حوادث و رویداد

بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدگشایی از مهسا امینی انجام شد

بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدگشایی از مهسا امینی انجام شد

سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات این سازمان برای تعیین علت مرگ مهسا امینی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش دنیای 77، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران برای رسیدگی ویژه به این پرونده، همکاران مجرب این سازمان را اعزام و در بیمارستان و در حین تشکیل مورد معاینه دقیق قرار داد. یک کمیسیون ویژه خبر مرگ او را دریافت کرد. پس از اطلاع از فوت متوفی و ​​با دستور مقامات محترم قضایی، تیم مجربی از کارشناسان پزشکی قانونی تشکیل و پس از انتقال جسد متوفی به سالن تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران، معاینه فیزیکی انجام شد. انجام شده. و کالبدشکافی جسد انجام شده است.

برای رسیدگی به این پرونده، بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدشکافی انجام شد و تمامی معیارها و شاخص‌ها برای تعیین علت فوت، معاینه خارجی و اندام‌های داخلی بدن انجام و نمونه‌برداری‌های لازم انجام شد. از بافت های بدن و اندام های داخلی و ارسال به آزمایشگاه های تخصصی. جهت دریافت نتایج آزمایشات ارسالی و همچنین نتایج معاینه و کالبد شکافی، مندرجات پرونده و مدارک پزشکی بیمارستانی و همچنین تئوری ویژه نواحی مورد نظر در قالب کمیسیون پزشکی ویژه که به دستور دادستان محترم اداره کل. پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده و اقدامات بعدی برای تعیین علت انجام خواهد شد. فوت و نتایج به مراجع محترم قضایی ارسال خواهد شد.

مهسا امینی دختر 22 ساله ای بود که چهارشنبه گذشته توسط گشت ارشاد دستگیر شد و در روز بازداشت در بازداشتگاه وزیر در تهران اعلام شد که سکته کرده است. کسری بعدازظهر جمعه در کما در بیمارستان جان باخت.

روز پنجشنبه پلیس تهران با تایید سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری یکی از گشت‌های پلیس، توضیح داد: خانمی برای توضیح و آموزش به یکی از ادارات کلانتری تهران بزرگ دستور داده شد که ناگهان به او دستور داده شد که ناگهان دچار مشکل قلبی شود.

رئیس جمهور که برای شرکت در کنفرانس شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، به وزیر کشور دستور داده تا حادثه تلخ مهسا امینی را پیگیری و بررسی کند.

پیکر مهسا امینی امروز در سقز تشییع شد. در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم علاوه بر خانواده و بستگان آن مرحوم، جمع زیادی از مردم و مسئولین شهرستان رابطه جنسی حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا