برخی رسانه ها از صبح تا شب می گویند مردم و یزدانی با دو ساعت تاخیر سر کار رفت یا مجبور شد چهار ساعت زودتر برود، غایب هستند و … در این مورد چه تاکیدی دارید؟

وی در پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر این که درآمد رسانه ها این گونه است، گفت: چرا دیگر موضوعات اینطور مطرح نشد. همه ما برخی از حقایق را می دانیم، اما در مورد آنها صحبت نکرده ایم. آیا این درآمد رسانه ها نیست؟ اگر کارشان اینطور است باید برای همه این کار را انجام دهند اما اگر از جای دیگری بکشند داستان فرق می کند.

بازیکن استقلال ادامه داد: دو جوان به اینجا آمده اند و حالا 3 ماه می خواهند خدمتشان تعلیق شود. فکر نمی کنم چیز خاصی در این درخواست وجود داشته باشد. نگفتند خدمت نمی کنیم و نمی توانستند بگویند ما نمی رویم. هیچکس نمی تواند بگوید، قوانین وجود دارد و باشگاه ما قانون می خواهد. من وارد جزئیات نمی شوم زیرا به قول معروف قانون را خط به خط نمی دانم.

چشمی درباره اینکه چرا استقلال در کورس قهرمانی قرار گرفته و چرا چنین موضوعاتی مطرح می شود، توضیح داد: 2-3 هفته است که فشار زیادی برای بحث در این مورد وجود دارد، چرا رسانه ها استقلال را به نتیجه نمی رسند؟ اگر بردیم چرا می گویند بد بازی می کنیم؟ حالا با حریفانمان اختلاف داریم و در صدر جدول هستیم. ما بهترین خط را داریم. چرا در مورد این مسائل صحبت نمی کنید؟ شاید یک رسانه 5 خط در این باره نوشته باشد اما بازیکنان استقلال هر روز داستان های جدیدی از اردو می سازند.

وی افزود: قرار است قانون را بخوانند تا چیزی از آن دربیاید و بگویند بازیکنان استقلال باید به اردو بروند. فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید. گفتگوهای نظامی معنی دار و یزدانی جزو باشگاه های استقلال، آژانس های جذب نیرو و سایر سازمان هاست. برای پیگیری این همه موضوع چه می کنید؟ اگر این برای این بحث کافی استمال شما آزادی نیز مهم استمال شما مهم باش نه فقط مجیدی، همه استقلالی ها ناراحت هستند. فجرسپاسی را بردیم اما واقعا ناراحتیم. از دیروز برف می بارند. حتی برخی از وضعیت سربازی این دو بازیکن در مراسم آشپزی صحبت کرده اند. آقا دیگه بسه معلوم است که برای فشار دادن خط می کشی.

وی گفت: ما خواستار بحث حقوقی بودیم و اگر قانون اجازه ندهد پیگیر آن نمی شویم. اما درخواست ما قانونی و رسیدگی شده است. اگر قانون داده نشود کاری در این خصوص انجام نمی شود. ما نمی توانیم کارهای غیرقانونی انجام دهیم. ممکن است برخی باشگاه ها غیرقانونی فعالیت کنند اما استقلالی ها نمی توانند.

چشمی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از وحید امیری و باشگاه پرسپولیس است، گفت: نامی از کسی نمی برم. اتفاقات زیادی افتاده است، اما من از بازیکن یا باشگاه خاصی نام نمی برم. ما عصبانی هستیم چون یک طرفه استمی دانستم و کاری به نتایج ندارند و بازیکنان خوب استقلالی هستند فقط همه با قیمت بد وارد می شوند. اگر بد است بگو، اما خوب بگو. اما چیزی شبیه آزادی در رسانه ها نمی بینیم. تیم ما هفته هاست که شکست نخورده و بهترین خط دفاعی و هجومی را دارد. من اینها را در رسانه ها نخوانده ام. جایی که خبری از کادر فنی نیست، باید از بازیکنان استقلال تقدیر کرد اما همه وارد قسمت بد ماجرا می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال در این فصل پیروز می شود یا خیر، پاسخ داد: تمام تلاش خود را می کنیم اما اگر این ماجرا مشکلی نداشت، برای استقلال داستان دیگری می ساختند. می گویند داخل زمین صحبت کنید و در داخل زمین نتیجه بگیرید. تیم ما در زمین گل می زند و نقش خود را در آن بازی می کند، اما آنهایی که کل ماجرا را تعریف می کنند، خارج از زمین هستند. وقتی بیرون می روید نمی توانید روی زمین بجنگید. چرا روی زمین نشسته اید و صحبت می کنید؟ ما در آن زمان مشغول بودیم، اما اکنون دیگر باشگاه ها بی سر و صدا در زمین می جنگند؟

سازمان نظام وظیفه وضعیت اعزام بازیکن استیگلال را قبل از بازی مقابل فجرسپوسی اعلام کرد مردم و یزدانی توضیح داد: من این اطلاعیه را نخوانده ام و نمی دانم چه زمانی صادر شده است اما اگر اطلاعیه ای بدهند متعلق به این سازمان است. او می توانست فردا بیانیه ای بدهد، اما این یک وظیفه بود. برخی از سازمان ها و باشگاه هایی که در این مناظره حضور نداشتند، بسیار شلوغ بودند، اما چرا برخی دیگر فشار می آورند؟ ما کارهای غیرقانونی نمی کنیم.

صبا کوم در مدت حضورش در باشگاه نگاهی به سربازی بودن تیم داشت و گفت: در آن زمان کارت آخرین خدمتم را گرفتم و پیگیری نکردم. صبا نظامیه؟

او حدس خود را در مورد این اتفاقات توضیح می دهد: من از منظر انسانی به داستان نگاه می کنم. ملی پوشی که به مرز تلاش رسیده، اگر سه نفری خدمتش را تعلیق کنیم زیاد نیست. من چون قانون را نمی دانم وارد جزئیات نمی شوم اما از آنها می خواهم کمک کنند. اگر یزدانی سرباز است معنی دار بازگرداندن آنها به مدت سه ماه برای آنها سود بزرگی بوده و باعث خوشحالی هواداران ما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا